برگزاری همایش یکی از کارهایی است که این روزها برندها و کسبوکارها مد نظر دارند و در تلاش هستند تا با کنار هم قرار دادن مشتریان خود و ارتباط قوی و موثر با آنها برند خود را به یک برند اصیل و مهم تبدیل نمایند. بهتر است بدانید همایشها نقش بسیار زیادی در رشد شما دارند و میتوانند به شما کمک کنند در مسیر رشد و پیشرفت قرار گیرد و بتوانید به دستاوردهای زیادی برسید. زمانی که همایش برگزار میشود میتوانید ارتباط قوی با مشتریان خود داشته باشید و در نتیجه بهتر و دقیقتر به نیازهای آنها پی میبرید و این مسئله میتواند بسیار ارزشمند باشد. اما یکی از مسائلی که صاحبان برندها همیشه با آن رو به رو هستند ایده های جالب برای برگزاری همایش است. در ادامه تلاش میکنیم به برخی از این ایدهها بپردازیم.
ایده های جالب برای برگزاری همایش
به طور کلی، ایدههایی که در همایش شکل میگیرند به هدف برگزار کننده بستگی دارد. تفکر نوآورانه و خلاقانه نیازمند برنامهریزیهای و تفکر در مورد آن است. در اینجا برخی از ایدههایی را که اخیرا در رابطه با برگزاری همایشها مطرح شدهاند با شما در میان میگذاریم و این شما هستید که باید با توجه به نوع کسبوکار خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید.
همایشهای تعاملی
یکی از ایده های جالب برای برگزاری همایش توجه به همایشهای تعاملی است. در واقع، شما میتوانید به جای برگزاری همایشهای سنتی، همایشهایی با رویکرد تعاملی برگزار کنید. در این همایشها، شرکتکنندگان با رویکرد تعاملی و مشارکتی در فعالیتها و پروژههایی شرکت میکنند که به آنها کمک میکند تا تجربهی کاری جدیدی را به دست آورند. این مسئله باعث میشود که شرکت کنندگان با برند شما درگیر شوند و همین مسئله نقش بسیار مهمی در برند سازی دارد.
اگر بخواهیم مثالی در مورد همایش تعاملی داشته باشیم میتوانیم به محض ورود شرکت کنندگان به سالن وارد لینکی شوند و در آن لینک شما باید از قبل یک نوع بازی و یا پرسش و پاسخ را متناسب با حس و حال شرکت کنندگان قرار داده باشید. این بازی و یا پرسش و پاسخ باید در راستای هدف نمایش باشد. سپس، همایش را با نتایج و تحلیلها از این تعامل پیش ببرید و یا در میانههای همایش بخواهید که وارد لینک شوند. در هر صورت برنامهریزی برای این موضوع به شما بستگی دارد.
همایشهای تجربی
شاید بتوان گفت یکی دیگر از ایده های جالب برای برگزاری همایش همایشهای تجربی است. در این نوع همایشها، شرکتکنندگان با رویکرد تجربی در فعالیتها و آزمایشهایی شرکت میکنند که به آنها کمک میکند تا از تجربیات جدیدی برخوردار شوند. به طور مثال، اگر همایش شما در زمینه مسائل روانشناسی است، میتوانید برای شرکت کنندگان یکی از موقعیتهایی را که میخواهید در همایش پوشش دهید مطرح کنید، به گونهای که آنها احساس کنند واقعا در آن شرایط قرار گرفتهاند و عکسالعملهای واقعی نشان دهند. این مسئله میتواند به رشد شما کمک کند.
همایشهای چالشی
شاید بتوان گفت یکی از بهترین ایده های جالب برای برگزاری همایش توجه به همایشهای چالشی است. در این نوع همایشها، شرکتکنندگان با رویکرد چالشی در فعالیتها و پروژههایی شرکت میکنند که به آنها کمک میکند تا از تواناییهای خود بیشتر آگاه شوند. چالش یکی از مهمترین مواردی است که باعث میشود افرادی که در همایش شما حضور دارند با برندتان تعامل پیدا کنند و شما را بیشتر بشناسند.
