mms logo

تولید محتوا برای روانشناس کودک

تولید محتوا برای روانشناس کودک

حوزه روانشناسی حوزه بسیار جذابی است که می‌تواند بر دنیای اطراف اثر بگذارد و رویکرد ما را در برابر زندگی تغییر دهد. این علم به زیرگروه‌های زیادی تقسیم‌بندی می‌شود و بی‌شک روانشناسی کودک یکی از حوزه‌های بسیار دوست‌داشتنی و پرطرفدار به شمار می‌رود. آسیب‌های دوران کودکی و عدم توجه والدین به نیازهای کودکان در سنین پایین باعث می‌شود آنها بزرگسالی بدی را تجربه نمایند و همین امر باعث شده است والدین برای تربیت کودکان خود جستجوهای زیادی انجام دهند. به همین دلیل، امروزه تولید محتوا برای روانشناس کودک مورد توجه قرار گرفته است و افرادی که به عنوان روانشناس مشغول به فعالیت هستند تلاش می‌کنند محتواهای مناسبی را تولید نمایند. اما اکنون سوال این است که چگونه می‌توان بهترین محتوا را تولید کرد.

کدام پلتفرم برای تولید محتوا برای روانشناس کودک مناسب است؟

زمانیکه صحبت از تولید محتوا برای روانشناس کودک می‌شود این موضوع مطرح می‌گردد کدام پلتفرم برای ارائه این محتواها مناسب است. بی‌شک، یکی از پلتفرم‌هایی که مخاطبان زیادی حضور دارند اینستاگرام است (اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید می‌توانید مقاله تولید محتوا ویدیویی در اینستاگرام را مطالعه کنید). همچنین، روانشناسانی که دارای سایت هستند می‌توانند محتواهای تولید شده را در سایت خود قرار دهند و از این طریق افراد زیادی را به سمت خود بکشانند. البته باید بدانید پلتفرم‌های دیگری نظیر یوتیوب و لینکداین نیز مناسب هستند که روانشناشان می‌توانند با توجه به اهداف خود انتخاب نمایند.

هدفمندی

اولین مسئله‌ای که در تولید محتوا برای روانشناس کودک مد نظر قرار دارد هدفمندی است. شما نمی‌توانید مجموعه پراکنده‌ای از محتواها را تولید کنید و سپس در پلتفرم مورد نظر نظر خود قرار دهید. این کار باعث می‌شود مخاطب سردرگم شود و نتیجه منفی را از این کار بدست می‌آورید. به همین دلیل، روانشناس کودک با بهترین تیم تولید محتوا ویدیویی خود باید جلسه داشته باشد و روتین مشخصی را برای محتواها تعیین نماید.

مخاطب‌شناسی

مسئله دیگری که در تولید محتوا برای روانشناس کودک مورد توجه قرار می‌گیرد مخاطب‌شناسی است. این مسئله می‌تواند تمامی روند تولید محتوا را تحت تاثیر قرار دهد. بهتر است کمی به این موضوع فکر کنید چه کسانی قرار است محتوای شما را مشاهده کنند. آیا مخاطبان شما جمعی از متخصصان و افراد بزرگ در حوزه روانشناسی کودک هستند. آیا شما برای مخاطب عام محتوا تولید می‌کنید.

تولید محتوا برای روانشناس کودک

آیا ترکیبی از هر دو مخاطب شما هستند. پاسخ به این سوالات باعث می‌شود محتوای شما به شیوه‌ای هدفمند تولید گردد و این مسئله نقش بسیار مهمی در رشد برند شما خواهد داشت.

تیم تولید محتوا چه خدماتی را به شما ارائه می‌دهد؟

در روند تولید محتوا برای روانشناس کودک، برخی از وظایف بر عهده روانشناس کودک است. اما برخی از وظایف نیز بر عهده تیم تولید محتوا است و زمانیکه این دو گروه بتوانند با یکدیگر  همکاری و تعامل خوبی داشته باشند رشد زیادی رخ می‌دهد. در ادامه تلاش می‌کنیم شما را با خدماتی که تیم تولید محتوا باید ارائه دهد آشنا سازیم.

ایده‌پردازی

شاید بتوان گفت یکی از مهمترین مواردی که در روند تولید محتوا برای روانشناس کودک مد نظر قرار دارد ایده‌پردازی است. تیم تولید محتوا باید شناخت کاملی به اهداف و مخاطبان روانشناس کودک داشته باشد. پس از این مرحله، باید دست به کار شود و ایده‌های خود را در قالب پلن‌های مختلف به روانشناس ارائه دهد و با یک همفکری قالب کلی محتواها مشخص شود. همانطور که می‌دانید امروزه محتواهای زیادی در فضای اینترنت وجود دارند و تنها محتواهایی مورد توجه قرار می‌گیرند که در آنها ایده‌پردازی به کار رفته باشد. بنابراین، ارائه ایده‌های جدید کاری دشوار و پیچیده است که تنها افرادی که در این زمینه تخصص دارند می‌توانند این کار را انجام دهند.

