mms logo

پیش نیاز های برند سازی شخصی

پیش نیاز برند سازی شخصی

برندسازی شخصی یکی از مهمترین مواردی است که تمامی‌کسب‌وکارها باید به آن توجه داشته باشند (اگر می‌خواهید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، می‌توانید مقاله چک لیست برندسازی شخصی (پرسونال برندینگ) را مطالعه کنید). برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند برندسازی شخصی تنها مختص به شرکت‌های بسیار بزرگ است. اما باید بدانید هر کسب‌وکاری فارغ از اینکه بزرگ است و یا کوچک باید به پرسونال برندینگ اهمیت بدهد و کسب‌وکار خود را بر اساس آن پیش ببرد. برای اینکه صاحبان کسب‌وکارها بتوانند به پرسونال برندینگ خود جهت بدهند باید با پیش نیاز برند سازی شخصی آشنایی داشته باشند. این همان چیزی است که در ادامه این مقاله می‌خواهیم به آن بپردازیم.

معرفی پیش نیاز برند سازی شخصی

بهتر است بدانید شاید ما در اینجا پیش نیاز برند سازی شخصی را معرفی کنیم، اما این امر بدین معنا نیست تمامی آیتم‌هایی که در اینجا مطلق هستند و شما نمی‌توانید خلاقانه موضوعات دیگری را به آن بیافزایید. همانطور که از نام پرسونال برندینگ مشخص است، شما در حال خلق یک آیتم شخصی هستید و باید نیروی درون شما در این رابطه الهام‌بخش باشد.

مشخص شدن اهداف

اولین مسئله‌ای که به عنوان پیش نیاز برند سازی شخصی شناخته می‌شود مشخص شدن اهداف است. ابتدا باید فرصت کافی را به این مسئله اختصاص دهید که هدف اصلی شما از کسب‌وکاری که می‌خواهید راه‌اندازی کنید چیست! افزایش درآمد یکی از مهمترین مسائلی است که تمامی افراد به آن اشاره می‌کنند. اما بهتر است کمی پا را فراتر بگذارید و دید خود را گسترش دهید. به طور مثال تصور کنید شما می‌خواهید یک عطر فروشی راه‌اندازی کنید. یکی از اهداف شما می‌توانید این باشد که شما می‌خواهید مشتریان شما رایحه‌های مطرح دنیا را استشمام کنند. این مسئله می‌تواند به شما کمک کند با دید باز در این مسیر پیش بروید.

شناسایی مخاطب هدف

مسئله دیگری که به عنوان پیش نیاز برند سازی شخصی در نظر گرفته می‌شود شناسایی مخاطب است. به طور مثال، دو کسب‌وکاری را در نظر بگیرید که می‌خواهند فعالیت خود را آغاز کنند. یکی از آنها در زمینه فروش عطر فعالیت دارد و یکی از آنها می‌خواهدباقلوا فروشی راه‌اندازی نماید. بی‌شک، مشتریان این دو کسب‌وکار با یکدیگر متفاوت خواهند بود. شناخت مشتریان هدف یکی از مهمترین کارهایی است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند برندسازی شخصی را به خوبی پیش ببرند.

که هستید؟!

کمی به خود زمان دهید و به این سوال پاسخ دهید شما چه کسی هستید؟! (منظور کسب‌وکار شماست). کسب‌وکار شما چه کاری را می‌خواهد در دنیای کاری انجام دهد.؟! ماهیت برند شما چیست و چه خدماتی را می‌تواند برای مشتریان ایجاد کند؟! زمانیکه به خود در آینه نگاه می‌کنید چه چیزی می‌بینید ( البته منظور از خود در اینجا کسب‌وکار است). باید در این مسیر با خود رو راست باشید و هر احساسی را که به کسب‌وکار خود دارید به خوبی بر روی کاغذ پیاده‌سازی نمایید. این مسئله به عنوان پیش نیاز برند سازی شخصی در نظر گرفته می‌شود.

چه چیزی شما را منحصربه‌فرد می‌کند؟

پس از آنکه به سوال بالا پاسخ دادید اکنون باید به این موضوع بپردازید چه چیزی شما را منحصربه‌فرد می‌کند؟ برای اینکه درک درستی به این سوال داشته باشید بهتر است این بخش را اینگونه برای شما توضیح دهیم.

پیش نیاز برند سازی شخصی

به طور مثال از شما خواسته می‌شود یکی از همکاران خود را توصیف کنید و به نقاط قوتش اشاره نمایید. می‌گویید همکار من بسیار منضبط است و تمامی کارها را با نظم و دقت بسیار زیادی انجام می‌دهد. این همان نقطه قوتی است که همکار شما را منحصربه‌فرد می‌کند. در نتیجه، این بخش به عنوان پیش نیاز برند سازی شخصی در نظر گرفته می‌شود و موفقیت‌های زیادی را برای شما در پی خواهد داشت.

