mms logo

اصول ساخت تیزر های تبلیغاتی

اصول ساخت تیزر های تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی یکی از مهمترین ابزارهایی است که باعث جذب کاربران می‌شود و آنها را به سمت برند شما می‌کشاند. اگر به تبلیغات برندهای بزرگ و مطرح دنیا توجه داشته باشید، به خوبی متوجه می‌شوید آنها از قدرت تیزرها به خوبی استفاده می‌کنند و این مسئله می‌تواند نفوذ آنها را در جامعه مشتریان هدف افزایش دهد. به همین دلیل، تمامی برندهایی که می‌خواهند به رشد بالایی دست پیدا کنند باید به اصول ساخت تیزر های تبلیغاتی توجه داشته باشند. در ادامه تلاش می‌کنیم اطلاعات مناسبی را در مورد نکات مهم در ساخت تیزرهای تبلیغاتی در اختیار شما قرار دهیم.

تعیین هدف

اولین مسئله‌ای که باید به عنوان اصول ساخت تیزر های تبلیغاتی به آن توجه داشته باشید تعیین هدف است. آیا شما می‌خواهید با ساخت تیزر خبر از اتفاق مهمی بدهید؟! آیا می‌خواهید به افزایش آگاهی از برند کمک کنید؟! آیا می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید؟! تمامی این موارد می‌توانند به شما کمک کنند موضوع تیزر خود را به روشی هدفمند پیش ببرید. در نتیجه، توصیه می‌شود زمان کافی را به این کار اختصاص دهید.

توجه به روش‌های ارتباطی

هدف از ساخت تیزر تبلیغاتی هر چه باشد باید به روش‌های ارتباطی کاربران و مخاطبان خود توجه داشته باشید. در اصول ساخت تیزر های تبلیغاتی به این موضوع اشاره می‌شود روش‌های ارتباطی را به گونه‌ای در ویدیو خود به کار ببرید که در ذهن مخاطبان حک شود و آنها بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. در واقع، این کار باید به صورتی انجام شود که ناخودآگاه کاربر را ترغیب به ارتباط کند و این کار را سخت و یا دشوار نداند. باید بدانید هر چقدر کاربران احساس کنند ارتباط با شما راحت‌تر است، به همان اندازه ارتباط قوی‌تری با شما برقرار می‌کنند.

انتخاب لوکیشن مناسب

مسئله دیگری که به عنوان اصول ساخت تیزر های تبلیغاتی در نظر گرفته می‌شود انتخاب لوکیشن مناسب است. بهتر است بدانید شما در هر جا و هر مکانی نمی‌توانید تیزر مناسبی درست کنید. لوکیشن تیزر با توجه به هدف و ماهیت کسب‌وکار مشخص می‌گردد.

اصول ساخت تیزرهای تبلیغاتی

به طور مثال اگر شما یک آرایشگر هستید و می‌خواهید تیزر درست کنید بی‌شک روش کار شما با فردی که در زمینه تولید فیلم‌های آموزشی فعالیت دارد متفاوت است. در نتیجه، تا زمانی که لوکیشن تیزر را به طور دقیق مشخص نکرده‌اید نمی‌توانید وارد مراحل بعدی شوید.

خلاقیت در پیاده‌سازی سناریو

شاید بتوان گفت یکی از مهمترین اصول ساخت تیرز های تبلیغاتی خلاقیت است. به طور کلی، خلاقیت زیربنای موفقیت تمامی کارهاست. مهم نیست شغل شما چیست و در چه زمینه‌ای می‌خواهید وارد عمل شوید، بلکه مسئله مهم این است که شما باید در کار خود خلاقیت داشته باشید و این امر باید به خوبی در کارتان بازنمایی گردد. برای اینکه بتوانید خلاقیت داشته باشید باید فیلم‌ها و تیزرهای زیادی را از قبل نگاه کرده باشید و ارتباط خوبی را با کاری که می‌خواهید برای آن تیزر بسازید برقرار کنید. این مسئله می‌تواند به درخشش تیزر در میان رقبایتان کمک کند.

تعیین مدت زمان تیزر تبلیغاتی

از مواردی که در دسته اصول ساخت تیزر های تبلیغاتی قرار می‌گیرد تعیین مدت زمان تیزر است. به طور کلی، تیزر تبلیغاتی به فیلمی گفته می‌شود که نمایش آن بیشتر از ۳ دقیقه طول نمی‌کشد. اگر به این موضوع توجه نداشته باشید و یک تیزر ۱۰ دقیقه‌ای بسازید دیگر نمی‌توانید آن را تیزر بدانید. با توجه به این موضوع که زمان تیزر تبلیغاتی محدود است، شما باید تمامی مواردی را که می‌خواهید در تیزر خود نشان دهید به خوبی در کنار یکدیگر قرار دهید و سپس در فیلم پیاده‌سازی کنید. این مسئله می‌تواند به درخشش تیزر شما کمک کند.

