mms logo

اهمیت و تاثیرگذاری ویدیو در اینفلوئنسر مارکتینگ

پلتفرم‌های ویدیویی شبکه‌های اجتماعی طی چند سال گذشته محبوبیت زیادی از طرف کاربران اینترنت به دست آورده‌اند. می‌توان گفت این اتفاق بیشتر به دلیل توانایی فیلم و ویدیو در برقراری ارتباط با مخاطب نسبت به محتوای نوشتاری است. پیش بینی شده که تا پایان سال ۲۰۲۰، ۸۰٪ از کل ترافیک اینترنت از طریق ویدیو تهیه خواهد شد. در این بین، روزانه با ادغام مدل‌ها متنوع تولید محتوا و بازاریابی، مانند ترکیب ویدیو و اینفلوئنسر مارکتینگ سعی شده بر اهمیت این موضوع (تولید محتوای ویدیویی) تاکید فرآوانی شود.

ویدیو و تاثیرگذاری آن در اینفلوئنسر مارکتینگ

یک مطالعه جدید نشان داده که در سال ۲۰۱۹ ، کاربران و مردم ۹۵ درصد از پیام اصلی یک محصول یا خدمات را از طریق تماشای ویدیو دریافت می‌کنند. بسیاری از پلتفرم‌های ویدیویی شبکه‌های اجتماعی مانند اسنپ چت Snapchat و  اینستاگرام Instagram به همراه رشد سریع YouTube، باعث افزایش محبوبیت و ترجیح استفاده مردم از ویدیو شده‌اند. از دیدگاه بازاریابی، این موضوعی است که باید از آن در کسب و کارها استفاده کرد زیرا ۵۰٪ از کاربران اینترنت قبل از بازدید از فروشگاه به دنبال ویدیوهای معرفی محصول یا تیزرهای تبلیغاتی‌ای هستند که مربوط به یک محصول یا خدمات باشد. همچنین در حال حاضر نزدیک به ۷۴٪ از مردم اعتماد عجیب و قابل توجه‌‌ای به شبکه‌های اجتماعی دارند و علاقه‌مندند تا از این طریق و معرفی آن‌ها از سوی اینفلوئنسرهای مطرح، اجناس مورد نیاز خود را خریداری کنند.

هر فردی که در فضای بازاریابی کار می‌کند، مطمئنا از قدرت ویدیو آگاه است. اما اگر کسب و کاری ساخت ویدیو را با اینفلوئنسر مارکتینگ (سریعترین روش رشد مشتری آنلاین) ترکیب کند، فکر می‌کنید چه اتفاقی برای آن‌ها می‌افتد؟
احتمالاً تا سال ۲۰۲۲، ویدیو ۷۹٪ از کل ترافیک اینترنت تلفن همراه را تشکیل می‌دهد. بنابراین، منطقی است که اینفلوئنسر مارکتینگ ویدیویی به بخش مهمی از استراتژی‌های بازاریابی برندها تبدیل شود.

۱. ظهور IGTV

تلویزیون اینستاگرام (IGTV) یکی از ویژگی‌های مفید و تأثیرگذار این پلتفرم است. اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه فعال دارد که از این تعداد، نیمی از آنها روزانه فعال هستند. این پلتفرم به دلیل تلاش‌هایی که در ارائه ویژگی‌های جدید مفید مانند استوری Stories و IGTV انجام داده، طی چند سال اخیر موفقیت چشم‌گیری کسب کرده است.

در حالی که ویدیوهای اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده از طریق پست و استوری محدود به فیلم‎هایی با زمان‌بندی کوتاه‌اند، IGTV یک راه حل موثر برای به اشتراک گذاشتن مطالب با زمان طولانی و همین‌طور جذب کاربران به حساب می‌آید.

فیلم‌های IGTV به اینفلوئنسرها فرصت می‌دهد تا همه چیز را با جزئیات توضیح دهند و مکالمات طولانی‌تری با طرفداران خود داشته باشند. این قابلیت باعث می‌شود آن‌ها بررسی‌های طولانی‌تر و دقیق‌تری از محصول مورد تبلیغ داشته باشند.

۲. محبوبیت TikTok

این برنامه در سال ۲۰۱۷ راه اندازی و محبوبیتش پس از ادغام آن با Musical.ly بیشتر از قبل شد. TikTok محبوب‌ترین برنامه تلفن همراه رسانه‌های اجتماعی در آمریکا از سپتامبر ۲۰۱۹ به بعد است. کاربران آمریکایی تقریباً هشت بار در روز به سراغ این برنامه می‌روند.

