روانشناسی بالینی یکی از شاخههای بسیار مهم در علم روانشناسی است که بر جنبههای درمانی تمرکز دارد و تلاش میکند مشکلات روحی افراد را از بین ببرد و به آنها روش درست زندگی را بیاموزد. به همین دلیل، امروزه افراد به دنبال افزایش آگاهی خود هستند تا بتوانند بهترین راهکارها را در زندگی پیادهسازی کنند و به موفقیت برسند. با توجه به این موضوع که این روزها استفاده از پلتفرمهای آنلاین مورد توجه قرار گرفته است، تولید محتوا برای روانشناس بالینی میتواند به شدت مورد توجه مخاطبان این حوزه قرار گیرد. اما اکنون سوال این است بهترین تیم تولید محتوا ویدیویی چه خدماتی را باید ارائه دهد.
شناخت مخاطب
اولین قدم در تولید محتوا برای رونشناس بالینی شناخت مخاطب است. شاید بتوان گفت این قسمت مهمترین قسمتی است که قبل از هر اقدامی باید مورد توجه قرار گیرد. بیشک، محتوای آموزشی که شما برای افراد تحصیلکرده در حوزه روانشناسی تولید میکنید با محتوایی که برای مخاطب عام تولید میکنید متفاوت است. این تفاوت در اطلاعات، مدل فیلمبرداری و انتخاب قالب نمود پیدا میکند و همین مسئله باعث شده است که این قسمت به شدت مورد توجه باشد.
انتخاب موضوع
پس از آنکه مرحله شناخت مخاطب را در تولید محتوا برای روانشناس بالینی پشت سر گذاشتید، نوبت به انتخاب موضوع میرسد. در اینجا روانشناس بالینی که تخصص کافی در این زمینه دارد وارد عمل میشود و مواردی را که برایش مهم است انتخاب میکند. مسئلهای که در این مرحله بسیار مهم است جذاب بودن موضوع است. روانشناس بالینی باید بر اساس دیتاهایی که دارد برای انتخاب موضوع تصمیمگیری کند.
این دیتاها از منابع مختلفی از جمله مراجعان بدست میآیند. به طور مثال، ممکن است روانشناس به این نتیجه برسد بیشتر زوجهایی که برای درمان به او مراجعه میکنند روش تعامل با جنس مخالف را بلد نیستند و شناختی به نیازهای یکدیگر ندارند. در نتیجه، آموزش این مسئله میتواند بسیار جذاب و آموزنده باشد.
انتخاب قالب
مسئله مهم دیگری که توصیه میشود در تولید محتوا برای روانشناس بالینی مورد توجه قرار گیرد انتخاب قالب است. اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید منظور از قالب در تولید محتوا چیست. شما باید تعیین کنید آیا میخواهید فیلمهای سریالی و مرتبط بهم در حوزه کاری خود تولید کنید و یا نیاز شما تولید فیلمهای تکی در هر یک از موضوعات است. این مسئله باعث میشود کار تولید محتوا به صورت هدفمند پیش رود و بیشک روانشناس به موفقیتهای زیادی دست پیدا خواهد کرد.
خلاقیت و ایدههای نو
زمانیکه صحبت از خلاقیت و ایدههای نو در تولید محتوا برای روانشناس بالینی میشود بسیاری از افراد تصور میکنند باید از روشهای عجیب و غریب در ساخت فیلم و تولید محتوا استفاده کنند. بهتر است بدانید این رویکرد اشتباه است و ممکن است مانع از پیشرفت شما شود. هر چیزی که باعث شود مخاطبان جذب فیلم شما شوند نوعی خلاقیت به شمار میرود. به طور مثال، شما میتوانید برای پیادهسازی خلاقیت از ترکیب رنگها به شیوهای حرفهای استفاده کنید.
روش فیلمبرداری مسئله دیگری است که خلاقیت را به فیلمهای شما تزریق میکند. گاهی نیاز است فیلم مستند باشد و گاهی نیز بهتر است فیلم حالت آموزشی داشته باشد. انتخاب هر یک از این موارد به شیوهای درست و اصولی باعث میشود فیلم شما خلاق شود. همچنین، میتوانید فیلمهای دیگری که در این زمینه تولید شدهاند را مشاهده کنید و این کار نیز میتواند ایدههای زیادی را در ذهن شما به وجود بیاورد.
چه نکاتی در زمان فیلمبرداری مهم هستند؟
از جمله مواردی که در تولید محتوا برای روانشناس بالینی باید مورد توجه باشد روش فیلمبرداری است. متاسفانه امروزه این باور وجود دارد هر شخصی که دوربینی به دست بگیرد میتواند کار فیلمبرداری و عکاسی انجام دهد. باید بدانید این تفکر اشتباه است و فیلمبرداری یک کار کاملا تخصصی است. هر سکانسی که در فیلمبرداری انجام میشود باید طبق اصول خاصی صورت گیرد تا بتواند بر مخاطب اثر بگذارد.