انتخاب سبک ویدیو

همانطور که می‌دانید تیزرهای تبلیغاتی می‌توانند سبک متفاوتی داشته باشند و اصول ساخت تیزر های تبلیغاتی به این موضوع اشاره می‌کند که تغیین سبک تیزر الزامی است. آیا شما می‌خواهید سبک انیمیشن داشته باشید و یا می‌خواهید ساختار رسمی به ویدیو خود ببخشید. برای تعیین سبک باید به محتوای ویدیو خود توجه داشته باشید. به طور مثال، اگر شما در حوزه هنری فعال هستید بی‌شک استفاده از انیمیشن گزینه خوبی است، اما اگر می‌خواهید یک تیزر تبلیغاتی برای مشتریان خاص خود داشته باشید، باید به سبک رسمی روی بیاورید. در واقع، انتخاب سبک به ساخت تیزر جهت می‌دهد.

تدوین ماهرانه

پس از آنکه ساخت تیزر به پایان رسید به مرحله تدوین می‌رسیم. بهتر است بدانید برای اینکه یک تیزر سه دقیقه‌ای ساخته شود شما باید یک روز و یا حتی دو روز فیلمبرداری داشته باشید. سپس از میان قطعاتی که ضبط کرده‌اید می‌توانید بخشی را انتخاب کنید و به شیوه‌ای هنرمندانه در کنار یکدیگر قرار دهید. این مرحله یکی از سخت‌ترین مراحلی است که در اصول ساخت تیزر های تبلیغاتی مد نظر قرار می‌گیرد. باید بدانید اگر در این مرحله قوی عمل نکنید و سلکشن را به شیوه‌ای هنرمندانه انجام ندهید، بی‌شک نمی‌توانید با تیزر خود به موفقیت برسید.

استفاده از عبارات مناسب

از جمله مواردی که در اصول ساخت تیزر های تبلیغاتی گنجانده می‌شود استفاده از عبارات مناسب است. اگر قرار است شخصی در تیزر صحبت کند باید به گونه‌ای مکالمات خود را پیش ببرد که بر کاربر خود اثر بگذارد. این روش بسیار مهم است و حتی می‌تواند به طور مستقیم بر فروش و جذب مخاطب اثر بگذارد (اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، می‌توانید مقاله مهم ترین نکات پوشش در سخنرانی را مطالعه کنید). حتی واژه‌هایی که در طول تیزر به کار برده می‌شوند بسیار ارزشمند هستند و قدرت تیزر را به میزان زیادی افزایش می‌دهند. به همین دلیل، بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند این مسئله در اصول ساخت تیزر های تبلیغاتی بسیار ارزشمند است و باید مورد توجه قرار گیرد.

حضور افراد اثرگذار

در این قسمت از معرفی اصول ساخت تیزر های تبلیغاتی باید به حضور افراد اثر گذار در تیزر اشاره کنیم. به طور مثال، تصور کنید شما در زمینه ساخت زمین‌های ورزشی فعال هستید، اگر در تیزر شما یک ورزشکار حضور داشته باشد می‎توانید نتیجه بسیار دلپذیری را از آن تیزر بدست بیاورید. با توجه به این موارد توصیه می‌شود قدرت حضور افراد اثرگذار را نادیده نگیرید و همواره تلاش کنید همکاری خوبی را با این افراد داشته باشید.

استفاده از امکانات پیشرفته مانند هلی شات

در قسمت پایانی معرفی اصول ساخت تیزر های تبلیغاتی به استفاده از امکانات پیشرفته مانند هلی شات می‌رسیم. با توجه به این موضوع که هلی شات می‌تواند تصاویر جامعی از کل مجموعه و پروژه را مشخص نماید، توصیه می‌شود افراد قدرت استفاده از آن را نادیده نگیرند. با هلی شات می‌توان میزان اثربخشی تیزر را افزایش داد و ابهت و شکوه مجموعه را به تصویر کشید. به طور کلی، هر چقدر امکاناتی که در ساخت تیزر به کار می‌رود بیشتر باشد، به همان اندازه تیزر بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد اصول ساخت تیزر های تبلیغاتی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید اولین قدم در ساخت تیزرهای تبلیغاتی تعیین هدف است. همچنین، راه‌های ارتباطی که در این تیزرها گنجانده می‌شوند بسیار مهم هستند و بر تعامل کاربران با برند اثر می‌گذارند. استفاده از امکانات پیشرفته در ساخت تیزر باعث می‌شود تیزر به بهترین شکل پیش برود و تصاویر جذابی از آن بدست می‌آید. به طور کلی، باید بدانید تدوین از جمله اصول ساخت تیزر های تبلیغاتی است که قدرت تیزر را به میزان باورنکردنی افزایش می‌دهند. استودیو ایده‌پردازان یکی از معتبرترین مراکزی است که به طور تخصصی در زمینه ساخت تیزرهای تبلیغاتی فعالیت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان استودیو ایده‌پردازان، کمتر از ۲۴ساعت با شما تماس خواهند گرفت.