mms logo

اصول فیلم برداری و عکاسی نمایشگاه

اصول فیلم برداری و عکاسی نمایشگاه

اگر هم‌اکنون در گوگل کلمه کلیدی «نمایشگاه‌های امسال» را جستجو کنید لیست کاملی از نمایشگاه‌های داخلی و خارجی که سالیانه برگزار می‌شوند در برابر شما نمایش داده می‌شوند. بهتر است بدانید امروزه نمایشگاه به بحث بسیار داغ و مهمی در میان صاحبان صنایع تبدیل شده است. فوایدی که برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادها برای کسب‌وکارها در پی دارد به حدی شگفت‌آور است که به راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. یکی از مواردی که در این رویدادها اهمیت بسیار زیادی دارد اصول فیلم برداری و عکاسی نمایشگاه است. همانطور که می‌دانید شما باید تصاویر حرفه‌ای را خلق کنید تا بتوانید در آینده بر مخاطبان و مشتریان خود اثر بگذارید.

اهمیت تهیه فیلم و عکس از نمایشگاه

قبل از آنکه بخواهیم به اصول فیلم برداری و عکاسی نمایشگاه بپردازیم بهتر است کمی به این موضوع توجه داشته باشیم چرا باید از نمایشگاه عکس و فیلم تهیه کنیم! بهتر است بدانید حضور در یک رویداد گام بسیار بلندی برای موفقیت است. برندهایی که در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند خود را در کنار برندهای بزرگ و برجسته در کار خود قرار می‌دهند و همین امر می‌تواند به موفقیت کسب‌وکارها کمک کند. با توجه به اصول فیلم برداری و عکاسی نمایشگاه می‌توان  مستندسازی انجام داد و سپس از این تصاویر و فیلم‎ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کرد. این کار می‌تواند نتایج چشمگیری را برای برندها در پی داشته باشد.

توجه به طبیعی بودن تصاویر

یکی از مهمترین اصول فیلم برداری و عکاسی نمایشگاه توجه به طبیعی بودن تصاویر است. تصاویری که از نمایشگاه بدست می‌آیند نباید به گونه‌ای باشند که شما با مشاهده آنها احساس کنید افراد از قبل ژست گرفته‌اند تا آن تصاویر تهیه شوند. این مسئله باعث می‌شود اعتبار برند زیر سوال رود. چیزی که باعث می‌شود تصاویر نمایشگاهی جذاب شوند مستند بودن آنهاست. در نتیجه، توصیه می‌شود تمامی افراد به این مسئله توجه داشته باشند.

خلاقیت

یکی دیگر از مواردی که در اصول فیلم برداری و عکاسی نمایشگاه به آنها پرداخته می‌شود خلاقیت است. برخی از افراد به این موضوع اشاره می‌کنند امکان پیاده‌سازی خلاقیت در عکس‌ها و تصاویر نمایشگاهی وجود ندارد. اما باید بدانید این رویکرد اشتباه است و خلاقیت جز جدانشدنی از تمامی تصاویر است. زوایه تصویر، موضوعاتی که مد نظر قرار می‌دهید و فضایی که برای عکاسی انتخاب می‌کنید باید همگی چاشنی خلاقیت داشته باشند (اگر می‌خواهید اطلاعات خود را در این زمینه گسترش دهید، می‌توانید مقاله نحوه عکاسی از رویدادها را مطالعه کنید).

تمرکز بر اهداف مهم

از جمله اموری که افراد هرگز نباید در اصول فیلم برداری و عکاسی نمایشگاه آن را فراموش کنند تمرکز بر اهداف مهم است. چرا شما در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اید؟ آیا می‌خواهید از محصول جدیدی رونمایی کنید؟! آیا می‌خواهید مشتریان هدف بیشتری پیدا کنید؟! هدف شما هر چه که هست بهتر است در تصاویر مورد توجه قرار گیرد. به طور مثال، اگر می‌خواهید محصول جدیدی را عرضه کنید باید بخشی از عکاسی را به این سوژه اختصاص دهید. این مسئله با گذر زمان اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند و می‌تواند به عنوان تاریخچه شرکت تثبت گردد.

ثبت حضور افراد مهم و برجسته در غرفه

یکی دیگر از اموری که در اصول فیلم برداری و عکاسی نمایشگاه به آن توجه می‌شود ثبت حضور افراد مهم و برجسته در غرفه است. در هر نمایشگاه ممکن است غرفه محل حضور افراد برجسته در حوزه کاری باشد.

اصول فیلم برداری و عکاسی نمایشگاه

باید به این موضوع توجه داشته باشید که این مسئله بسیار ارزشمند است و باید در تصاویر مناسبی از این صحنه ثبت شود. در این شرایط، می‌توانید به تاریخ‌سازی در برند کمک نمایید. بهتر است بدانید هر چقدر تاریخ یک برند قوی‌تر باشد به همان اندازه به موفقیت بیشتری می‌رسد.

