mms logo

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

امروزه، شبکه‌های اجتماعی به یکی از پرقدرت‌ترین و با نفوذترین ابزاری تبدیل شده‌اند که افراد زیادی در طول روز وقت خود را در آنجا سپری می‌کنند. به همین دلیل، پتانسیل زیادی در این گونه فضاها وجود دارد که به رشد کسب‌وکارها کمک می‌نماید. با توجه به رقابت زیادی که در این فضاها وجود دارد، یکی از مواردی که می‌تواند برندهای فعال در شبکه‌های اجتماعی را به مشتریان بالقوه نشان دهد و آنها را به اهدافشان برساند تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی است. کاربران امروزی بسیار هوشمندانه عمل می‌کنند و دیگر هر محتوایی را قبول نمی‌کنند. به همین دلیل، رعایت برخی از نکات ضروری است و بی‌شک می‌تواند برندها را در مسیر درستی قرار دهد.

نکات مهم در تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی یک کار هدفمند، زمان‌بر و هوشمندانه است که اگر به اصول آن توجه داشته باشید بی‌شک می‌توانید برند خود را به یک برند خاص و منحصربه‌فرد تبدیل نمایید. وقتی صحبت از شبکه‌های اجتماعی می‌شود، تمامی افراد تصور می‌کنند منظور ما اینستاگرام است (اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید، می‌توانید مقاله تولید محتوای ویدیویی در اینستاگرام را مطالعه کنید). با اینکه اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار قوی است، اما شبکه‌های دیگری نظیر یوتیوب، لینکدین و فیس‌بوک نیز از جمله شبکه‌هایی هستند که فعالیت در آنها می‌تواند به موفقیت برندها کمک نماید.

خلاقیت

همه افراد می‌دانند تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی نیازمند خلاقیت است. اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید منظور از خلاقیت چیست. برخی از افراد تصور می‌کنند برای اینکه کار خلاقانه‌ای انجام دهند باید به دنبال سوژه‌های عجیب باشند. به طور مثال، در دو دهه گذشته که فروش وسایل گیم مانند سگا و آتاری مورد توجه قرار گرفته بود برخی از شرکت‌های ژاپنی تنها محصولات گیمی را تولید می‌کردند که عجیب و غریب بودند اما هرگز بر اساس نیازهای کاربران طراحی نشده بودند. به زودی این محصولات با شکست روبه‌رو شدند و از بازار حذف گردیدند. به همین دلیل، باید بدانید خلاقیت هرگز به معنای انجام کاری خاص و خارق‌العاده نیست. شناخت نیازهای کاربران و پیاده‌سازی به روشی که برای کاربران جذاب باشد نوعی خلاقیت به شمار می‌رود.

آیا محتوا هدفمند است؟

مسئله دیگری که در تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی مد نظر قرار دارد تولید محتوای هدفمند است. ممکن است برندهای مختلفی به شما مراجعه کنند و بگویند که هرگز با تولید ویدیو و قرار دادن آن به موفقیتی که مد نظرشان بوده است نرسیده‌اند. این مسئله می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما یکی از مواردی که در این زمینه می‌تواند دخیل باشد عدم تولید محتوای هدفمند است.

یک مثال ساده

تصور کنید کار شما در زمینه فروش چمن مصنوعی برای فضاهای تزیینی از جمله تراس و پشت‌بام است و می‌خواهید در این زمینه به رشد زیادی برسید. شما به عنوان کارفرما دستور ساخت چند فیلم در مورد چمن مصنوعی را می‌دهید.

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

اما این فیلم‌ها هدف خاصی ندارند و موضوعات آنها بسیار پراکنده است. به طور مثال، یک فیلم شما در مورد تراس است و یک فیلم در مورد استفاده از چمن مصنوعی در پشت‌بام. اما این فیلم‌ها هیچ‌یک موضوع خاصی را دنبال نمی‌کنند و شما نمی‌دانید که آن فیلم‌ها قرار است در کجا نمایش داده شوند. بی‌شک، این امر باعث می‌شود تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی با شکست روبه‌رو شود.

