mms logo

افزایش فروش با تولید محتوا ویدیویی

افزایش فروش با تولید محتوا ویدیویی

تولید محتوا ویدیویی یکی از جذاب‌ترین و پردرآمدترین کارهایی است که می‌تواند به شما کمک کند در روند کاری خود به موفقیت برسید. مطالعاتی که در این زمینه انجام شده‌اند نشان می‌دهند مغز انسان نسبت به تصویر، نور، رنگ و حرکت واکنش مثبت نشان می‌دهد و حتی تنبل‌ترین افراد تمایل دارند محتواهای ویدیویی را تماشا کنند. به همین دلیل، امروزه، برندهای بزرگ دنیا از جمله نایکی، اپل، سامسونگ، کوکا کولا، مک‌دونالد و برندهای دیگر دنیا به تولید ویدیو توجه ویژه‌ای می‌کنند. افزایش فروش با تولید محتوا ویدیویی بزرگترین مزیت این روش بازاریابی است. اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید چگونه می‌توانیم به افزایش فروش با تولید محتوا ویدیویی کمک کنیم. در ادامه تلاش می‌کنیم اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

ویدیو باید آگاهی‌بخش باشد!

بهتر است اکنون تلویزیون را روشن کنید و به آگهی‌های تبلیغاتی نگاه کنید. آیا تمامی این آگهی‌ها برای شما جذاب هستند. بی‌شک، پاسخ به این سوال منفی است. بیشتر تبلیغات به صورت مستقیم کالا و خدمات خود را معرفی می‌کنند و هیچ‌یک از این تبلیغات آگاهی‌بخش نیست. بهتر است بدانید اگر می‌خواهید ویدیوهای خود را بدین صورت تولید کنید افزایش فروش با تولید محتوا ویدیویی هرگز برای شما اتفاق نمی‌افتد (اگر می‌خواهید دانش خود را در این زمینه افزایش دهید، می‌توانید مقاله اصول ساخت تیزر های تبلیغاتی را مطالعه کنید).

نمونه یک تبلیغ خلاقانه

جی‌ام‌اس هامر EV  یک خودروی فول سایز تمام الکتریک و ساخت جنرال موتورز است. این خودرو قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که از مهمترین آنها می‌توان به سازگاری با طبیعت و سرعت بالا اشاره کرد. یکی از تبلیغ‌هایی که برای این خودرو درست شده است ابتدا با حرکت اسب‌های سریع آغاز می‌شود. این اسب‌ها در یک زمینی که خاک زیادی دارد به سرعت و بدون هیچ‌گونه مشکلی در حال حرکت هستند ( اشاره به سرعت بالای خودرو در تمامی شرایط). سپس ویدیو به طرز هوشمندانه‌ای به سمت معرفی خودرو می‌رود و از میان تاریکی کم‌کم این خودرو مشخص می‌شود.

 این برند اعلام کرده است افزایش فروش با تولید محتوا ویدیویی برای آنها رخ داده است و آنها در تلاش هستند تمامی ویژگی‌های خودرو را در قالب ویدیوهای خلاقانه به مخاطبان خود انتقال دهید. اکنون تصور کنید اگر این ویدیو به صورت مستقیم به مخاطبان معرفی می‌گردید آیا مخاطبان همین احساسی را که اکنون در مورد خودرو داشتند تجربه می‌کردند!

مخاطب را درگیر کنید!

برای دستیابی به افزایش فروش با تولید محتوا ویدیویی باید بتوانید مخاطب را درگیر کنید. شاید بتوان گفت مشکل‌ترین چالشی که در روند تولید محتوا ویدیویی برای تولید کنندگان وجود دارد درگیر کردن مخاطبان است. همانطور که در مثال بالا توضیح دادیم توجه به مواردی که شما می‌خواهید به مخاطبان خود انتقال دهید و استفاده از صحنه‌های مناسب می‌تواند بر اثربخشی ویدیو شما تاثیر بگذارد.

نمونه‌ای از تبلیغات با تم درگیرکننده!

یکی از تبلیغاتی که در سال ۲۰۲۰ مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و به یکی از تبلیغات پربازدید در سراسر دنیا تبدیل گردید تبلیغ چیپس Doritos است. به طور کلی؛ این برند ویدیوهای کوتاه و هیجان‌انگیزی را تولید می‌کند و سبب می‌شود مخاطبان بسیار درگیر شوند. در این تبلیغ خانومی را می‌بینید که در محل کارش است و مشاهده می‌کند تنها یک چیپس در ماشین خرید باقی مانده است.

افزایش فروش با تولید محتوا ویدیویی

 به همین دلیل، کار تمامی مراجعه‌کنندگان را سریع می‌کند و بر همه چیز مهر تایید می‌زند و در پایان سریعا با تنه زدن خود را به ماشین خرید می‌رساند و چیپس را بر می‌دارد. اضطرابی که در این ویدیو دیده می‌شود برای مخاطب هیجان‌انگیز است. این مسئله به افزایش فروش با تولید محتوا ویدیویی در برند دوریتوس کمک کرده است و باعث شده است آنها به فروش بالایی در سطح بین‌المللی دست پیدا کنند.

