ویدیو مارکتینگ روشی قدرتمند برای بالا بردن سطح تعاملات میان خریداران و فروشندگان است. استفاده از ویدیو به کارآفرینان و صاحبان کسبوکارها این را امکان میدهد که محتواهایی جذاب را به تصویر بکشند و خدمات خود را به طور واقعی و تاثیرگذار به مردم معرفی کنند. بنابراین میتوان گفت فیلمها در مقایسه با آگهیها و بروشورها قابل قبولترند، زیرا مخاطبان را به شیوهای هیجانانگیر و و جالب درگیر خود میکنند.
علاوه بر اینها، ویدیوها قابلیت این را دارند که به راحتی در سیستم عاملهای مختلف به اشتراک گذاشته شوند. در نتیجه کاربران اینترنت میتوانند به در هر پلتفرمی به آنها درستری داشته باشند. در مقایسه با متنهای تبلیغاتی، باید گفت که ویدیوها تاثیرگذاری و بازخورد بیشتری از مخاطب میگیرند. به همین دلیل استارتاپها در حال حاضر به این متد روز دنیای بازاریابی رو آوردهاند.
در ادامه این مقاله ۵ دلیلی که کسبوکارها و استارتاپها به ویدیو مارکتینگ نیاز دارند را با هم میخوانیم:
۱. جنبهی آموزشی و اطلاعاتی ویدیو
در دنیای پیشرفتهی فناوری که دسترسی به اینترنت تقریباً یک ضرورت است و بهانهای برای ندانستن چیزی وجود ندارد. به همین روزانه میلیونها کاربر در این محیط به تبادل اطلاعات میپردازند. به همین دلیل جذب مشتری و مخاطب از طریق اینترنت روز به روز آسانتر میشود.
ظهور اینترنت، بخش بازاریابی را به طور کلی متحول کرده است. این روزها با استفاده از دوربینهای تلفن همراه یا دوربینهای حرفهای، کارآفرینان و تیم مارکتینگ آنها میتوانند فیلمهای کوتاهی برای کمک به بازار محصولات خود بسازند. ویدیوهای معرفی محصول بشدت مهماند؛ زیرا توصیف بصری از محصول را ارائه میدهند. همچنین تاثیرگذاری فوقالعادهای بر روی مخاطب میگذارند زیرا قدرت انتقال اطلاعات در ویدیو از هر نوع دیگر محتواها بیشتر است. علاوه بر این، ویدیو جنبهی آموزشی هم دارند. با استفاده از ویدیو، یک کارآفرین ممکن است چیز جدیدی را بیاموزد که شاید برای یادگیری آن نیاز به هزینهی هنگفت و یا حضور در کلاس به صورت فیزیکی داشت. یوتیوب، اینستاگرام، آپارات و دیگر شبکههای اجتماعی امروزه بستری جذاب برای آموزش فراهم کردهاند و هر فردی که توانایی آموزش موضوعی را دارد، از آنها به عنوان منبعی برای درآمد و شهرت استفاده میکند.
۲. رقابت پذیری
دنیای دیجیتال و اینترت، معنای رقابت میان استارتاپها را تغییر داده است. هر روزه انواع مختلف تبلیغات را میبینیم و خلاقیت بعضی از آنها واقعا برایمان جالب است. در ویدیو مارکتینگ ساخت ویدیوهایی با کیفیت بالا، برای هر کسبوکاری ضروری است. اگر یک ویدیوی تبلیغاتی دارای کیفیتی بالا و همچنین چشم نواز باشد، ممکن است در شبکههای اجتماعی با استقبال فرآوانی روبرو شود. دیوید هال، ویرایشگر ویدئو در ConfidentWriters میگوید:
“یک ویدیو پرطرفدار از کلمات کلیدی مناسب، عنوان جذاب و توضیحات مناسب از محصول، میتواند به طور قابل توجهی محصول را به بازار عرضه کرده و ترافیک وب سایت شرکت و فروش را افزایش دهد.”
«چنین ترافیکی در به حداکثر رساندن فروش و حفظ مزیت رقابتی نسبت به سایر فروشندگان ضروری است.»