mms logo

چرا استارتاپ‌ها به ویدیو مارکتینگ نیاز دارند؟

اهمیت ویدیو مارکتینگ برای استارتاپ ها

ویدیو مارکتینگ روشی قدرتمند برای بالا بردن سطح تعاملات میان خریداران و فروشندگان است. استفاده از ویدیو به کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکارها این را امکان می‌دهد که محتواهایی جذاب را به تصویر بکشند و خدمات خود را به طور واقعی و تاثیرگذار به مردم معرفی کنند. بنابراین می‌توان گفت فیلم‌ها در مقایسه با آگهی‌ها و بروشورها قابل قبول‌ترند، زیرا مخاطبان را به شیوه‌ای هیجان‌انگیر و و جالب درگیر خود می‌کنند.

       تا پایان سال ۲۰۲۰
بیش از %۸۰ از ترافیک کل اینترنت در اختیار ویدیو خواهد بود.

علاوه بر این‌ها، ویدیوها قابلیت این را دارند که به راحتی در سیستم عامل‌های مختلف به اشتراک گذاشته شوند. در نتیجه کاربران اینترنت می‌توانند به در هر پلتفرمی به آن‌ها درستری داشته باشند. در مقایسه با متن‌های تبلیغاتی، باید گفت که ویدیوها تاثیرگذاری و بازخورد بیشتری از مخاطب می‌گیرند. به همین دلیل استارتاپ‌ها در حال حاضر به این متد روز دنیای بازاریابی رو آورده‌اند.

در ادامه این مقاله ۵ دلیلی که کسب‌وکارها و استارتاپ‌ها به ویدیو مارکتینگ نیاز دارند را با هم می‌خوانیم:

۱. جنبه‌ی آموزشی و اطلاعاتی ویدیو

در دنیای پیشرفته‌ی فناوری که دسترسی به اینترنت تقریباً یک ضرورت است و بهانه‌ای برای ندانستن چیزی وجود ندارد. به همین روزانه میلیون‌ها کاربر در این محیط به تبادل اطلاعات می‌پردازند. به همین دلیل جذب مشتری و مخاطب از طریق اینترنت روز به روز آسان‌تر می‌شود.

ظهور اینترنت، بخش بازاریابی را به طور کلی متحول کرده است. این روزها با استفاده از دوربین‌های تلفن همراه یا دوربین‌های حرفه‌ای، کارآفرینان و تیم مارکتینگ آن‌ها می‌توانند فیلم‌های کوتاهی برای کمک به بازار محصولات خود بسازند. ویدیوهای معرفی محصول بشدت مهم‌اند؛ زیرا توصیف بصری از محصول را ارائه می‌دهند. همچنین تاثیرگذاری فوق‌العاده‌ای بر روی مخاطب می‌گذارند زیرا قدرت انتقال اطلاعات در ویدیو از هر نوع دیگر محتواها بیشتر است. علاوه بر این، ویدیو جنبه‌ی آموزشی هم دارند. با استفاده از ویدیو، یک کارآفرین ممکن است چیز جدیدی را بیاموزد که شاید برای یادگیری آن نیاز به هزینه‌ی هنگفت و یا حضور در کلاس به صورت فیزیکی داشت. یوتیوب، اینستاگرام، آپارات و دیگر شبکه‌های اجتماعی امروزه بستری جذاب برای آموزش فراهم کرده‌اند و هر فردی که توانایی آموزش موضوعی را دارد، از آن‌ها به عنوان منبعی برای درآمد و شهرت استفاده می‌کند.

۲. رقابت پذیری

دنیای دیجیتال و اینترت، معنای رقابت میان استارتاپ‌ها را تغییر داده است. هر روزه انواع مختلف تبلیغات را می‌بینیم و خلاقیت بعضی از آن‌ها واقعا برایمان جالب است. در ویدیو مارکتینگ ساخت ویدیوهایی با کیفیت بالا، برای هر کسب‌وکاری ضروری است. اگر یک ویدیوی تبلیغاتی دارای کیفیتی بالا و همچنین چشم نواز باشد، ممکن است در شبکه‌های اجتماعی با استقبال فرآوانی روبرو شود. دیوید هال، ویرایشگر ویدئو در ConfidentWriters می‌گوید:

“یک ویدیو پرطرفدار از کلمات کلیدی مناسب، عنوان جذاب و توضیحات مناسب از محصول، می‌تواند به طور قابل توجهی محصول را به بازار عرضه کرده و ترافیک وب سایت شرکت و فروش را افزایش دهد.”

ویدیو مارکتینگ روشی مدرن برای تبلیغات استارتاپ ها است.«چنین ترافیکی در به حداکثر رساندن فروش و حفظ مزیت رقابتی نسبت به سایر فروشندگان ضروری است.»

۳. افزایش نرخ تبدیل

نمایش تصویری یک محصول نسبت به تبلیغات متنی ساده برای مخاطبان بسیار جذابتر است. بنابراین استفاده از فیلم به احتمال زیاد باعث افزایش تعداد مشتریانی خواهد شد که تبلیغات را می‌بینند و محصول را خریداری می‌کنند. این ویدیوها به خریدار فرصتی می‌دهند تا محصول را در عمل مشاهده کند و از این طریق توانایی خود را برای باز پس‌گیری کالاها حفظ کند. بنابراین بازاریابی ویدیویی برای بالابردن افزایش نرخ تبدیل مشتری در یک استارتاپ بسیار مهم است.

۴. ارزان و به‌صرفه

با توجه به پیشرفت عظیم فناوری، فیلم‌های آنلاین به طور گسترده در سراسر جهان مشاهده می‌شوند. بنابراین، ویدیو مارکتینگ ابزاری عملی برای به حداقل رساندن هزینه استفاده از روش‌های قدیمی مانند بازاریابی تلفنی و مستقیم است. کافی است برای دستیابی به همان تعداد مشتریانی که می‌خواهید، از بازاریابی ویدیویی استفاده کنید. علاوه بر این، ویدیو مارکتینگ در مقایسه با بسیاری از متدهای دیگر بازاریابی از نظر مالی، به صرفه‌تر است. تبلیغات مبتنی بر ویدیو در هر زمان قابل مشاهده است و بازخورد سریع مخاطب را به همراه دارد.

۵. نرخ بالای درگیری با مخاطب

بازاریابی ویدیویی برخلاف دیگر فعالیت‌ها، به سهم گسترده‌ای از بازار متوسل می شود. بیینده‌ی یک ویدیو می‌تواند به راحتی در هر پلتفرمی ویدیوی منتشر شده‌ی شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارد و برای آن کامنت بنویسد. ویدیو مارکتینگ دردسر چندانی ندارد. فقط به اتصال به اینترنت و لپ تاپ، تلفن یا رایانه رومیزی نیاز دارد. این مشارکت بی دردسر می‌تواند انواع مصرف کنندگان را با محصول شما درگیر کند. همچنین، با اضافه کردن پیغام Call-To-Action در ویدیو می‌توان مخاطب را مشتری تبدیل کرد. کاری که برای یک محتوای ویدیویی بسیار ساده است و قطعا بازخورد بهتری نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی به همراه دارد.

نظرات کاربران

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان استودیو ایده‌پردازان، کمتر از ۲۴ساعت با شما تماس خواهند گرفت.