mms logo

10 ایده برای تولید محتوای ویدیویی کسب‌وکارها

در این مقاله ایده هایی برای تولید محتوای ویدیویی کسب و کارها ارائه می دهیم.

این روزها، با گسترش استفاده از اینترنت، بسیاری از کسب‌وکارها به این فضا روی آورده و سعی در جلب مشتریان از طریق اینترنت دارند. از جمله روش‌های جذب مخاطب در اینترنت می‌توان به تولید محتوای ویدیویی برای کسب و کارها اشاره کرد. محتوای ویدیویی به طور معمول محبوبیت بیشتری داشته و افراد بیشتری را به خود جلب می‌کند. اگر شما نیز به دنبال ایده‌هایی برای تولید محتوای ویدیویی برند خود هستید، در این مطلب می‌توانید ایده‌های جالب و جذاب ما را بخوانید.

مزایای تولید محتوای ویدیویی

پیش از اشاره کردن به ایده‌های مورد نظر، به فواید و مزایای تولید محتوا به صورت ویدیویی اشاره خواهیم کرد تا بیشتر با لزوم تولید چنین محتوایی آشنا شوید.

  • از آنجایی که در ویدیو از تصویر، صدا، متن و… استفاده می‌شود؛ پیام شما به صورت سمعی و بصری به مخاطب شده و این امر سبب افزایش باورپذیری مخاطب می‌گردد. همچنین محتوای ویدیویی اعتبار پیام منتقل شده را نیز بالاتر می‌برد.
  • با استفاده از محتوای ویدیویی می‌توان با صرف زمان کمتر، محتوای مفیدتر و جذاب‌تری تولید کرد. همچنین این نوع از محتوا، سرعت انتقال پیام را به شدت بالا خواهد برد.
  • در ویدیو این امکان وجود دارد که یک داستان تعریف کرده و آن را به صورت سمعی-بصری بازسازی نمود. در نتیجه پیام به شیوه‌ای بهتری منتقل می‌گردد.

در مقالات قبلی از اهمیت و مزایای تولید محتوای ویدیویی کسب‌وکارها صحبت کرده بودیم. اما در این مقاله و در ادامه ایده‌های تولید محتوای ویدیویی برای کسب‌وکارها و برندهایی که قصد رشد و کسب درآمد از این راه را دارند را مطرح خواهیم کرد.

۱- بیان کردن خلاصه‌ای از فعالیت‌های شرکت

یکی از ایده‌هایی که می‌توانید برای ایجاد محتوای ویدیویی از آن استفاده کنید، این است که در یک ویدیو فعالیت‌های شرکت خود را نشان داده و نقاط قوت کسب و کارتان را برجسته سازید. برای این کار می‌توانید از به اشتراک گذاری تجربه‌های کارمندان، نمایش پروسه انجام کار در شرکت و مواردی از این دست ویدیویی تهیه کرده و آن را در سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

۲- معرفی محصول

تحقیقات نشان می‌دهند که برای مشتریان تماشای یک ویدیو درباره یک محصول، ۴ برابر محبوب‌تر از خواندن همان اطلاعات درباره محصول خواهد بود. بنابراین با ایجاد یک محتوای ویدیویی درباره محصولات خود، مشتریان بیشتر به محصول و برند شما اهمیت خواهند داد.

 در ویدیوی تبلیغاتی خود برای محصول‌تان، می‌توانید از مزایای محصول و کاربردهای آن صحبت کرده و بگویید که چرا محصول شما انتخاب بهتری نسبت به سایر محصولات است.

۳- نمایش نظر مشتریان

به اشتراک گذاری یک ویدیو از مشتری شما که محصولی از شرکت‌تان تهیه کرده و نظر خود را درباره آن بیان می‌کند؛ سبب می‌شود سایر مشتریان نیز به شما اعتماد کرده و تمایل به خرید آنها از شما افزایش یابد. لازم به ذکر است که توصیه مشتریان نسبت به توصیه کارمندان شرکت موثرتر بوده و افراد بیشتری را ترغیب به خرید می‌نماید.

 در واقع این نوع از محتوا کمی شبیه تصاویر نظرات مشتریان است که در شبکه‌های اجتماعی با آن مواجه می‌شوید. با این تفاوت که، همانطور که قبلاً اشاره شد، تولید محتوای ویدیویی تاثیر بالاتری داشته و به طور موثرتری پیام شما را انتقال می‌دهد.

۴- تبدیل مقاله به ویدیو

اگر مقاله‌های قبلی خود را به ویدیو تبدیل کنید، شانس دیده شدن آنها را افزایش داده و افراد بیشتری با سایت شما تعامل برقرار خواهند کرد. برای انجام این کار می‌توانید خیلی ساده جلوی دوربین قرار گرفته و متن خود را به زبان عامیانه یا رسمی بخوانید. در صورتی که نمیخواهید از خود یا شخص دیگر فیلمبرداری کنید، می‌توانید تصاویر متحرک جذابی تهیه کرده و صدای خود را روی آن تصاویر قرار دهید.

