mms logo

چرا ساخت ویدیو و تیزر تبلیغاتی اینستاگرام اهمیت دارد؟

رفته رفته و با گذشت زمان، تبلیغات عکس محور جایگاه خود را در شبکه‌های اجتماعی از دست می‌دهند و تولید محتوای ویدیویی به ترند اول این رسانه‌ها تبدیل می‌شود. همان‌طور که این روزها در اکسپلورر اینستاگرام خود مشاهده می‌کنید، اغلب مردم و کسب و کارها تمرکز اصلی خود را بر روی ویدیو و ساخت تیزر تبلیغاتی گذاشته‌اند. Animoto در جهت تکمیل این فرضیه و در تحقیقاتی جدید ادعا کرد که ۷۱٪ از تبلیغ کنندگان قصد هزینه بیشتر برای تبلیغات ویدیویی خود را دارند که ۲۷٪ از آنها بطور خاص اینستاگرام را هدف قرار می‌دهند. اما آیا برای شما هم این سوال پیش آمده که دلیل این اتفاق چیست؟ و چرا ساخت ویدیو و تیزر تبلیغاتی اینستاگرام اهمیت دارد؟

در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم به پاسخ این سوال‌ها بپردازیم و بدانیم که چرا بازاریابان نباید سرمایه گذاری بر روی ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام را فراموش کنند.

اینستاگرام و تمرکز اصلی آن بر روی ساخت ویدیو و تیزر تبلیغاتی

از چند سال پیش، اینستاگرام به طور نامحسوس و بر اساس الگوریتم‌های خود، توجه کاربران را به سمت ویدیو و تیزر تبلیغاتی برد. پس از آن، اینستاگرام زمان ویدیوهای خود را افزایش داد و اعلام کرد:

“ما می‌خواهیم متدهای سرگرم‌کننده، انعطاف پذیر و خلاقانه‌ای برای ساخت و تماشای ویدیو در اینستاگرام به شما ارائه دهیم. به عنوان بخشی از تعهد مداومی که داریم، به زودی قابلیت شرح داستان خود در ۶۰ ثانیه فیلم در اینستاگرام را خواهید داشت. این یکی از چندین اقدام‌های جدید ماست که امسال مشاهده خواهید کرد. “

پس از این بیانیه، این شبکه‌ی اجتماعی قابلیت بازدید View را هم برای برندهای تبلیغاتی و هم کاربران عادیف به ویدیوهای خود اضافه کرد. البته که عده‌ی زیادی از بازاریابان و فعالین ویدیو مارکتینگ معتقدند که هدف اینستاگرام از این کار، ترغیب هرچه بیشتر کسب و کارها و مردم به هزینه‌ی بیشتر برای ساخت ویدیو در اینستاگرام بجای تلویزیون و دیگر رسانه‌ها بوده است.

در مجموع، باید گفت که این حرکت اینستاگرام و تمرکز آن بر روی ویدیو نباید جای تعجب داشته باشد. در ماه ژوئن، کوین سیستروم، بنیانگذار اینستاگرام، در پستی اذعان کرد: بازدیدهای ویدیویی در این پلتفرم نسبت به ۶ ماه گذشته ۱۵۰٪ افزایش یافته است. در همین زمان، اتفاق دیگری نیز رشد فرآوانی یافت – میانگین تبلیغات ویدیویی برندها، بیش از ۶۰٪.

واضح است که با این آمار، تیم‌های تبلیغاتی عمده‌ی فعالیت خود را به سمت تولید محتوای ویدیوی در شبکه‌های اجتماعی می‌برند.

چرا ساخت ویدیو و تیزر تبلیغاتی در اینستاگرام برای همه‌ی کاربران مفید است؟

اهمیت ساخت ویدیو در اینستاگرام

فرقی نمی‌کند برای چه کسی درآمدزایی می‌کنید. در هرکجا که زندگی کنید و هر شغلی داشته باشید، تحقیقات در زمینه‌ی ویدیو مارکتینگ نشان می‌دهد که برای تبلیغ برند و محصولات خود بهترین راه تهیه ویدیو و انتشار آن در شبکه های اجتماعی است.

امروزه به دلیل راحتی و دسترسی آسان به موبایل و اینترنت، همه‌ی ما علاقه‌مندیم تا بیشتر زمان خود را در رسانه های اجتماعی بگذرانیم. تماشای ویدیو و فیلم را به دیدن تلویزیون ترجیح می‌دهیم و از طریق چنین پلتفرم هایی سرگرم می‌شویم. به طور متوسط کاربران اینترنت، بیش از یک ساعت از روز و به طور آنلاین به تماشای ویدیو ها در شبکه های مختلف می‌نشینند. این نکته را بدانید که ویدیوهای موجود ۵۰٪ از کل ترافیک اینترنت را تشکیل می‌دهند و  پیش‌بینی می‌شود تا سال بعد این تعداد به ۸۰ درصد هم برسد.

