mms logo

6 نکته مهم برای موفقیت در ویدیو مارکتینگ

نکات مهم که برای موفقیت در ویدیو مارکتینگ باید رعایت کنید

این روزها اهمیت تولید محتوای ویدیویی و بازاریابی در این زمینه بر هیچ کسب‌وکاری پوشیده نیست. اما باید بدانیم که چه نکاتی را اگر رعایت کنیم به موفقیت در ویدیو مارکتینگ می‌رسیم و بهترین نتایج را کسب می‌کنیم.

این که تصمیم بگیرید در فرایندهای بازاریابی کسب‌وکار خود به سمت ویدیو مارکتینگ و تولید محتوای ویدیویی بروید به تنهایی کافی نیست و باید در ازای هزینه انجام شده بازگشت سرمایه خوبی داشته باشید. به همین دلیل نکاتی وجود دارد که رعایت آنها نه‌تنها باعث جذاب‌تر شدن ویدیوهای شما می‌شود، بلکه کمک می‌کند تا کاربران سریع محتوای شما را بازنشر کنند.

البته پیاده‌سازی بسیاری از این موارد نیازمند تجربه و تخصص کافی و شناخت خوب از مخاطب است. بنابراین باید کار خودتان را به افراد یا مجموعه‌های حرفه‌ای بسپارید تا خیال‌تان از همه نظر راحت باشد.

در این مطلب ۶ رازی را برای شما بازگو می‌کنیم که اگر به درستی اجرا شوند، موفقیت شما را در ویدیو مارکتینگ تضمین خواهند کرد.

۱- به جای فروش دنبال داستان‌سرایی باشید

این روزها دیگر فروش مستقیم و محتوای تبلیغاتی خیلی جواب نمی‌دهد. از آنجایی که بخش اعظمی از ویدیوهای شما روی شبکه‌های اجتماعی و سایت منتشر خواهد شد، بنابراین باید بیشترین تعامل را با مخاطبان ایجاد کنید. از طرف دیگر این فضا مانند تبلیغات تلویزیونی یک‌سویه نیست و باید محتوای شما کشش لازم را داشته باشد و بتواند با کاربران و فالوئرها حرف بزند.

اگر می‌خواهید فروش خوبی داشته باشید، هیچ‌وقت به‌طور مستقیم به آن فکر نکنید و ابتدا به دنبال ایجاد رابطه عمیق و طولانی‌مدت با مخاطبان باشید. سپس با جلب اعتماد آنها و خلق ارزش افزوده، می‌توانید به فروش مورد نظر برسید.

یکی از روش‌هایی که به خوبی جواب می‌دهد داستان‌سرایی یا استوری تلینگ است که نه‌تنها باعث جلب نظر مخاطبان می‌شود، بلکه میزان تعامل و مشارکت کاربران را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا همراه شما بمانند.

۲- حواستان به ثانیه‌های طلایی باشد

چند ثانیه اول هر ویدیویی حکم مرگ و زندگی دارد و اگر نتوانید از این ثانیه‌ها و لحظات به‌درستی استفاده کنید، بدون شک بهترین محتوای شما در ادامه ویدیو دیده نخواهد شد. پیش از این بسیاری از گزارش‌ها از ۱۰ ثانیه طلایی صحبت می‌کردند، اما در سال‌های اخیر با توجه به ذائقه مخاطبان این مدت زمان کمتر شده است.

پس خیلی زود به اصل مطلب و داستان‌ خود بپردازید و از طفره رفتن اضافی بپرهیزید. سعی کنید از همان ابتدا احساسات مخاطبان و بینندگان را درگیر کنید تا چشم از ویدیوی شما برندارند. کلمات، جملات و جلوه‌های بصری می‌توانند جادو کنند. یادتان باشد فقط چند ثانیه فرصت دارید تا چک اول را بزنید یا مخاطب را به قلاب بیندازید!

۳- چشم از مخاطبان هدف برندارید

درست است که نمی‌خواهید به دنبال فروش مستقیم باشید، ولی دلیل نمی‌شود هر نوع محتوایی تولید کنید یا بدون در نظر گرفتن مخاطبان هدف و پرسونای آنها، هر چیزی که به فکرتان رسید به خورد آنها بدهید. فراموش نکنید ما از ویدیو مارکتینگ صحبت می‌کنیم و در نهایت هدف اصلی ما فروش و کسب درآمد است. بنابراین حواس و تمرکز شما فقط باید روی مخاطبان هدف، نیازها، خواسته‌ها، رفتار، سوالات و… آنها باشد.

