mms logo

10 نکته برای موفقیت در ویدیو مارکتینگ

ویدیو مارکتینگ

دستیابی به موفقیت در ویدیو مارکتینگ (بازاریابی ویدیویی) گاهی اوقات هزینه‌بر و کاری دشوار به حساب می‌آید. تولیدکنندگان محتوا زمانی از خروجی کار خود ناامید می‌شوند که پس از تلاش برای ساخت یک فیلم یا ویدیو آنلاین، آن را در معرض دید مخاطبان قرار داده و با بازخورد منفی مواجه شوند. اما چه اتفاقی می‌افتد تا ویدیوی شما در موتورهای جستجو (گوگل)، با هزینه‌ای کم و هزاران بازدید در رتبه‌ی بالا ظاهر شود؟ این ۱۰ نکته جالب و فراموش نشدنی را برای پیاده سازی برنامه‌ی خود در زمینه ویدیو مارکتینگ دنبال کنید تا ویدیویی که تولید می‌کنید بالاترین بازدید را از رسانه‌ها بگیرد!

۱. ویدیو خود را در YouTube یا آپارات آپلود کنید.

YouTube دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است. بیش از ۱ میلیارد کاربر منحصر به فرد هر ماه از YouTube بازدید می‌کنند و بیش از ۶ میلیارد ساعت فیلم در هر ۳۰ روز مشاهده می‌شود. بارگذاری ویدیوی شما در YouTube فوراً محتوای ویدیوی آنلاین شما توسط بیشتر مردم دنیا دیده می‌شود. همانطور که می‌دانید درایران پلتفرم مشابه YouTube، آپارات است که در رتبه دوم الکسا ایران قرار دارد. این سرویس به اشتراک گذاری ویدیو به دلیل راحتی آپلود و تماشا مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است و اغلب برندها از جمله ایده‌پردازان کانال اختصاصی خود را در این سایت برای انتشار ویدیوهای خود دارند. این کار به ویدیو مارکتینگ شما کمک بسزایی می‌کند.

۲. محتوایی جذاب تولید کنید.

قبل از ساخت یک ویدیو، به آنچه جامعه آنلاین به علاقه مند است فکر کنید. ساختن ویدیویی که برای مخاطبان تماشایی و فریبنده باشد، منجر به رشد عالی برند شما خواهد شد. ایده پردازی، برگزاری جلسات متعدد و گفتگو درباره ی اهداف شما از ساخت ویدیو می تواند به ساخت و خروجی نهایی ویدیو کمک کند.

۳. محتوای خود را بهینه سازی کنید.

پس از اتمام ساخت ویدیو، استراتژی خود را در مورد کلمات کلیدی‌ای که می‌خواهید ویدیوی شما با آن ها به رتبه بالایی برسد، پیاده‌سازی کنید. از آنجا که Google صاحب YouTube است، غول موتور جستجو در نتایج جستجوی اصلی خود به ویدیوهای YouTube اهمیت زیادی می‌دهد.

موفقیت در ویدیو مارکتینگ

۴. یک Call-to-Action ایجاد کنید.

در طی مراحل تدوین ویدیو؛ لینک URL وب سایتی که می‌خواهید برای آن تبلیغ کنید و همچنین شماره تماس و لوگو برای لینک دهی از ویدیو به وب سایت اصلی را درج کنید. علاوه بر این، در توضیحات ویدیو در سرویس و کانال پخش‌کننده (آپارات یا اینستاگرام)، لینکی به وب سایت خود قرار دهید تا افراد بتوانند با کلیک بر روی آن، به سایت شما دسترسی پیدا کنند. ایده‌ی خوب دیگر ایجاد یک صفحه نمایش انتهایی برای این ویدئو است که دارای تماس فراخوانی یا Call-to-Action است.

۵. یک کمپین تبلیغاتی کوچک راه اندازی کنید.