غیرقابل‌پیش‌بینی باشید!

یکی دیگر از مواردی که به افزایش فروش با تولید محتوا ویدیویی کمک می‌کند غیر قابل‌پیش‌بینی بودن است. تصور کنید مخاطب انتظار یک پایان خاص را دارد و زمانیکه این پایان بر خلاف انتظارات اوست ناگهان شگفت‌زده می‌شود. این مسئله باعث می‌شود نام آن برند بیشتر در ذهن او باقی بماند و در نتیجه فروش رخ می‌دهد. امروزه بسیاری از برندهای معتبر دنیا از این روش برای افزایش فروش با تولید محتوا ویدیویی استفاده می‌کنند. برند آدیداس، نایکی و پپسی از این روش زیاد استفاده می‌کنند و همین امر باعث شده است به پربازدیدترین تبلیغات دنیا را داشته باشند.

خلاقیت ارائه آیتم عجیب نیست!

از جمله مواردی که در افزایش فروش با تولید محتوا ویدیویی باید مد نظر قرار دهید خلاقیت است. اما زمانیکه صحبت از خلاقیت می‌شود بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند منظور از خلاقیت ارائه یک المان عجیب و غریب در ویدیو است. همین امر باعث می‌شود بسیاری از افراد به سمت استفاده از آرایش‌ها و گریم‌های نامتعارف کشیده شوند و یا آیتمی را مورد استفاده قرار دهند که برای مشاهده‌کننده تبلیغ سردرگمی ایجاد کند. بهتر است بدانید در اینجاست که ویدیو شما مسیر اشتباهی را پیش رفته است. اضافه کردن یک عنصر جذاب در ویدیو، به طور مثال استفاده خلاقانه از قدرت رنگ‌ها، می‌تواند به عنوان خلاقیت در تولید محتوا ویدیویی در نظر گرفته شود. همیشه قرار نیست اتفاق عجیبی در ویدیو رخ دهد، بلکه سادگی خود نوعی خلاقیت است.

ویدیو باید سرگرم‌کننده باشد!

یکی از مواردی که به افزایش فروش با تولید محتوا ویدیویی کمک می‌کنند سرگرم‌کننده بودن ویدیو است. گاهی با توجه به محتوای ویدیو می‌توان آن را فان و خنده‌دار کرد. به طور مثال، شرکت Heineken یکی از بزرگترین فروشندگان نوشیدنی است که برای تبلیغش در سال ۲۰۲۰ به سراغ جیمز باند انگلیسی رفت و از این تم به شیوه‌ای هنرمندانه استفاده کرد. البته منظور از فان این نیست که حتما موضوع خنده‌داری در ویدیو شما وجود داشته باشد. ویدیو باید به گونه‌ای تنظیم شود که در پایان بیننده حس لبخند و رضایت داشته باشد.

ویدیو باید الهام‌بخش باشد!

اگر به دنبال افزایش فروش با تولید محتوا ویدیویی هستید باید به نیازهای کاربران خود توجه داشته باشید و در پایان ویدیو را به گونه‌ای تولید کنید که کاربران احساس کنند می‌توانند مشکلات و نیازهای خود را رفع کنند. البته باید بدانید همیشه در تولید ویدیو رفع نیازهای مطرح نیست. گاهی یک جمله انگیزشی و یک صحنه کوچک می‌تواند آثار عمیقی بر مخاطبان داشته باشد و این مسئله بسیار ارزشمند است. مهم نیست حوزه کاری شما چیست، بلکه مسئله مهم این است که ویدیوهای شما انگیزه مخاطبانتان را بیدا کنند.

آیا خودم می‌توانم ویدیو درست کنم؟

کسانی که به دنبال افزایش فروش با تولید محتوا ویدیویی هستند به این موضوع اشاره می‌کنند آیا خودم می‌توانم ویدیو درست کنم. پاسخ به این سوال قطعا منفی است. اگر می‌خواهید یک ویدیو ارزشمند داشته باشید و بارها توسط کاربران در فضای اینترنت دیده شوید باید از خدمات تولید محتوا ویدیویی یک شرکت معتبر استفاده کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید موفقیت را تجربه کنید.

استودیو ایده‌پردازان، ارائه دهنده خدمات تولید محتوا ویدیویی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد افزایش فروش با تولید محتوا ویدیویی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید ویدیو باید ویژگی‌های متعددی داشته باشد که مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. استودیو ایده پردازان به عنوان بهترین تیم تولید محتوایی تهران خدمات ارزنده‌ای را به شما ارائه می‌دهد و تلاش می‌کند با محتوا ویدیویی به اهداف خود برسید. افزایش فروش با تولید محتوا ویدیویی تنها بخشی از خدمات استودیو ایده پردازان است. اگر به اطلاعات بیشتر در این زمینه نیاز دارید می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان استودیو ایده‌پردازان، کمتر از ۲۴ساعت با شما تماس خواهند گرفت.