آیا ویدیو می‌سازید؟

بهتر است بدانید زمانیکه صحبت از تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی می‌شود منظور تنها ساخت ویدیو نیست. اما در اینجا به شما اعلام می‌کنیم ویدیو یکی از اثرگذارترین محتواهایی است که می‌تواند جهش‌های زیادی را در مدل کاری شما به وجود بیاورد. برای ساخت ویدیو در شبکه‌های اجتماعی باید به نکات زیادی توجه داشته باشید که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

انتخاب لوکیشن مناسب

یکی از مهمترین مواردی که در تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی باید به آن توجه داشته باشید انتخاب لوکیشن مناسب است. همانطور که می‌دانید شما نمی‌توانید در هر فضایی یک ویدیو خاص و جذاب بسازید. به طور مثال، اگر کسب‌وکار شما در زمینه فروش محصولات آرایشی است، محیط‌های آرایشگاهی و یا فضاهایی که به زیبایی مرتبط هستند بهتر می‌توانند ماهیت کاری شما را انتقال دهند. به همین دلیل، برای انتخاب فضای مناسب باید ماهیت کسب‌وکار خود را مد نظر قرار دهید و سپس اقدام به ساخت ویدیو نمایید.

مدل تصویربرداری

به یاد می‌آورم زمانی یک برندی که در زمینه راه‌اندازی زمین‌های ورزشی فعال بود و یک زمین ورزشی خاص را در منطقه دماوند تهران اجرا کرده بود با ناراحتی به ما مراجعه کرد و فیلمی را که از آن زمین تهیه کرده بود (هزینه زیادی را برای ساخت فیلم پرداخت کرده بود) نشان داد و گفت نتوانسته است به موفقیت برسد. تیم ایده پردازان پس از بررسی فیلم به این نتیجه رسید نحوه فیلمبرداری اشتباه بوده است. در این فیلم شخصی ایستاده بود و صحبت می‌کرد، دوربین حرکت‌های مناسبی نداشت و در یک نقطه ثابت قرار داده شده بود و آن فرد مانند مجری‌های تلویزیونی به نظر می‌رسید. این اشتباهات به ظاهر کم اهمیت می‌توانند کیفیت محتوای شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهند.

نحوه صدابرداری

مسئله دیگری که در تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی مهم است نحوه صدابرداری است. اگر قرار است تنها یک شخص در ویدیو صحبت کند باید با استفاده از امکانات خاص صدا را با کیفیت کرد. همچنین، حذف صداهای اضافه و تمرکز بر صدای اصلی از جمله مواردی است که در ساخت ویدیو مد نظر قرار دارد و به ساخت یک ویدیو زیبا و جذاب کمک می‌کند.

انتخاب موزیک مناسب

از موارد دیگر در تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی باید به انتخاب موزیک مناسب برای گذاشت بر ویدیو اشاره کنیم. شاید این مسئله کم اهمیت جلوه کند، اما باید بدانید ویدیو تاثیر بسیار زیادی بر ویدیو دارد و باعث می‌شود مخاطبان زیادی ویدیو شما را تماشا کنند.

مزایای تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی می‌تواند دستاوردهای زیادی را برای کسب‌وکار شما به همراه داشته باشد. با توجه به این موضوع که امروزه مشتریان بالقوه زیادی در فضای اینترنت حضور دارند، هر چقدر برندها حضور قوی‌تری در فضای اینترنت داشته باشند و تولید محتوای ویدیویی را مد نظر قرار دهند، به موفقیت‌های بیشتری می‌رسند.

افزایش فروش

افزایش فروش یکی از مهمترین مزیت‌هایی است که با تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی بدست می‌آید. اما ویدیو باید هدفمند باشد و بتواند در مخاطب احساس نیاز کند. در این شرایط، درآمد بالا می‌رود.

برندسازی

مزیت دیگری که حضور در شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها به همراه دارد برندسازی است. برندسازی مسئله‌ای است که در دنیای امروزی نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. امروزه مشتریان بسیار هوشمند شده‌اند و تنها به کسب‌وکارهای معتبر اعتماد می‌کنند. تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی می‌تواند برندسازی را تقویت کند و به کسب‌وکارها کمک نماید هر چه زودتر به اهداف خود دست پیدا کنند.

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی با استودیو ایده پردازان

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی در اختیار شما قرار دهیم. محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد باید هدفمند باشد و خلاقیت در آن وجود داشته باشد.  استودیو ایده پردازان یکی از بزرگترین و معتبرترین مراکزی است که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارد و تا به حال با برندها و کسب‌وکارهای زیادی در این زمینه همکاری داشته است. اگر به مشاوره تخصصی در این زمینه نیاز دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان استودیو ایده‌پردازان، کمتر از ۲۴ساعت با شما تماس خواهند گرفت.