یک مثال مناسب
اگر بخواهیم یک مثال شفاف در مورد تولید محتوا برای روانشناس بالینی ارائه دهیم که درک بهتری به این موضوع داشته باشید باید به یکی از تجارب خود اشاره کنیم. کارفرمایی در گذشته محتوای ویدیویی برای اینستاگرام تولید کرده بود، اما نتوانسته بود به نتیجه برسد. در زمان بررسی این فیلم متوجه شدیم فیلمبردار تنها از یک زاویه فیلم گرفته است و مانند این است که شخصی آماتور کار فیلمبرداری را انجام داده است. این موضوع را با کارفرما در میان گذاشتیم و به او گفتیم عدم موفقیت او به دلیل عدم تحرک و پویایی در فیلم است.
پس از آن فیلمی برای او آماده کردیم و در زمانیکه روانشناس در حال صحبت در طول فیلم بود دوربین را در جهات مختلف حرکات دادیم و با ترفندهای ویژه فیلمبرداری تلاش کردیم پویایی و جذابیت را به فیلم تزریق کنیم. پس از آن فیلم با استقبال زیادی روبهرو شد (اگر میخواهید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، میتوانید مقاله تولید محتوا ویدیویی در اینستاگرام را مطالعه کنید).
انتخاب موزیک مناسب
یکی دیگر از مواردی که در زمان فیلمبرداری تولید محتوا برای روانشناس بالینی بسیار مهم است انتخاب موزیک مناسب است. هر فیلمی برای اینکه تاثیر زیادی بر روی مخاطب داشته باشد باید با موزیک مناسب پخش شود. تناسب میان موزیک و محتوا باعث میشود مخاطبان تعامل بهتری با آن محتوا داشته باشند و این چیزی است که به افراد کمک میکند به اهداف خود دست پیدا نمایند. گاهی موزیک باید ملایم و گاهی باید تند باشد. تمامی این موارد به نوع محتوا بستگی دارد و تنها تیم متخصص تولید محتوا میتواند در این زمینه تصمیمگیری نماید.
آیا کسی در فیلم صحبت میکند؟
آیا روند تولید محتوا برای روانشناس بالینی به گونهای است که قرار است شخصی بر روی فیلم صحبت کند. اگر پاسخ به این سوال مثبت است بهتر است به مدل صحبت آن فرد توجه شود. استفاده از جملات کوتاه و تاثیرگذار میتواند تعامل مخاطبان با ویدیو را افزایش دهد. از طرف دیگر، نوع پوشش سخنگو نیز بسیار مهم است و باعث میشود مخاطبان فیلم را دنبال کنند. بهتر است تیم تولید محتوا وقت کافی را به این کار اختصاص دهد و استراتژیها را به شیوهای حرفهای پیش ببرد.
انتشار و تعامل با مخاطبان
در پایان تولید محتوا برای روانشناس بالینی محتوا انتشار پیدا میکند و در مقابل دید مخاطبان قرار داده میشود. شما باید تدابیری را بیاندیشید که بتوانید عکسالعمل مخاطبان را مورد سنجش قرار دهید. بهتر است بدانید واکنشی که مخاطبان به ویدیوهای شما نشان میدهند میتواند شما را کمک نماید قدمهای بعدی را در تولید محتوا هدفمندتر پیش ببرید. به همین دلیل، توصیه میشود توجه ویژهای به این موارد داشته باشید. گاهی نیز ممکن است محتوا مورد توجه قرار نگیرد. در این صورت باید محتوا را دوباره مورد تحلیل قرار دهید تا بتوانید به اشکالات ساختاری آن پی ببرید.
استودیو ایده پردازان، بهترین مرکز برای تولید محتوا برای روانشناس بالینی
تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد تولید محتوا برای روانشناس بالینی در اختیار شما قرار دهیم. شناخت مخاطب، انتخاب موضوع، خلاقیت، فیلمبرداری اصولی و حرفهای از جمله مواردی هستند که به دیده شدن محتوا کمک میکنند. با توجه به این موضوع که این روزها رقابت در این فضا بسیار زیاد است، توصیه میشود کار تولید محتوا را به یک تیم حرفهای بسپارید. تیم حرفهای استودیو ایده پردازان با دانش و تخصص کافی به شما کمک میکنند در حوزه کاری خود بدرخشید. شما میتوانید مشاورههای تخصصی و رایگان را از کارشناسان این مرکز دریافت کنید.