۵- تولید ویدیو از پادکست

اگر پادکست‌هایی به صورت مصاحبه و سخنرانی دارید، می‌‌توانید آنها را نیز به ویدیو تبدیل کنید. با انجام این کار محتوایی خواهید داشت که بسیار محبوب‌تر از پادکست است و تاثیر بیشتری روی مشتریان می‌گذارد؛ زیرا علاوه بر گوش‌ها، چشم‌های آنها را نیز درگیر می‌‌کند.

۶- درج ویدیو در ایمیل

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید از محتوای ویدیویی بهره ببرید، ارسال ویدیو در ایمیل است. بسیاری از تحقیقات بیان می‌کنند که در صورت استفاده از ویدیو در ایمیل، نرخ عکس العمل مثبت به ایمیل تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. این امر بدان معناست که تعداد کلیک بر روی لینک‌ها و تعداد فوروارد شدن‌ها بالاتر رفته و در نتیجه مزایای بسیار بیشتری متوجه شما خواهد شد.

جالب است بدانید که تنها استفاده از کلمه «فیلم» یا «ویدیو» در عنوان ایمیل، سبب می‌شود که درصد باز شدن آن افزایش یابد.

۷-آموزش دادن با ویدیو

یکی از رایج‌ترین ایده‌های تولید محتوای ویدیویی ، آموزش دادن در ویدیو است. در صورتی که امکان آموزش بخشی از تخصص خود را دارید، می‌توانید یک دوره آموزش ویدیویی ساخته و آن را به رایگان با کاربران خود به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید ویدیو آموزشی را تنها برای کسانی ارسال کنید که آدرس ایمیل خود را در سایت شما ثبت می‌کنند.

برای کسب درآمد مستقیم از ویدیوی آموزشی نیز می‌‌توانید در ازای ارسال کل ویدیو، مبلغی دریافت کرده و یا آن را به چند بخش تقسیم نموده، بخش اول آن را به طور رایگان و سایر بخش‌ها را  با دریافت مبلغی معین ارسال کنید.

۸-پخش زنده ویدیویی

یکی از روش‌های بسیار محبوب انتشار ویدیو در بستر اینترنت، پخش زنده یا همان لایو است. بنابراین شما می‍توانید از این روش استفاده کرده و درصد بینندگان خود را بالا ببرید.

۹-استفاده از ویدیوی سوال و جواب

ایجاد یک محتوای ویدیویی که در آن اقدام به پاسخگویی به سوالات مشتریان می‌کنید، از جمله روش‌های استفاده از ویدیو جهت بازاریابی است. این روش نیز مانند سایر روش‌های ذکر شده، محبوبیت بالایی داشته و توسط شرکت‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 شرکت‌های مذکور پس از انجام این کار، از درصد بالای رضایت مشتریان برخوردار شده و همچنین بسیاری از مردم شرکت آنها را به سایر دوستان خود نیز معرفی کردند. بنابراین استفاده از این روش می‌تواند بسیار کارآمد بوده و تعداد بیشتری از مردم را درگیر شرکت شما سازد.

۱۰-ویدیوی پشت صحنه

ویدیو پشت صحنه یکی از انواع تولید محتوای ویدیویی است که سبب می‌شود مشتریان با شما احساس راحتی بیشتری کرده و همچنین اعتماد بیشتری به شرکت شما داشته باشند. از جمله نمونه‌های این ویدیوها می‌توان به نشان دادن پروسه ساخت محصول و یا نشان دادن آشپزخانه‌ی رستوران‌ها اشاره کرد.

چطور ویدیوی حرفه‌ای تولید کنم؟

همانطور که می‌دانید، ویدیو نوعی از محتوا است که ساخت آن به تبحر زیادی نیاز دارد و بهتر است برای هرچه حرفه‌ای‌تر شدن محتوای ویدیویی، از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

در زمینه‌ی تولید محتوای ویدیویی برای کسب و کارها؛ استودیو ایده‌پردازان این امکان را فرآهم آورده است. این استودیو با داشتن ۱۰ سال سابقه، تضمین می‌کند که با ارائه ویدیوهای جذاب، حرفه‌ای و با کیفیت بسیار بالا، قادر به جلب رضایت مشتریان خود خواهد بود.

نتیجه گیری

تولید محتوای ویدیویی برای کسب‌وکارها کمک کرده است تا آن‌ها پیام خود را بهتر به مشتریان منتقل کرده، رابطه موثرتری با آنها ایجاد کنند و همچنین مشتریان خود را افزایش دهند. شما نیز می‌توانید با بهره گیری از این نوع محتوا به موفقیت‌های بالایی دست یابید. اگر در این زمینه تجربه یا نظری دارید، می‌توانید آن را در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان استودیو ایده‌پردازان، کمتر از ۲۴ساعت با شما تماس خواهند گرفت.