اما چه چیز در این میان باعث آزار مردم می‌شود؟ کاربران دنیای مجازی، تماشای چه محتوایی را دوست ندارند؟

مردم از این بیزارند که مجبور به تماشای ویدیو یا تبلیغ شوند. دنیای رسانه پر است از تبلیغات مختلف و ما به عنوان ببیننده لحظه‌ای از آن‌ها در امان نیستیم. تیم‌های تبلیغاتی باید توجه کنند که درمیان انبوه محتوای موجود، ویدیو یا تبلیغی را ارائه دهند که برای مخاطب جذاب باشد و از تماشای آن سرخورده نشود. به همین دلیل تبلیغات توییتر، فیسبوک و LinkedIn نسبت به سایر پلتفرم‌های دیگر، بازخورد منفی کمتری می‌گیرند. زیرا این تبلیغ به نوعی بومی سازی شده و مختص این کانال‌های ارتباطی است. مخاطب در هنگام تماشای آن‌ها می‌داند که با چه هدفی این محتوا ارائه شده است. همین مورد در اینستاگرام نیز وجود دارد. تبلیغات ویدیویی صرفا یک تبلیغ نیستند. آن‌ها به دلیل ایده‌پردازی و ماهیت اصلی اینستاگرام به پست‌هایی معمولی شبیه‌اند که در کنار اطلاع‌رسانی یا آموزش، تبلیغ محصول یا خدماتی را هم انجام می‌گیرد.

برندهایی که با ساخت تیزر تبلیغاتی در اینستاگرام به موفقیت رسیدند.

اجرای یک تبلیغ ویدیویی در اینستاگرام برای برند شما از هر نظر ایده خوبی به نظر می رسد. هدف قرار دادن پخش و دریافت بازخورد از طریق اینستاگرام می‌تواند بسیار موفق باشد زیرا نمایش ویدیو در این شبکه هر لحظه رو به افزایش است و کاربران مشتاق دیدن ویدیو و بحث درباره‌ی آن هستند.

اما در عمل چطور؟ آیا تبلیغات ویدیویی اینستاگرام ROI یا نرخ بازگشت سرمایه بالایی را ارائه می‌دهد؟

برای پاسخ به این سوال فقط کافی است دو نمونه از تجربه‌ی بزرگان برندینگ در جهان در رابطه با تیزرهای تبلیغاتی خود در اینستاگرام مرور کنیم:

  • LG ال جی

LG برای ایجاد هیجان منجر به انتشار تلفن هوشمند G5 خود، کمپین تبلیغاتی ویدیویی در اینستاگرام ایجاد کرد تا تمام ویژگی‌های جدید آن و شعار خود «بیشتر بازی کنیم» را به نمایش بگذارد.

SungYoung Park ، مدیر ارشد LG Mobile گفت: “اینستاگرام به ما امکان ارتباط مستقیم پیام” Life is Good when you Play More” به مخاطبان می دهد.” “ما با متعادل کردن محتوای هدفمند و اجرای تبلیغات، توانسته‌ایم سطح کلی کمپین LG G5 را ارتقا داده و واکنش های مثبت مشتریان را در سراسر جهان بدست آوریم.” واکنش های مثبت این کمپین ال جی به ۳۰+ میلیون نفر در سرتاسر جهان رسید و مشارکت ۱.۷+ میلیون نفر را ایجاد کرده بود.

  • Porsche پورشه

آگاهی همان چیزی بود که پورشه می خواست، و آنها هنگامی که یک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام با محوریت مجموعه ای از فیلم های کوتاه ایجاد کردند، آن را بدست آوردند. بیش از شش هفته، این شرکت، فالوئرهای اینستاگرام خود را به سفرهای مجازی با ارائه ۱۰ قطعه جدید و خلاقانه پروشه در غالب Boxster Spyder برد. پس از اتمام این پروژه، ۶۷۶۰۰۰ نفر از مخاطبان هدف به آنچه مدیران از این تبلیغ می‌خواستند، رسیدند.

آنچه در انتها درباره‌ی ساخت ویدیو و تیزر تبلیغاتی اینستاگرام باید ذکر کنیم …

به یاد داشته باشید، فیلم‌ها، تیزرها و ویدیوها وظیفه‌ی سرگرم کردن مخاطب را دارند. اما در این مورد، یعنی تبلیغات مجازی باید برای شما هدف کسب درآمد و تبدیل به مشتری شدن را داشته باشند. برای موفقیت در کمپین تبلیغاتی یا ساخت تیزر اینستاگرام، بیش از هرچیز رقبای خود را تحلیل کنید و بدانید که هدف شما از ساخت این ویدیو چیست. دقت کنید که در این راه ممکن است ایده‌ها و سرمایه‌ی خوبی در اختیار داشته باشید، اما با تولید محتوایی ضعیف و نامناسب شکست بزرگی را متحمل شوید. در مواردی مهم و زمانی که می‌خواهید بیشترین بازخورد را بگیرید، ساخت تیزر را به استودیوهای ویدیویی یا کمپانی‌های متخصص در این امر بسپارید.

نظرات کاربران

guest
2 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان استودیو ایده‌پردازان، کمتر از ۲۴ساعت با شما تماس خواهند گرفت.