mms logo

8 دلیل برای پوشش تصویری رویدادها و مزایای آن

پوشش تصویری رویدادها بخش مهمی از یک همایش یا نمایشگاه است که باید به آن پرداخته شود.

پوشش تصویری رویدادها فقط برای خاطره‌سازی نیست و این کار می‌تواند مزایای بسیار زیادی برای کسب‌وکارهای مختلف داشته باشد. در این مطلب به ۸ دلیل مهم برای پوشش ویدیویی رویدادها می‌پردازیم و از مزایای مستندسازی ویدویی آن خواهیم گفت.

در طول سال رویدادهای زیادی در ایران و دیگر نقاط دنیا برگزار می‌شود که هر کدام موضوعات مشخصی را پوشش می‌دهند. گاهی برخی از این رویدادها، نمایشگاه، همایش یا سمینارهای چندروزه هستند و برخی رویدادها مانند رقابت‌های ورزشی چون جام‌جهانی و المپیک ممکن است یک ماه نیز طول بکشند.

کسب‌وکارهای زیادی هستند که با توجه به برنامه‌های بازاریابی و سیاست‌های کاری خود در رویدادهای مختلف شرکت می‌کنند. ثبت وقایع یکی از مهمترین اقداماتی است که برخی شرکت‌ها تلاش می‌کنند در پی حضور خود در نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و سمینارها انجام دهند. اما بعضی‌ها فقط به گرفتن عکس یادگاری و چند تصویر از غرفه یا محل ارائه خدمت خود اکتفا می‌کنند که این کار بیشتر برای خاطره‌سازی مناسب است.

اما پوشش تصویری یک رویداد اهمیت بسیار زیادی دارد و چه برای برگزارکنندگان و چه برای کسب‌وکارها حاضر در رویداد مزایای زیادی دارد. مستندسازی ویدیویی به‌ویژه اگر توسط تیم حرفه‌ای انجام شود می‌تواند جزوی از برنامه‌های بازاریابی محتوایی باشد تا بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

در ادامه به ۸ دلیل و مزیت پوشش تصویری رویدادها و نمایشگاه‌ها می‌پردازیم:

۱- افزایش بازدید

معمولا نمایشگاه‌ها و رویدادها وسعت و جزئیات بسیار زیادی دارند که از دید شرکت‌کنندگان دور می‌مانند. از سوی دیگر ممکن است بسیاری از مخاطبان در زمان برگزاری رویداد امکان حضور نداشته باشند، ولی دلشان بخواهند در جریان مراسم قرار بگیرند. پوشش تصویری و ویدیویی رویداد و مستندسازی آن کمک می‌کند تا نه‌تنها آنهایی که از حضور فیزیکی جا مانده‌اند بتوانند در جریان کم و کیف مراسم قرار بگیرند، بلکه حتی آنهایی که حاضر بوده‌اند و بسیاری از جزئیات را از دست داده‌اند نیز بتوانند تمام زوایا را تماشا کنند.

۲- خلق ارزش افزوده

بسیاری از اطلاعات و جزئیات مربوط به یک رویداد، تنها با حضور در محل به‌دست می‌آید. ولی پوشش تصویری نمایشگاه، سمینار، همایش، سخنرانی و… باعث می‌شود تا اطلاعات کامل در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

ثبت رویدادها توسط ویدیو به شما این امکان را می دهد که از آن به عنوان نمونه کار استفاده کنید. از سوی دیگر این کار می‌تواند برای حاضرین و آنهایی که برای حضور در رویداد هزینه‌کرده‌اند، ایجاد ارزش افزوده کند. چراکه ممکن است در جریان مراسم متوجه برخی از جزئیات و اطلاعات مهم نشده باشند.

۳- مستندسازی و ماندگاری رویداد

در پوشش تصویری یک رویداد موارد زیادی چون سخنرانی‌ها، نمایش غرفه‌ها و برندهای حاضر، مصاحبه با مدعوین، شرکت‌کنندگان و مدیران، اطلاعات ارائه شده و جزئیات دیگر وجود دارد که باعث مانا شدن رویداد می‌شود. بعدها مخاطبان هر زمانی که نیاز داشته باشند می‌توانند فیلم رویداد را تماشا کنند یا حتی جزئیات آن به شکل مقاله و دیگر فرمت‌های رسانه‌ای منتشر شود.

۴- نمایش نمونه کار

یکی از مهمترین دلایل و مزایای مستندسازی ویدیویی و پوشش تصویری رویدادها، برای نمایش نمونه کار است. برگزارکنندگان مراسم می‌توانند توانمندی‌های خودشان را نشان دهند و در رویدادهای بعدی نیز به عنوان مجری و برگزارکننده حاضر باشند. برند‌های شرکت‌کننده که در رویدادها به عنوان غرفه‌دار، ارائه‌کننده و… حاضر هستند نیز می‌توان در جریان برنامه‌های بازاریابی خود از مزیت‌ها و پتانسیل پوشش تصویری برخوردار شوند. ضمن اینکه نمایش فضا و جو رویداد از صفر تا ۱۰۰ جذابیت‌های زیادی دارد.

۵- استفاده ابزاری برای تبلیغات

ویدیو و بازاریابی ویدیویی یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغاتی است. به همین دلیل می‌توانید از فیلم رویداد در جاهای مختلف استفاده کنید تا برای رویدادهای بعدی کسب‌وکارها را تشویق به شرکت کردن و مخاطبان را به خرید بلیت تشویق کنید.

۶- افزایش حضور

شما می‌توانید ویدیوی رویداد را در رسانه‌های مختلف توزیع کنید یا از کاربران بخواهید این کار را انجام دهند. این روش نه‌تنها کار جذابی است، بلکه باعث افزایش آگاهی از برند و برندسازی قوی برای برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان می شود.

۷- به‌اشتراک گذاری آسان

ویدیو از جمله فرمت‌های محتوایی است که خیلی سریع بازنشر و وایرال می‌شود و نمایش جزئیات و اتفاقات پشت جذاب پشت صحنه این موضوع را تسریع می‌کند. بنابراین کاربران و حتی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بارها و بارها، فیلم موجود را از طریق پلتفرم‌های مختلف به‌اشتراک می‌گذارند.

۸- ابزار آموزشی

مستندسازی دانش و اطلاعات حضار و کسب‌وکارهای شرکت‌کننده و ارائه آن به شرکت‌کنندگان و افرادی که امکان حضور نداشته‌اند می‌تواند به عنوان منبع آموزشی خیلی ارزشمند باشد. ضمن اینکه حتی کارمندان داخلی مجموعه می‌توانند از نکات موجود در ویدیوی بهره ببرند. از سمت دیگر این روش برای توزیع اطلاعات بسیار مقرون‌به‌صرفه است و چندین بار می‌توان از آن استفاده کرد.

جمع‌بندی

مستندسازی ویدیویی و پوشش تصویری رویدادها فقط برای خاطره‌سازی و ثبت در تاریخ نیست! با این روش به خوبی می‌توانید از ظرفیت‌های بازاریابی محتوایی برای برندسازی، نمایش توانمندی‌ها، نشان دادن جزئیات رویداد، نمایش پشت صحنه و تلاش تیم‌ها، ارائه نکات آموزشی و اطلاعات دقیق و کامل و بسیاری از مواردی استفاده کنید که از دید مخاطبان حاضر در رویداد یا افراد غایب پنهان مانده است.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان استودیو ایده‌پردازان، کمتر از ۲۴ساعت با شما تماس خواهند گرفت.