همایشهای هنری
در این همایشها، شرکتکنندگان با رویکرد هنری و خلاقانه در فعالیتها و پروژههایی شرکت میکنند که به آنها کمک میکند تا از تجربهی هنری و خلاقیت بیشتری برخوردار شوند. این مسئله میتواند یکی از ایده های جالب برای برگزاری همایش باشد. به طور مثال، شما میتوانید تصاویری را با هدف همایش خود به شرکت کنندگان بدهید و از آنها بخواهید که آن تصویر را بر اساس تخلیات خود کامل کنند.
اگر بودجه شما برای برگزاری همایش کافی است، میتوانید کاردستیهای نیمه کارهای را در اختیارشان بگذارید تا هریک با توجه به ایدهای که دارند آن را کامل کنند. در همایشهای هنری بیشتر با فضای کارگاهی روبهرو هستیم و یکی از ایده های جالب برای برگزاری همایش است که تاثیرگذاری زیادی در برندسازی دارد.
همایشهای تکنولوژیکی
یکی دیگر از ایده های جالب برای برگزاری همایش که نمیتوان به سادگی از کنار آنها گذشت همایشهای تکنولوژیکی است. در این نوع همایشها، تکنولوژیهای جدید و نوآورانه، مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، در فعالیتها و پروژههایی مورد استفاده قرار میگیرند که به شرکتکنندگان کمک میکند تا با تکنولوژیهای جدید آشنا شوند و تجربهی تکنولوژیکی بیشتری را دریابند. شاید بتوان گفت این همایشها یکی از ایده های جالب برای برگزاری همایش که این روزها طرفداران زیادی دارند.
همایشهای محلی
در ادامه معرفی ایده های جالب برای برگزاری همایش به همایشهای محلی میرسیم. در این نوع همایشها، تمرکز بر روی موضوعات و مشکلات محلی قرار میگیرد و به شرکتکنندگان این اجازه داده میشود تا مشارکت خود را در بهبود شرایط محلی نشان دهند.
همایشهای بینالمللی
یکی دیگر از ایده های جالب برای برگزاری همایش که باید حتما مورد توجه کسبوکارها و برندها قرار گیرد همایشهای بینالمللی است. در این نوع همایشها، شرکتکنندگان از سراسر جهان کنار هم میآیند و تجربهی فرهنگی و ارتباط با افراد دیگر از سراسر جهان را فراهم میشود. البته باید بدانید شاید این شرایط که شما بتوانید به این همایش دست پیدا کنید وجود نداشته باشد. اما میتوانید با یکی از افراد برجسته در کار خود وارد مذاکره شوید و همایش را برگزار کنید. به طور مثال، اگر شما در زمینههای آرایشی فعالیت هستید، با یکی از افرادی که در کشورهای منطقه شناخته شده هستند وارد مذاکره شوید و سپس همایشی دو نفره را برگزار کنید. بیشک، این نمایش با استقبال زیادی روبهرو خواهد شد.
همایشهای توسعه شخصی
از جمله ایده های جالب برای برگزاری همایش که باید به آن توجه زیادی داشته باشیم همایشهای توسعه فردی است. در این نوع همایشها، شرکتکنندگان با رویکرد توسعه فردی و بهبود زندگی خود در فعالیتها و پروژههایی شرکت میکنند که به آنها کمک میکند تا مهارتهای جدیدی را یاد بگیرند و به بهبود زندگی خود بپردازند. این همایشها این روزها در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد و میتواند برند شما را به یک برند برتر تبدیل نماید.
همایشهای آنلاین
در پایان معرفی همایشهای توسعهی شخصی به همایشهای آنلاین میرسیم. همایشهای آنلاین پس از همه گیری بیماری کرونا و همچنین افزایش تکنولوژی ارتباطی بسیار پرطرفدار شدهاند و میتوانید همایشهایی با رویکرد آنلاین برگزار کنید که به شرکتکنندگان این اجازه را میدهد تا از هر جای جهان به همایش شما ملحق شوند.
استودیو ایده پردازان، در کنار شما برای برگزاری همایشها و سمینارها
تا به اینجا تلاش کردیم به معرفی ایده های جالب برای برگزاری همایش بپردازیم. همانطور که متوجه شدهاید ایده های جالب برای برگزاری همایش بسیار گسترده هستند و شما میتوانید با توجه به اهداف همایش یکی از بهترین آنها را انتخاب کنید. استودیو ایده پردازان به عنوان یکی از بزرگترین مجریان برگزاری سمینارها و وبینارها در کنار شماست تا بتوانید این مراسمات را به خوبی برگزار کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید.