mms logo

تولید محتوا برای پیج گردشگری

امروزه، اینترنت به بخش بزرگی از زندگی تبدیل شده است، به گونه‌ای که بدون اینترنت نمی‌توانیم زندگی کنیم. تقریبا تمامی کسب‌وکارها برای اینکه بتوانند رشد کنند باید از پلتفرم‌های اجتماعی استفاده نمایند و اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم‌هایی است که در این مسیر وجود دارد و می‌تواند جذب مخاطبان را افزایش دهد. با توجه به این موضوع که این روزها رقابت در شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد است شما دیگر با روش‌های معمولی به رشد و موفقیت نمی‌رسید. به همین دلیل، توجه به فرآیند تولید محتوا اهمیت زیادی دارد. از جمله پیج‌هایی که این روزها طرفداران زیادی دارد پیج گردشگری است. اگر شما نیز به دنبال سرنخ‌هایی در زمینه تولید محتوا برای پیج گردشگری هستید بهتر است در ادامه این گزارش همراه ما باشید.

چرا باید از ویدیو استفاده کنیم؟

بهتر است بدانید در ابتدا که پلتفرم‌های اجتماعی معرفی شدند بیشتر بر پایه تصاویر بودند. پس از مدتی، مخاطبان به پیج‌هایی که دارای ویدیو بودند واکنش بهتری نشان دادند. به طور کلی، ترکیب تصویر، نور، رنگ و حرکت باعث تحریک نورون‌های مغزی می‌شود و همین امر باعث می‌شود که مخاطبان با محتوای مورد نظر درگیر شوند. اینستاگرام یکی از پلتفرم‌هایی است که با تغییر الگوریتم‌های خود و عمل بر اساس ویدیو به رضایت کاربران خود کمک کرده است.

با توجه به تمامی این موارد، اگر کسب‌وکارها به تولید ویدیو اهمیت بدهند، می‌توانند به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنند. اما باید بدانید تولید محتوا برای پیج گردشگری نیازمند قاعده و استاندارد است. اگر شما بدون برنامه قبلی اقدام به تولید محتوا برای پیج گردشگری بکنید، هرگز در این مسیر به موفقیت نمی‌رسید و حتی بخش زیادی از سرمایه خود را نیز از دست می‌دهید. به همین دلیل، شما باید به مواردی که در ادامه مطرح می‌شوند توجه داشته باشید.

جذابیت، اصل مهم در تصویر و ویدیو

یکی از مهمترین مواردی که در تولید محتوا برای پیج گردشگری باید به آن توجه داشته باشید اصل جذابیت است. بهتر است بدانید قابلیت افزایش جذابیت در پیج‌های گردشگری بسیار بالاست. زیرا آنها می‌توانند با تمرکز بر بخش‌های مختلف گردشگری جذابیت را بالا ببرند. برای ایجاد جذابیت باید به ترکیب رنگ‌ها در تصاویر خود توجه داشته باشید. بهتر است به تصویر زیر نگاه کنید:

تولید محتوا برای پیج گردشگری

اکنون این تصویر را مشاهده کنید:

تولید محتوا برای پیج گردشگری

به نظر شما کدام تصویر جذاب است؟! بی‌شک، تصویر دوم جذابیت‌های بیشتری دارد و باعث می‌شود شما حس بهتری را تجربه نمایید. به همین دلیل، زمانی که برای تولید محتوا برای پیج گردشگری اقدام می‌کنید زاویه دوربین شما اهمیت زیادی دارد. هر دو تصویر بالا ساحل را نشان می‌دهند، اما هر دو یکسان نیستند. این مسئله هم در مورد تصاویر و هم در مورد ویدیو صدق می‌کند و شما باید جذاب‌ترین زاویه را برای عکاسی انتخاب نمایید.

معرفی محیط‌های جذاب و خاص

از جمله مواردی که در زمان تولید محتوا برای پیج گردشگری باید به آن توجه داشته باشید معرفی محیط‌های جذاب و خاص است. همانطور که می‌دانید امروزه اماکن گردشگری زیادی در داخل ایران و خارج از ایران وجود دارند. بهتر است باز کمی در این مسیر متفاوت عمل کنید. به طور مثال، تمامی مسافرانی که می‌خواهند به آنتالیا سفر کنند بیشتر جاذبه‎های گردشی و تفریحی آن را در نظر می‌گیرند.

