mms logo

5 مزیت مهم ساخت ویدیو آموزشی

ویدیو یکی از بهترین روش‌ها برای انتقال اطلاعات آموزشی، آموزنده و مهم در کسب و کار است که در عین حال باعث صرفه جویی در وقت و منابع شما هم می‌شود. به همین دلیل، بهتر است این روزها تمامی مشاغل برای ارتقای عملکرد، یادگیری و توسعه خود ساخت ویدیو آموزشی را جدی بگیرند و از آن استفاده کنند.

در حال حاضر بهترین کمپانی‌ها در سراسر جهان این موضوع و سرمایه گذاری بر روی ویدیو مارکتینگ را به دغدغه اصلی خود تبدیل کرده‌اند. ویدیو این امکان را دارد که در زمانی کوتاه، تجربیات را در حافظه بلند مدت شخص ذخیره کند. جای تعجبی نیست که امثال Coursera یا Udemy در حال رونق مشاغلی اینچنینی هستند. در ایران نیز فرادرس، مکتب‌خونه و صدها سایت آموزشی در این صنعت فعالیت مستمر دارند و با بازخورد قابل توجه‌ای از سوی مخاطبان خود رو برو شده‌اند.

البته که ساخت ویدیو آموزشی تنها به مباحث علمی محدود نمی‌شود. کسب و کارهای مدیریتی و دیگر اساتید برای انتقال تجربیات خود از ویدیو استفاده می‌کنند. فعالیتی که این روزها در استودیو ایده‌پردازان با عنوان کمپین #سیگنال_من در جریان است.

کمپین سیگنال من | استودیو ایده پردازان

در مقاله‌ی پیشین از نحوه‌ی ساخت ویدیو آموزشی و نکات مهم آن صحبت کردیم. اما این بار می‌خواهیم از مزایای آن بیشتر بدانیم. اینکه صنعت مهم آموزش دچار چه تغییراتی شده است و چرا بکارگیری چنین تکنیکنی برای کسب و کارها اهمیت و سودآوری فرآوانی دارد.

۵ مزایای استفاده از ویدیو برای آموزش

۱. ویدیوهای آموزشی شخصی سازی می‌شوند.

ویدیو رسانه‌ای است که می‌تواند پس از مدتی نوعی فرهنگ سازمانی برای شما ایجاد کند. ساخت ویدیو از نظر مفاهیمی که ارائه می‌دهد بسیار انعطاف پذیر و تقریبا نامحدود است. شما در این کار می‌توانید بر اساس جامعه‌ی هدفی که دارید، تولید محتوای ویدیویی کنید.

ویدیو همچنین می‌تواند سبک‌های مختلف یادگیری را در خود جای دهد. از آنجا که همه‌ی افراد به طور متفاوتی یاد می‌گیرند و قدرت یادگیری همیشه یکسان نیست، برای مثال برخی از افراد از طریق خواندن یاد می‌گیرند و برخی یادگیرنده تصویری هستند، شما می‌توانید محتوای ویدیوی خود را با سبک یادگیری کاربر تنظیم کنید. این یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های ویدیو است. با استفاده از هزاران تکنیک بصری، گرافیکی، صوتی و … و بر اساس نیاز مخاطب خود می‌توانید محتوایی مناسب آن‌ها تولید کنید.

۲. ویدیوهای آموزشی توسعه‌پذیرند.

یک فیلم ماندگاری بالایی دارد، بدین معنی که تا زمانی که محتوا مرتبط باشد، می‌توان از آن بارها استفاده کرد. به دلیل مقیاس پذیری ویدیوها و قابلیت اندازه‌گیری و ارزیابی آن‌ها، می‌توانید پس از این کار و بررسی عملکرد ویدیو تا جایی که امکان دارد آن‌ها را مطابق با هدف خود تغییر و توسعه دهید.

۳. ویدیوهای آموزشی مقرون به صرفه‌اند.

همان طور که می‌دانید، یکی از بزرگترین مزایای این تولید محتوای آموزشی از طریق ویدیو، میزان هزینه‌ی کمتر آن به نسبت آموزش حضوری است. زمانی که شما جلسات آموزشی را ضبط می‌کنید، می‌توانید آنها را برای اعضای تیم که در طول آموزش حضور نداشتند، بفرستید و حتی از آن‌ها درآمدزایی کنید. بسیاری از محتوای تولید شده در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و یوتیوب در دست بخش آموزش قرار گرفته است. از آنباکیسنگ یک تلفن همراه تا آموزش فتوشاپ همه و همه با یک ویدیو انجام می‌گیرد و مخاطب فرآوانی جذب می‌کند.

شما با تولید یک ویدیو در هر کسب و کاری که باشید، قطعا بازخورد بیشتری نسب به انواع محتواهای دیگر از کاربران و مخاطبان می‌گیرید. کاری که آنچنان هزینه‌بر هم نیست.

در مورد تولید یک ویدیو با فناوری، ابزار و ایده‌های جدید و همچنین خدمات پس از تولید، استودیوها بهترین گزینه برای این کار به حساب می‌آیند. به همین دلیل است که استودیو ایده پردازان تمرکز کاری خود را به سمت تولید محتوای آموزشی برای اساتید و صاحبان کسب و کارها برده است.

استودیو ما به سازمان‌ها و افراد این امکان را می‌دهد تا محتوای ویدیویی با کیفیت بالا و با هزینه‌ای مناسب تولید کنند. در اختیار گذاشتن فضایی حرفه‌ای و همچنین آماده‌سازی تمام مراحل ضبط و تدوین یک ویدیو از خدماتی است که ما به شما ارائه می‌دهیم.

۴. ویدیوهای آموزشی همیشه در دسترس‌اند.

بسته به محتوا، قابلیت ذخیره سازی و استراتژی توزیع، فیلم می‌تواند در هر زمان، هر مکان و هر دستگاهی در دسترس شما قرار بگیرد. در حال حاضر آنقدر این صنعت طرفدار دارد که در هر کجای اینترنت که بگردید می‌توانید به سرعت و با جستجویی ساده مشکل خود را با دیدن یک ویدیو آموزشی حل کنید.

۵. ویدیوهای آموزشی اشتراک پذیرند.

گذشته از سهولت توزیع محتوا، فیلم ها قابلیت به اشتراک گذاری دارند. شما از هر پلتفرمی که استفاده کنید می‌توانید ویدیو خود را در دسترس عموم قرار دهید. یک ویدئو را می‌توان از طریق شبکه‌های اجتماعی از جمله یوتیوب، اینستاگرام، آپارات و … به اشتراک گذاشت. جایی که این روزها مخاطب زیادی دارد و فضایی است برای هر چه بیشتر دیده شدن شما.

صنعت آموزش و استودیو ایده پردازان

چند روزی است که کمپین‌ #سیگنال_من در راستای حمایت از کسب‌وکارها و با یاری اساتید، مدیران و صاحب‌اندیشان آغاز شده است. این برنامه‌ها در استودیو حرفه‌ای تولید، و با هدف بهبود عملکرد کسب‌وکارها توسط صاحبین اثر منتشر می‌شود. ما در استودیو ایده‌پردازان تولید برنامه‌های «سیگنال‌من» را یک مسیٔولیت‌ اجتماعی می‌دانیم، از این‌رو تمام هزینه‌های تولید را به‌عهده گرفته‌ایم.

برای اطلاعات بیشتر و پیوستن به این کمپین می‌توانید از این طریق با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان استودیو ایده‌پردازان، کمتر از ۲۴ساعت با شما تماس خواهند گرفت.