ارزش برای من چیست؟

یکی از مواردی که به عنوان پیش نیاز برند سازی شخصی در نظر گرفته می‌شود ارزشی است که شما برای برند خود تعیین می‌کنید. برای اینکه بتوانید ارزش خود را مشخص سازید باید به تفاوت‌های خود با دیگران توجه داشته باشید. به طور مثال، شما چه خدمات و یا کالایی را ارائه می‌دهید که کار شما را از دیگران متفاوت ساخته است. آیا شرایط خاصی را برای مخاطبان هدف خود که در بالا تعیین کرده‌اید مشخص نموده‌اید؟!

خلاقیت، مهمترین اصل در پیش نیاز برند سازی شخصی

شاید بتوان گفت مهمترین مسئله‌ای که به عنوان پیش نیاز برند سازی شخصی در نظر گرفته می‌شود خلاقیت است. شما زمانی می‌توانید برند شخصی خود را خلق کنید که در کارتان خلاقیت نشان دهید. به طور مثال، تصور کنید شما می‌خواهید یک مغازه ساخت باقلوا داشته باشید. می‌توانید بخشی از مغازه خود را به سرو قهوه و باقلوا اختصاص دهید که مشتریان قبل از خرید آن را سرو کنند. در نتیجه، حس ارزش در مشتریان به وجود می‌آید و این خلاقیت می‌تواند به موفقیت برند شما کمک کند. هر چقدر خلاقیت شما بیشتر باشد، به همان اندازه به موفقیت بیشتری خواهید رسید.

شناخت دیگران از شما

بهتر است در اینجا کمی توقف کنید و به دیگران اجازه دهید شما را توصیف کنند. برای اینکار می‌توانید از مشتریان قدیمی خود کمک بگیرید و از آنها بخواهید نقاط ضعف و قوت شما را ذکر کنند. اگر به تازگی کار خود را آغاز کرده‌اید و مشتری ندارید می‌توانید از کسانی که با شما کار کرده‌اند بخواهید در مورد شما صحبت کنند. البته باید توجه داشته باشید زمانیکه افراد نقاط ضعف خود را می‌شنوند حس بدی می‌گیرند. در نتیجه، می‌توانید از دیگران بخواهید نقاط مثبت و منفی شما را بر روی یک برگه بنویسند و همراه با دیگران به شما تحویل دهند. در نتیجه، بهتر می‌توانید با شرایط خود آشنا شوید.  این پیش نیاز برند سازی شخصی به موفقیت شما در کار کمک خواهد کرد.

روراست بودن

یکی از موارد دیگری که به عنوان پیش نیاز برند سازی شخصی در نظر گرفته می‌شود روراست بودن است. تمامی افراد برای اینکه به موفقیت برسند راه پر فراز و نشیبی را طی کرده‌اند. شما می‌توانید این موارد را با مشتریان خود در میان بگذارید و به نوعی داستان خود را خلق نمایید. باید به این موضوع توجه داشته باشید هر چقدر مشتریان با مسیر دشوار شما بیشتر آشنا شوند، به همان اندازه ارتباط بیشتری با برند شما برقرار خواهند کرد.

توجه مدوام به داده‌ها

زمانیکه برند شخصی خود را راه‌اندازی می‌کنید فیدبک‌های متعددی را از مشتریان خود دریافت می‌کنید. شما هرگز نباید اجازه دهید این داده‌ها از دست بروند. برای اینکار باید به داده‌ها توجه زیادی داشته باشید و آنها را دائما در استراتژی‌های کاری خود پیاده‌سازی نمایید. این مسئله باعث می‌شود کار شما به بهترین شکل پیش برود  بدانید در حال شکل دادن کسب‌وکار خود بر اساس نیازهای مشتریان خود هستید. بهتر است بدانید هر چقدر برند شما به نیازهای مشتریان نزدیک‌تر باشد به همان اندازه موفقیت بیشتری را تجربه خواهید کرد. این مسئله به عنوان پیش نیاز برند سازی شخصی در نظر گرفته می‌شود و نقش موثری در رشد کسب‌وکار دارد.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد انواع پیش نیاز برند سازی شخصی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید این پیش‌نیازها به شما کمک می‌کنند برند شخصی خود را خلق کنید و در مسیر کاری به موفقیت برسید. بهتر است بدانید برندسازی شخصی تنها مختص کسب‌وکارهای بزرگ نیست و هر کاری که شکل می‌گیرد برای اینکه بتواند به موفقیت دست یابد باید از همان ابتدا به برندسازی شخصی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان استودیو ایده‌پردازان، کمتر از ۲۴ساعت با شما تماس خواهند گرفت.