mms logo

تولید محتوای ویدیویی و اهمیت آن در کسب و کارها

اهمیت تولید محتوای ویدیویی در کسب و کارها

در یک دهه گذشته، شاید بزرگترین تغییر در فناوری و دنیای اینترنت را بتوان افزایش تولید محتوای ویدیویی عنوان کرد. از تیزرهای تبلیغاتی محصولات گرفته تا انتشار محتوای ضبط شده با گوشی‌های تلفن همراه توسط خود، همه و همه باعث شد تا ساخت ویدیو بشدت فراگیر شود. تجهیزات و فناوری‌های جدید هم کمک کرده تا  علاوه بر ساخت ویدیویی با کیفیت، بتوان آن‌ها را در پلتفرم‌های مختلف آپلود و دانلود کرد تا دسترسی به این نوع محتوا آسان باشد.

این روزها “ضریب هوشی بصری” افراد با توجه به تغییرات جدیدی که در ارتباطات و رفتار انسانی ایجاد شده است، سریعتر از هر نوع ضریب هوشی دیگر در حال افزایش است. همچنین مردم زمان بیشتری از روز را به تماشای محتوای ویدیویی از طریق شبکه‌های اجتماعی و دیگر کانال‌های ارتباطی می‌گذرانند. به همین دلیل است که بزرگترین کمپانی‌های تبلیغاتی کمپین‌های خود را با ساخت ویدیو اجرا و بر روی ویدیو مارکتینگ سرمایه‌گذاری می‌کنند.

در حالی که محتوای متنی همچنان جایگاه خود را حفظ کرده، آمارها نشان می‌دهد که بیشتر حجم ترافیک توسط محتوای ویدیویی هدایت می‌شود. در حقیقت، تا پایان امسال، نزدیک به ۹۰ درصد از ترافیک اینترنت در اختیار ویدیو خواهد بود.

اکنون زمان آن است که ویدیو را به عنوان محتوای اصلی در کسب و کار خود انتخاب کنید. و این ۵ دلیل چرایی اهمیت این ماجرا یعنی تولید محتوای ویدیویی در کسب و کارها است که در ادامه می‌خوانید:

۱. قدرت انتقال و ایجاد ارتباط عاطفی منحصر به فرد

ویدیو توانایی این را دارد که احساسات را برخلاف دیگر مدیوم‌های محتوایی به طور کامل و سریع به مخاطب انتقال دهد. به همین دلیل است که یک تیزر تبلیغاتی یا فیلم کوتاه ۳۰ ثانیه‌ای می‌تواند بینندگان را به راحتی را به گریه بیاندازد یا برای انجام عملی برای آن‌ها الهام بخش باشد.

از آنجا که دنیای وب به سمت حجم انبوه ترافیک مبتنی بر ویدیو پیش می‌رود، هم سازندگان محتوا و هم مدیران سایت یا کسب و کارها باید فرصتی بی نظیر را برای ارتباط با مخاطبان خود از طریق ویدیو ایجاد کنند. این ارتباط می تواند از سوی مخاطبان، وفاداری به برند در طولانی مدت را به همراه بیاورند.

۲. امکان تغییر و استفاده‌ی مجدد از محتوای ویدیویی

ویدیو توانایی‌های منحصر به فردی از جمله استفاده چندین باره و امکان تغییرات متعدد را دارد. موضوعی که در دیگر رسانه‌ها آنچنان رخ نمی‌دهد. یک فیلم با هر موضوعی پس از فیلمبرداری و ضبط می‌تواند بارها بازگردانده و یا از آن به شکلی دیگر استفاده شود.

برای مثال فیلم‌های پشت صحنه همیشه برای مخاطبان جذابیت زیادی داشته است. می‌توان از این بخش در تولید محتوایی سرگرم کننده و پربازدید استفاده کرد. و یا در تدوین یک ویدیو ممکن است بتوانیم میکرو کلیپ‌های متعددی برای تبلیغات و یا تیزر تولید کنیم و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذاریم. این قابلیت‌ها و بیشتر از آن از انعطاف‌پذیر بودن ماهیت ویدیو می‌آیند. این رسانه یک ترکیب هوشمند و خلاقانه است که می‌تواند در بازاریابی بسیار کارآمد باشد.

۳. ویدیو مارکتینگ و تاثیر آن در برندینگ

به دلیل قابلیت‌های بالایی ویدیو، این مدیوم تصویری می‌تواند برای برندسازی و مارکتینگ بسیار موثر باشد.  با استفاده از یک رویکرد جامع و مشخص، فیلم می‌تواند طیف گسترده‌ای از ابتکارات بازاریابی را پشتیبانی کند. ویدیو مارکتینگ در حال حاضر به بخش جدایی ناپذیر بازاریابی بهترین برندها و کسب و کارها تبدیل شده است. این اتفاق ناشی از قابلیت داستان گویی/ روایت فیلم‌ها است. استراتژی های برندسازی می‌توانند از طریق روش‌های مختلف: تصاویر، متن، صدا و … پیاده سازی شوند. اما یک ویدیو قادر است همه این عناصر را با هم یک جا جمع کرده و آن را به سمت سایر اقدامات بازاریابی سوق دهد.

ویدیو مارکتینگ در کسب و کارها

۴. قابلیت به اشتراک گذاری ویدیوها

امکان به اشتراک گذاری در تمامی پلتفرم‌ها باعث بیشتر دیدن یک ویدیو می‌شود. ممکن است میزان استفاده‌ی افراد از شبکه‌های اجتماعی یکسان نباشد. مثلا عده‌ی زیادی از مردم تماشای ویدیو از طریق اینستاگرام را به یوتیوب ترجیح می‌دهند. بنابراین این ویدیوها پس از تولید می‌توانند در هر دو شبکه به اشتراک گذاشته شوند تا مخاطبان خود را پیدا کنند. به لطف این قابلیت که ویدیوها در هر کجای اینترنت یافت می‌شوند، می‌توان مطمئن شد که تمرکز و تلاش برای تولید محتوای اینچنینی قطعا بازخورد فوق العاده‌ای برای کسب و کارها خواهد داشت.

۵. جذب طولانی مدت مخاطب از طریق ویدیو

اگر در انتخاب و ساخت ویدیو دقت لازم را داشته باشیم، می‌توانیم در دراز مدت از اثرات بازخورد آن استفاده کنیم. بدین معنی که از زمان شروع کار تا آپلود نهایی تمامی مراحل به درستی طی شده باشد. ویدیویی که جذابیت‌های بصری و داستانی را رعایت کرده باشد می‌تواند پس از سال‌ها هم بیننده خود را پیدا کند. مانند اکثر تیزرهای تبلیغاتی معروف که تنها به دلیل شعار یا موضوعی که داشتند، در ذهن مخاطبان مانده‌اند و اغلب مردم آن‌ها را با همان ویدیو به یاد می‌آورند. چه بسا بر اثر وایرال شدن ویدیویی در گذشته و ماندگاری در ذهن، مشتریان همچنان خریدار این برند باشد.

نکته‌ی پایانی

دلایل اهمیت به ویدیو مارکتینگ و تولید محتوای ویدیویی در کسب و کارها بسیار زیاد است. همان‌طور که اشاره کردیم، سرمایه‌گذاری بر روی این موضوع برندینگ را به همراه می‌آورد. اتفاقی که این روزها اغلب و کسب و کارها بر آن تمرکز دارند و یکی از روش‌های اصلی درآمدزایی خود را در آن می‌بینند.

نظرات کاربران

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان استودیو ایده‌پردازان، کمتر از ۲۴ساعت با شما تماس خواهند گرفت.