توجه به فرصت‌ها

مسئله دیگری که در روند تولید محتوا برای روانشناس کودک بسیار مهم است توجه به فرصت‌هاست. تیم تولید محتوا باید به فرصت‌ها توجه زیادی داشته باشد و برای آنها برنامه‌ریزی نماید. به طور مثال، تیم تولید محتوا باید در مورد روزهایی که روانشناس کودک باید به تولید محتوا را جدی‌تر پیش ببرد ( روز جهانی کودک، در زمان همه‌گیری بیماری، اتفاق‌های ناگوار جهانی که می‌تواند آثار بدی بر کودکان داشته باشد) به کارفرما مشاوره بدهد. یکی از روانشناسان مطرح دنیا، جولی اسمیت، در زمان کرونا با ارائه برنامه‌های روانشناسی مناسب در پیج و وب‌سایت کاریش توانست به رشد قابل‌توجهی دست پیدا کند.

بررسی رقبا

از جمله مواردی که در تولید محتوا برای روانشناس کودک بسیار مهم است رقیب‌شناسی است. بهتر است بدانید هر چقدر شما رقبای خود را بهتر بشناسید بهتر می‌توانید کارتان را پیش ببرید و این مسئله بسیار ارزشمند است. برای اینکار تیم تولید محتوا ابتدا باید رقبای کاری‌تان را مورد بررسی و آنالیز قرار دهد و سپس برای تولید محتوا برنامه‌ریزی داشته باشد. اگر به رقبای خود توجه نداشته باشید ممکن است محتواهای شما بی‌ارزش شوند. زیرا در برخی از موارد متوجه می‌شوید رقبا نیز همچنین محتوایی را تولید کرده است و شما می‌توانستید به مسائل از رویکرد دیگری بنگرید.

فیلمبرداری حرفه‌ای

از مواردی که در تولید محتوا برای روانشناس کودک مد نظر قرار می‌گیرد فیلمبرداری حرفه‌ای است. بهتر است بدانید مطالعات نشان داده‌اند ترکیب صدا، نور و رنگ می‌تواند افراد را تحت تاثیر قرار دهد و حتی کسانی که بسیار تنبل هستند و علاقه‌ای به خواندن مطالب ندارند با دیدن ویدیو تحت تاثیر قرار می‌گیرند. تیم تولید محتوا باید به صحنه فیلمبرداری توجه داشته باشد. فیلمبرداری در هر لوکیشنی مناسب نیست و نمی‌تواند گیرایی فیلم را افزایش دهد. همچنین، شیوه‌ای که در فیلمبرداری به کار برده می‌شود بسیار مهم است و باید سکانس‌ها بسیار حرفه‌ای گرفته شوند و بتوانند بیننده را درگیر نمایند.

تدوین منحصربه‌فرد

فیلمبرداری بدون تدوین حرفه‌ای هرگز دیده نمی‌شود. بنابراین، یکی از وظایف تیم تولید محتوا برای روانشناس کودک تدوین حرفه‌ای و منحصربه‌فرد است. تدوین باید به صورتی باشد که حتی پس از سال‌ها که محتوا مورد بررسی قرار می‌گیرد زیبا و جذاب باشد. جلوه‌های ویژه‌ای که در فیلم به کار برده می‌شوند و موزیکی که بر روی فیلم قرار داده می‌شود می‌توانند به گیرایی فیلم کمک کنند. به همین دلیل، توصیه می‌شود قبل از آنکه کار خود را به تیم تولید محتوا بسپارید ابتدا نمونه‌کارها را به دقت مورد بررسی و تحلیل قرار دهید.

موارد دیگر در تولید محتوا برای روانشناس کودک

به طور کلی، موارد بسیار زیادی در زمینه تولید محتوا برای روانشناس کودک مطرح می‌شوند. صدابرداری یکی از مواردی است که اگر به صورت اصولی انجام نشود نمی‌تواند تولید محتوا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین، انتخاب پوشش مناسب از جمله مواردی است که در زمان تولید محتوا باید مد نظر قرار گیرد. با اینکه این موارد ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسند، اما رعایت کردن آنها محتوا را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و به ترند شدن آنها کمک می‌نماید. با توجه به تمامی این موارد توصیه می‌شود قبل از اقدام به تولید محتوا با یک تیم حرفه‌ای و متخصص در تماس باشید و مشاوره‌های لازم را از آنها دریافت کنید.

استودیو ایده پردازان، ارائه‌دهنده خدمات برتر تولید محتوا در سراسر کشور

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد روند تولید محتوا برای روانشناس کودک در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید مواردی مانند هدفمندی، انتخاب مخاطب، توجه به فرصت‌ها، بررسی رقبا و خدمات حرفه‌ای تصویربرداری می‌توانند به تولید محتوا مناسب کمک نمایند. استودیو ایده پردازان یکی از معتبرترین مراکزی است که به صورت تخصصی در زمینه تولید محتوا ویدیویی و برگزاری رویدادها و همایش‌ها فعالیت دارد. شما می‌توانید مشاوره‌های تخصصی را از کارشناسان این مرکز دریافت کنید.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان استودیو ایده‌پردازان، کمتر از ۲۴ساعت با شما تماس خواهند گرفت.