TikTok به کاربران خود اجازه می‌دهد ویدیوهایی خلاقانه بسازند و آن‌ها را در سطح جهانی به اشتراک بگذارند. برندها می‌توانند فرصت‌های مناسبی را برای فعالیت‌های تبلیغاتی خود در آنجا پیدا کنند. با افزایش سریع کاربران فعال ماهانه این پلتفرم ویدیویی و همچنین استفاده‌ی از آن از سوی اینفلوئنسرها، می‌توانید از فعالیت‌های اینفلوئنسر مارکتینگ خود انتظار بالا رفتن میزان تعامل با کاربران را داشته باشید.

۳. ابزارهای پیشرفته برای بهینه سازی ویدیو مارکتینگ

ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Animoto و Magisto به سازندگان ویدیو کمک کردند تا تولید ویدیو، ویرایش و بازاریابی خود را گسترش دهند. با قابلیت‌های پیشرفته و بهبود مستمر،ابزارهایی مانند مواردی که به آن اشاره شد به کاربران بیشتر کمک می‌کند تا ویدیوهای خود را به راحتی تولید کنند. به علاوه، هرچه ویدیو حرفه‌ای‌تر تهیه شود، نظر تماشاگران را بیشتر به خود جلب می‌کند و حتی ممکن است باعث رونق فروش و افزایش مشتری هم بشود.

۴. برنامه‌های لایو

در مقاله‌ی پیشین به اهمیت لایو اینستاگرام و همچنین تاثیرگذاری آن در دنیای امروز اشاره کردیم. جالب است بدانید که بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام هر روز به تماشای یک برنامه‌ی لایو می‌نشینند و یا میزبان آن هستند. این نوع ویدیوها به طور معمول نسبت به فیلم‌ها و محتواهای ویدیویی معمولی دیگر، درگیری بالاتری با مخاطب دارند زیرا بینندگان می‌توانند به صورت زنده با افراد حاضر در آن ارتباط برقرار کنند.

این اتفاق باعث می‌شود ویدیوهای زنده به یکی از بهترین راه‌های اجرای کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ ویدیویی تبدیل شوند. شما به عنوان یک برند می‌توانید از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی بخواهید تا با برگزاری لایو اینستاگرام، محصولات خود را به صورت زنده بررسی و تحلیل کنند. این کار در جذب مشتری تاثیر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. زمانی که برنامه زنده تمام می‌شود، اغلب افراد حاضر در لایو به صفحه شما رجوع کرده و درصد بالایی از آن‌ها ممکن است از برند شما خرید انجام دهند.

۵. فناوری‌های جدید

فن آوری‌های مدرن مانند هوش مصنوعی (AI) ، واقعیت مجازی (VR) ، واقعیت افزوده (AR)، فیلم های ۳۶۰ درجه‌ای و غیره در سال ۲۰۲۰ به طور قابل توجهی روی مخاطبان تأثیر می‌گذارند. آنها ممکن است مدل استفاده و سلیقه‌ی مخاطبان ویدیوها را نیز تغییر دهند.

برای اجرای انواع مختلف کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ ویدیویی می‌توانید از اشکال مختلف ساخت فیلم استفاده کنید. بهترین بخش این است که شما می توانید از AI یا هوش مصنوعی برای تولید داستان‌هایی که درگیرشدن مخاطب با برند شما را نیاز دارد، استفاده کنید. این کار به نوبه خود می‌تواند به رشد بازاریابی محتوای ویدیویی تولید شده کمک کند.

جمع‌بندی:

با توجه به محبوبیت روزافزون ویدیوها، به نظر می‌رسد که سال ۲۰۲۰ سالی است که برندها به دنبال سرمایه گذاری در ویدیو مارکتینگ باشند. شبکه‌های اجتماعی مانند TikTok ، YouTube ، Facebook و Instagram همه به دلیل نرخ درگیری بالای خود با مخاطب، تمام تلاش خود را می‌کنند تا پلتفرم‌های خود را از نظر ویدیویی برای کاربران جذابتر کنند.

پیشرفت‌های فناوری نیز نقش عمده‌ای را ایفا می‌کند. AR و VR به احتمال زیاد در بازاریابی ویدیویی امسال بسیار تأثیرگذار خواهند بود. لایوهای اینستاگرام و دیگر شبکه‌ها نیز روز به روز بیشتر شده و تعامل مخاطبان را با برندها و تبلیغات آن‌ها از طریق اینفلوئنسرها بالا برده و به یکی مهم‌ترین منابع درآمد زایی تبدیل شده است.

منبع: استودیو ایده‌پردازان

نظرات کاربران

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان استودیو ایده‌پردازان، کمتر از ۲۴ساعت با شما تماس خواهند گرفت.