اما آیا می‌دانید موزه‌ها و آثار باستانی متعددی در این شهر وجود دارد که می‌تواند برای بسیاری از گردشگران جذاب باشد و کار شما را متفاوت نشان دهد. تفاوت و تمایز مهمترین شاخصه‌ای است که می‌تواند پیج گردشگری شما را در میان صدها پیج برجسته کند و در نتیجه افراد زیادی جذب پیج شما خواهند شد. زمانی که می‌خواهید محتوا تولید کنید بهتر است دوربین نگاه خود را دائما تغییر دهید و موضوع را از جهات مختلفی مورد توجه قرار دهید.

معرفی امکانات گردشگری هر ناحیه

مسئله دیگری که در زمان تولید محتوا برای پیج گردشگری باید به آن توجه داشته باشید معرفی امکانات گردشگری هر ناحیه است. در این مسیر باید واقع بین باشید و تمامی اطلاعات را ( حتی آنهایی که ممکن است نامناسب باشند، به طور مثال عدم امن بودن منطقه) در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. هرگز تنها بر نکات مثبت تمرکز نداشته باشید. این کار باعث می‌شود مخاطب احساس کند شما تنها می‌خواهید فروش داشته باشید و یا خود را نشان دهید و به نیازهای مخاطبان کاری ندارید. ارائه اطلاعات درست در مورد هر منطقه می‌تواند شما را به مرجعی برای گردشگری تبدیل کند.

مخاطبان با چهره ارتباط بیشتری دارند!

بهتر است بدانید یکی از مهمترین مواردی که باعث می‌شود کار تولید محتوا برای پیج گردشگری برجسته شود وجود فردی است که جلوی دوربین است و با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند. این کار باعث می‌شود کاربران به پیج شما اطمینان داشته باشند و حس خوبی را تجربه کنند. اما باید بدانید خلاقیت از جمله مواردی است که در این مسئله باید مد نظر قرار گیرد. امروزه، تمامی پیج‌ها شخصی را دارند که جلوی دوربین صحبت می‌کند. اما آیا تمامی آنها موفق هستند؟! در بسیاری از موارد حتی ویدیوهای آنها دیده نمی‌شود و همین امر باعث می‌شود آنها نگران شوند.

دلیل عدم موفقیت آنها چیست؟!

یکی از مهمترین مواردی که در این مسئله در زمان تولید محتوا برای پیج گردشگری باید مد نظر قرار دهید پیاده‌سازی خلاقیت است. صرف اینکه شخصی جلوی دوربین صحبت کند شما به موفقیت نمی‌رسید. چیزی که باعث موفقیت شما می‌شود این است که به آن فرد استایل خاصی را ببخشید! امروزه، معمولا کاربران به ویدیوهایی که کسی در آن صحبت می‌کند ( البته نه در تمامی موارد) واکنش مثبتی نشان نمی‌دهند. شاید بهتر باشد ویدیو شما حضور یک فرد را داشته باشد که با حرکات خاص و بدون صحبت کردن ویدیو را پیش می‌برد. به طور مثال، شخصی که قرار است در ویدیو صحبت کند می‌توانید تنها چند جلمه بگوید و بقیه  ویدیو با موزیک و حرکاتی که به معرفی امکان گردشگری می‌پردازند دنبال شود.

ایده‌پردازان، در کنار شما برای رشد و پیشرفت

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد تولید محتوا برای پیج گردشگری در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید در زمان تولید محتوا باید به تمایز و تفاوت در کار خود توجه داشته باشید و تلاش کنید از المان خلاقیت به خوبی استفاده کنید. استودیو ایده پردازان تمامی خدمات تولید محتوا ویدیویی را به شما ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان استودیو ایده‌پردازان، کمتر از ۲۴ساعت با شما تماس خواهند گرفت.