۴- دعوت به اقدام (Call To Action) را فراموش نکنید

بهترین محتوا را هم که در اختیار مخاطبان قرار دهید، اگر از آنها نخواهید اقدام مورد نظر شما را انجام دهند، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. به هر حال شما تلاش می‌کنید کاربران بیشتر با شما درگیر شوند و هدف نهایی این است که اقدام مورد نظر شما از جمله خرید، ثبت نام، دانلود اپلیکیشن، عضویت در کانال، بازنشر ویدیو، لایک، شرکت در مسابقه و… انجام شود.

می‌توانید کال تو اکشن‌های خود را در قسمت‌های زیر قرار دهید:

  • ابتدای ویدیو: که اشاره کردیم چند ثانیه ابتدایی اهمیت زیادی دارد و می‌توانید دعوت به اقدام خود را همان ابتدا قرار دهید تا شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشد.
  • میان ویدیو: هنگامی که در میان راه بینندگان شما حسابی درگیر داستان و ویدیو شدند، بهترین موقع برای قرار دادن کال تو اکشن است. شاید برخی از آنها نخواهند تا آخر محتوا را تماشا کنند، بنابراین یک بار در میانه ویدیو می‌توانید اقدام موردنظر را به آنها یادآوری کنید.
  • انتهای ویدیو: بیشتر مواقع چه در محتوای ویدیویی و چه انواع دیگر آن، بعد از اینکه محتوای موردنظر به پایان رسید، از کال تو اکشن استفاده می‌شود. این کار باعث می‌شود تا مخاطب همچنان درگیر شما بمانند و تعامل داشته باشند.

۵- سئو و بهینه‌سازی برای جستجو را جدی بگیرید

بیش از ۳.۵ میلیارد جستجو به صورت روازنه در گوگل و زیرمجموعه‌های آن مانند یوتیوب انجام می‌شود. البته که می‌دانیم نتایج شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، لینکدین، فیسبوک، پینترست و… نیز در صفحه نتایج گوگل نمایش داده می‌شود.

بنابراین اگر می‌خواهید محتوای ویدیویی شما بهتر و بیشتر دیده شود، باید موضوع سئو و بهینه‌سازی برای جستجو را جدی بگیرید. استفاده کلمات کلیدی در عنوان و متن توضیحات، معرفی و توضیحات شفاف و جذاب، استفاده از هشتگ‌های مرتبط و… از جمله مواردی است که کمک می‌کند ویدیوهای شما دقیقا به مخاطبان هدف برسد.

۶- همکاری با مجموعه‌های تبلیغاتی و اینفلوئنسرها

به هر حال نمی‌توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که برای بهتر دیدن شدن محتوا هم باید تبلیغات کرد. همکاری با مجموعه‌های تبلیغاتی معتبر و اینفلوئنسرها کمک می‌کند تا در یک بازه زمانی مشخص به یک باره ویدیوهای شما افزایش بازدید خوبی داشته باشند. البته کیفیت ویدیو و محتوای داخل آن نیز بسیار مهم است.

اگر کار تولید محتوای ویدیویی خود را به افراد یا استودیوهای حرفه‌ای و متخصص بسپارید، در این زمینه نیز به خوبی به شما کمک می‌کنند تا بتوانید با بهترین اینفلوئنسرها همکاری داشته باشید. ضمن اینکه همیشه نیازی نیست هزینه‌های سنگین بپردازید و اگر درست کار کنید با صرف منابع کم نیز می‌توانید موفق شوید.

جمع‌بندی

ویدیو مارکتینگ یکی از بهترین ابزارها و روش‌ها برای موفقیت کسب‌وکارها در دنیای امروز است. اقبال کاربران نسبت به محتوای ویدیویی بسیار زیاد شده است، ولی نمی‌توان بی‌گدار و بدون برنامه به آب زد. تولید محتوای ویدیویی هزینه‌بر است و اگر به‌دنبال اثربخشی و نتیجه‌گیری هستید باید نکات درست و اصولی را رعایت کنید. ما در این مطلب ۶ نکته کلیدی را برای موفقیت شما در ویدیو مارکتینگ بزاگو کردیم:

  1. بهره‌گیری از داستان‌سرایی به جای فروش مستقیم
  2. تمرکز روی ثانیه‌های طلایی ابتدای ویدیو
  3. اهمیت مخاطبان هدف و نیاز آنها
  4. دعوت به اقدام (Call To Action)
  5. سئو و بهینه‌سازی برای جستجو
  6. همکاری با اینفلوئنسرها

نظرات کاربران

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان استودیو ایده‌پردازان، کمتر از ۲۴ساعت با شما تماس خواهند گرفت.