mms logo

اصول عکس برداری صنعتی

اصول عکس برداری صنعتی

چه چیزی سبب می‌شود زمانیکه کاربر وارد سایت شما شده است اقدام به خرید کند؟! بی‌شک، عوامل متعددی بر تصمیم کاربر برای خرید اثر می‌گذارند، اما یکی از مهمترین مواردی که می‌تواند کاربر را ترغیب به خرید نماید توجه به تصاویری است که در سایت به کار برده می‌شود. تمامی کسانی که می‌خواهند سایت خود را به یک سایت فروشگاهی ویژه تبدیل کنند باید به اصول عکس برداری صنعتی توجه داشته باشند. امروزه، تمامی سایت‌های بزرگ و معتبر دنیا مانند آمازون برای عکاسی ارزش بسیار زیادی قائل هستند و وقت و هزینه کافی را به این کار اختصاص می‌دهند.

آشنایی با اصول عکس برداری صنعتی

بهتر است بدانید اصول عکس برداری صنعتی بسیار گسترده و پیچیده هستند و افرادی که می‌خواهند وارد این حیطه شوند باید دوره‌های مختلفی را پشت سر بگذارند. همچنین، مشاهده تصاویر مختلف از محصولات در سایت‌های بزرگ می‌تواند کارساز باشد و دید هنری این افراد را باز نماید. زمانیکه می‌خواهید از محصولات عکس تهیه کنید باید به این موضوع توجه داشته باشید که عکسبرداری از محصولات متفاوت‌تر از عکاسی از نمایشگاه و رویدادهاست (اگر می‌خواهید در مورد عکاسی از نمایشگاه‌ها اطلاعات خود را بالا ببرید، می‌توانید مقاله اصول فیلم برداری و عکاسی نمایشگاه را مطالعه کنید).

عدم استفاده از پس‌زمینه شلوغ

یکی از مهمترین مواردی که در اصول عکس برداری صنعتی باید به آن توجه داشته باشید عدم استفاده از پس‌زمینه شلوغ است. زمانیکه عکاسان پس‌زمینه را شلوغ می‌کنند توجه خریداران به قسمت‌های دیگر محصول کشیده می‌شود و دیگر به خود عکس توجه نمی‌کنند. این مسئله می‌تواند میزان خرید محصول را کاهش دهد. زیرا هیچ بخشی از محصول به اندازه کافی در چشم خریدار خودنمایی نمی‌کند که او را ترغیب به خرید نماید.

عکسبرداری از محصول از زوایای مختلف

مسئله دیگری که در اصول عکس برداری صنعتی باید به آن دقت کنید عکسبردای از محصول از زوایای مختلف است. به طور مثال، تصور کنید شما به عنوان یک کاربر می‌خواهید کیفی را خریداری نمایید. بی‌شک، تمایل دارید کیف را در زوایای مختلف (یکبار از پشت کیف، یکبار از جلو کیف، یکبار از پهلو کیف) مشاهده کنید. این امر باعث می‌شود هر چه زودتر به این نتیجه برسید و سپس برای خرید اقدام نمایید. بهتر است بدانید هر چقدر تصاویر شما عمیق‌تر و جامع‌تر باشند، به همان اندازه بیشتر می‌توانید به موفقیت برسید.

آماده‌سازی محصول

برخی از افراد بدون اینکه به اصول عکس برداری صنعتی توجه داشته باشند تنها از محصول عکس می‌گیرند و هرگز ظاهر زیبایی به آن نمی‌دهند. به طور مثال، تصور کنید شما می‌خواهید از یک لباس مجلسی عکاسی کنید. اگر از این لباس زمانیکه بر روی چوب لباسی قرار گرفته است هرگز نمی‌توانید به موفقیت برسید. بهتر است لباس را بر تن مانکن قرار دهید. اگر شخصی به عنوان مدل با شما همکاری ندارد، می‌توانید از مانکن‌های مصنوعی استفاده کنید و لباس را بر تن آن قرار دهید و سپس عکاسی را انجام دهید. در این شرایط، خریدار به خوبی می‌تواند درک کند پس از خرید لباس چگونه در تنش می‌نشیند.

نورپردازی مناسب

فکر می‌کنیم تمامی افراد به خوبی به این موضوع واقف هستند که یکی از اصول عکس برداری صنعتی نورپردازی مناسب است. نوری که در آن تصاویر محصولات تهیه می‌شوند نباید خیلی زیاد و یا خیلی کم باشند. نورپردازی باید به گونه‌ای صورت گیرد که صحنه‌ای دل‌انگیز و دوست‌داشتنی را برای خریدار به وجود بیاورد و کاربر را ترغیب کند گزینه خرید را بفشارد.

اصول عکس برداری صنعتی

بهتر است بدانید نورپردازی بر موارد دیگری نظیر وضوح تصویر اثر می‌گذارد و باعث می‌شود کاربران حس خوبی را در زمان مشاهده محصولات تجربه نمایند. استودیو ایده‌پردازان یکی از معتبرترین مراکزی است که عکسبرداری از محصولات را به شیوه‌ای اصولی انجام می‌دهد و به کسب‌وکارها کمک می‌کند تصاویر زیبایی را در سایت خود قرار دهند.