ساخت تیزر و نمایش موفقیت

در کنار عکسبرداری، فیلمبرداری یکی از اموری است که در زمان برگزاری نمایشگاه باید به آن توجه شود. اگر قرار است چندین سال در نمایشگاه حضور داشته باشید می‌توانید هر سال از حضور خود تیزری بسازید و در زمان برگزاری نمایشگاه این تیزرها را در کنار یکدیگر قرار دهید و در غرفه نمایش دهید. بهتر است بدانید تیزر تبلیغاتی از جمله مواردی است که می‌تواند در بسیاری از پلت‌فرم‌ها مورد استفاده قرار گیرد. هر چقدر این تیزر قوی‌تر باشد، به همان اندازه اعتبار کسب‌وکار را افزایش می‌دهد. اما در زمان ساخت تیزر باید به اصول فیلم برداری و عکاسی نمایشگاه توجه شود.

توجه به صدابرداری

اولین نکته‌ای که در اصول فیلم برداری و عکاسی نمایشگاه مورد توجه قرار می‌گیرد صدابرداری مناسب است. به ویژه اگر قرار است فردی بر روی فیلم صحبت کند صدابرداری باید بسیار حرفه‌ای باشد. همانطور که می‌دانید در نمایشگاه صدا و همهمه بسیار زیاد است. اگر از امکانات ویژه استفاده نشود صدای گوینده به خوبی شنیده نمی‌شود و این مسئله می‌تواند حس بدی را در مخاطبان به وجود بیاورد. با توجه به تمامی این موارد توصیه می‌شود افرادی که می‌خواهند تیزر تبلیغاتی درست کنند به نحوه صدابرداری توجه داشته باشند.

توجه به نورپردازی

نکته بعدی که در اصول فیلم برداری و عکاسی نمایشگاه بسیار مهم است شیوه نورپردازی است. نورپردازی می‌تواند به طور مستقیم بر کیفیت تیزر اثر بگذارد و آن را دگرگون سازد. همانطور که می‌دانید ممکن است در زمان تهیه تیزر متوجه شوید نور کافی در غرفه وجود ندارد. در این شرایط، باید نورپردازی را به شیوه‌ای اصولی انجام دهید تا بتوانید تیزر خود را دستخوش تحولات زیادی سازید. در زمان ساخت تیزر باید بسیار حرفه‌ای عمل کنید. زیرا قرار است تیزر شما در آرشیو شرکت باقی بماند و به عنوان بخشی از تاریخچه شرکت همواره نمایش داده شود.

ایده‌سازی

به طور کلی، در اینجا می‌خواهیم به یک نکته بسیار مهم در اصول فیلم برداری و عکاسی نمایشگاه اشاره کنیم. مهم نیست شما می‌خواهید فیلم بسازید و یا عکاسی کنید. مسئله مهم این است که برای آنها باید ایده داشته باشید. به طور مثال، تصور کنید کار شما در زمینه راه‌اندازی زمین‌های ورزشی است و در غرفه خود بخش کوچکی را به زمین فوتبال اختصاص داده‌اید. یکی از ایده‌های جذاب شما می‌تواند تمرکز بر این زمین باشد. اگر فیلم شما با قطعه کوچکی از این زمین آغاز گردد ماهیت کاری شما را به خوبی نشان می‌دهد. به همین دلیل، توصیه می‌شود هرگز بی‌هدف عکس نگیرید و یا فیلم درست ننمایید.

نکات تکمیلی در مورد اصول فیلم برداری و عکاسی نمایشگاه

برای اینکه بتوانید بهترین تصاویر را تهیه کنید بهتر است از یک روز قبل دستگاه‌های خود را بررسی کنید و متوجه شوید که نقص و یا مشکلی در آنها وجود ندارد. همچنین، بهتر است قبل از آنکه به نمایشگاه بروید تصاویر نمایشگاه‌های سال قبل را مشاهده کنید. تلاش کنید ایده‌پردازی‌های خود را بر روی یک تکه کاغذ بنویسید و با افراد دیگر به اشتراک بگذارید. در نتیجه، این امر سبب می‌شود تصاویر و تیزرهای ارزشمندی از نمایشگاه تهیه گردد.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم به اصول فیلم برداری و عکاسی نمایشگاه اشاره کنیم. همانطور که متوجه شده‌اید برای فیلمبرداری و عکاسی باید به نکات بسیار مهمی توجه داشته باشید. برخی از این موارد عبارتند از خلاقیت، توجه به نورپردازی، افزایش کیفیت صدا برداری، ثبت حضور برجسته در غرفه، تمرکز بر اهداف اصلی برند برای حضور در نمایشگاه و طبیعی بودن تصاویر.

استودیو ایده‌پردازان یکی از مراکز بسیار معتبری است که تیزرها و تصاویر نمایشگاه‌ها را با توجه به اصول فیلم برداری و عکاسی نمایشگاه می‌سازد. شما می‌توانید با تیم کارشناسان ایده‌پردازان در تماس باشید و اطلاعات تکمیلی و تخصصی را در این باره از آنها دریافت نمایید.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان استودیو ایده‌پردازان، کمتر از ۲۴ساعت با شما تماس خواهند گرفت.