متوسط هزینه برای هر بازدید برای یکی از کمپین‌های تبلیغاتی YouTube بین ۰.۰۲ تا ۰.۰۴ دلار است. در مقایسه با سایر زمینه‌های تبلیغات آنلاین، این امر با اهداف برندسازی بسیار ارزان است. همچنین می‌توانید از دیگر رسانه‌های رایگان، مانند اینستاگرام و آپارات استفاده کنید. در کنار روش‌های دیگر، اگر می‌خواهید کمی بیشتر هزینه کنید، گوگل ادوردز نیز می‌تواند در دیده شدن این کمپین موثر باشد. ویدیو مارکتیگ استفاده از تمامی این متدها را شامل می‌شود.

۶. به اشتراک بگذارید، به اشتراک بگذارید، به اشتراک بگذارید.

ویدیو خود را در وبلاگ‌های متعدد و رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. هرچه بیشتر ویدیوی شما به اشتراک گذاشته شود، بازدید بیشتری نیز دریافت می‌کند. مانند لینک سازی، اگر فیلم شما در وب‌سایت‌های متعددی کلیک شود، موتورهای جستجو این محتوا را با قدرت بیشتر مشاهده می‌کنند که می‌تواند رتبه‌ی شما را برای این ویدیو بهبود بخشد. علاوه بر این، افراد بیشتری این ویدئو را مشاهده می‌کنند، در فضای اینترنت وایرال شده و باعث تبلیغات بیشتر می‌شود.

ویدیو مارکتینگ و اینستاگرام

۷. هرچه تعامل بیشتر باشد، بهتر است.

هرچه “لایک” بیشتری از ویدیوی خود دریافت کنید و هر چه نظرات بیشتری کسب کنید، به نفع شماست. دقیقا مانند یک پست رسانه‌های اجتماعی ، بازخورد بیشتری که ویدیوی شما دریافت می‌کند منجر به قرار گرفتن در معرض دید افراد دیگر خواهد شد.

۸. برای ویدیو توضیحات بنویسید.

اکثر مردم نمی‌دانند که ویدیویی که قصد تماشای آن را دارند، درباره‌ی چیست؟ به همین دلیل برای ویدیو حتما کپشن و مختصر توضیحی بنویسید. از آنجا که کلمات کلیدی اصلی که می‌خواهید برای آن رتبه بالایی داشته باشید به احتمال زیاد در کپشن گنجانده می‌شوند، پس این اتفاق زمینه ساز سئو خوب برای ویدیو شما خواهد بود.

۹. مخاطب پسند باشید.

وقتی شخصی کانال YouTube ، آپارات و یا اینستاگرام شما را فالو می‌کند، جدیدترین ویدیوی شما را در صفحه اصلی حساب خود هرروز می‌بیند. بهتر است در کانال‌های دیگری که جالب و فعالانه در بحث و انتقال نظرات شرکت می‌کنند عضو شوید، تا بتوانید به راحتی پایگاه اشتراک‌گذاری برای خود بسازید. هرچه مشترکان بیشتری داشته باشید، تبلیغ ویدیوی جدیدی که بارگذاری شده است، برای شما راحت‌تر خواهد بود.

۱۰. ویدیو خود را در تمام شبکه ها منتشر کنید.

بارها بر این موضوع تاکید کردیم که هرچه بازدید بیشتر باشد، شما به عنوان برندی که آن ویدیو یا تیزر را ساخته است، بیشتر دیده می‌شوید. پس به خاطر داشته باشید که اگر آپلود ویدیو شما در برخی شبکه‌ها و رسانه‌ها نیاز به هزینه دارد، آن را پرداخت کنید تا مخاطب‌تان بالا رود. هیچ فرصتی را برای جذب کاربر و مشتری از دست ندهید.

اگر تا به حال به ویدیو مارکتینگ فکر نکرده‌اید، اکنون زمان بسیار خوبی برای شروع است. با داشتن تبلیغات ارزان قیمت و قرار گرفتن در معرض دید موتورهای جستجو، این شکل غنی از رسانه‌ای شدن به شما در کسب تبلیغات بیشتر کمک می‌کند. در این راه اگر نیاز به مشاوره داشتید می‌توانید با استودیو ایده‌پردازان تماس بگیرید.

نظرات کاربران

guest
2 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان استودیو ایده‌پردازان، کمتر از ۲۴ساعت با شما تماس خواهند گرفت.