عدم فوکوس بیش‌ازاندازه

برخی از عکاسان به اشتباه فکر می‌کنند یکی از اصول عکس برداری صنعتی فوکوس بیش‌ازاندازه بر محصول است. بهتر است بدانید اگر عکاس تصویر را به گونه‌ای تنظیم نماید که فوکوس زیادی بر روی آن صورت گرفته باشد، باعث می‌شود تصویر  نامتناسب و حتی بد به نظر برسد. بهتر است بدانید زاویه و فوکوس باید به گونه‌ای باشد که کاربر بتواند ارتباط خوبی را با محصول برقرار کند و متوجه شود شرایط محصول به چه صورت است. اما اگر با فوکوس بیش‌ازاندازه اغراق در محصول به وجود بیاید، بی‌شک کاربر دلزده می‌شود و آن محصول را خریداری نمی‌کند.

توجه به کیفیت تصاویر

از جمله مواردی که در اصول عکس برداری صنعتی به آن اشاره می‌شود توجه به کیفیت تصاویر است. با توجه به این موضوع که امروزه تقریبا تمامی افراد دارای گوشی‌های هوشمند هستند به خوبی با مسئله کیفیت تصاویر آشنایی دارند و این مسئله به طور مستقیم بر تصمیم‌گیری آنها بر خرید اثر می‌گذارد. کاربران ناخودآگاه احساس می‌کنند هر محصولی که تصویر با کیفیتی دارد بی‌شک می‌تواند پاسخگوی نیازهای آنها باشد و بلافاصله برای خرید کلیک می‌کنند. بنابراین، اگر سایت‌ها به کیفیت تصاویری که در سایت قرار می‌دهند توجه نداشته باشند بی‌شک نرخ کلیک بالایی را از دست می‌دهند.

توجه به ترکیب‌بندی رنگ‌ها

ترکیب‌بندی رنگ‌ها یکی از مواردی است که در اصول عکس برداری صنعتی هرگز نمی‌توان از آنها غافل شد. به طور مثال، تصور کنید محصول شما یک رژ لب قهوه‌ای است و می‌خواهید آن را به فروش برسانید. استفاده از رنگ‌های مکمل و یا متضاد می‌تواند بر محصول اثر بگذارد و باعث شود زیباتر و خاص‌تر به نظر برسد. در نتیجه، کاربران بلافاصله حس خوبی را از محصول دریافت می‌کنند و نرخ کلیک افزایش پیدا می‌کند. ترکیب‌بندی رنگ‌ها می‌تواند از لحاظ روانی کاربران را آماده سازد و به آنها کمک نماید بهتر برای خرید تصمیم‌گیری کنند.

توجه به لوگوی محصول

تمامی عکاسانی که می‌خواهند بر اساس اصول عکس برداری صنعتی از محصولات خود عکس تهیه کنند باید به این موضوع توجه داشته باشند اگر لوگو محصول در تصویر وجود نداشته باشد هویت آن زیر سوال می‌رود. به طور مثال، تصور کنید شما می‌‌خواهید عطر کوکوشنل را خریداری نمایید. اگر در سایت خاصی هستید و می‌خواهید این عطر را سفارش دهید، ولی نمی‌توانید برند شنل را بر روی عطر مشاهده کنید، ممکن است در خرید دودل شوید. برند هر محصول هویت اصلی آن است و اگر نادیده گرفته شود بی‌شک مشکلات زیادی را برای کاربران به وجود می‌آورد. زیرا آنها نمی‌توانند تصمیم‌گیری کنند که آیا آن محصول معتبر است یا خیر!

نمایش سایز محصول در تصویر

از جمله مواردی که در اصول عکس برداری صنعتی توصیه می‌شود تمامی کاربران به آن توجه داشته باشند نمایش سایز محصول است. به طور ویژه، اگر می‌خواهید اکسسوری به فروش برسانید باید به سایز آن توجه داشته باشید. گاهی کاربران محصولی را سفارش می‌دهند و پس از خرید متوجه می‌شوند آن کالا بزرگ و یا کوچک است و چیزی نیست که آنها می‌خواهند. به همین دلیل، عکاسان باید سایز محصول را به خوبی نشان دهند تا بتوانند به افزایش رضایت کاربران کمک نمایند و تعامل آنها را با محصول به میزان چشمگیری افزایش دهند.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد اصول عکس برداری صنعتی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید این اصول بسیار پیچیده هستند و افرادی که می‌خواهند وارد این حیطه شوند باید دروه‌های این کار را طی کرده باشند. برای اجرای اصول عکسبرداری صنعتی باید به موارد متعددی توجه شود که از مهمترین آنها می‌توان به عدم فوکوس بیش‌از اندازه، باشید عدم استفاده از پس‌زمینه شلوغ، عکسبرداری از زوایای مختلف، نمایش سایز محصول،  نمایش لوگو محصول در تصویر و توجه به ترکیب‌بندی رنگ‌ها اشاره کرد. رعایت این موارد باعث می‌شود عکسبرداری به بهترین شکل صورت گیرد و کاربران تعامل زیادی با سایت داشته باشند. اگر به دنبال یک مرکز معتبر برای عکس برداری صنعتی هستید، می‌توانید با کارشناسان استودیو ایده‌پردازان در تماس باشید.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان استودیو ایده‌پردازان، کمتر از ۲۴ساعت با شما تماس خواهند گرفت.