mms logo

کرونا و تغییر لوگو برندها

تغییر لوگوی گوگل به دلیل شیوع بیماری کرونا در جهان

در روزهایی که به دلیل شیوع کرونا اغلب مردم خانه‌نشین هستند، جای تعجب نیست که خلاقیت در تولید محتوای آنلاین و همچنین پیاده سازی یک سری ترفندهای تبلیغاتی در سراسر دنیا رونق بگیرد. اگر دقت کنید، بسیاری از پروژه‌های تصویری، گرافیکی و تولید محتوایی که در این ایام می‌بینیم مربوط به شیوع کرونا ویروس و یا اطلاع‌رسانی از این موضوع هستند. علیرغم آنکه این روزها نگران‌کننده و نامشخص می‌گذرد، هنرمندان و طراحان با پیام‌های امیدبخش سعی دارند در بهبودی این بیماری و عبور از بحران جهانی کمکی کرده باشند. کرونا و تغییر لوگو برندها پروژه‌ای بود که کمپانی‌های مشهور دنیا تصمیم گرفتند با انجام آن، بر اهمیت رعایت فاصله‌ی اجتماعی و هشدارهای بهداشتی تاکید داشته باشند.

مک دونالد، کوکاکولا، آئودی و فولکس واگن تعدادی از شرکت‌های بزرگ دنیا هستند که “فاصله اجتماعی” را با طراحی مجدد لوگو خود به دنیا یادآوری کردند. این اصطلاح اخیراً به دلیل شیوع بیماری کرونا رایج شده است. فاصله اجتماعی به معنای فاصله گرفتن به اندازه‌ی ۶ قدم از دیگران در تلاش برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری است.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به برخی از لوگوهای معروف دنیای کسب و کار که در این روزها تغییر کرده‌اند:

McDonald’s مک دونالد 

کرونا و تغییر لوگو مک دونالد

هفته‌ی گذشته، مک دونالد (MCD) برزیل در تصویری که در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد، نشان داد که در حمایت از طرح فاصله گرفتن اجتماعی، قوس‌های طلای نمادین خود را از هم جدا کرده است. آژانس تبلیغاتی این برند توضیح داد که علیرغم جدایی موقتی بین مشتریان و شرکت ناشی از تعطیل شدن برخی از رستوران‌های مک دونالد، آن‌ها “همیشه می توانند در کنار هم باشند”. مک دونالد به ادامه‌ی فعالیت خود با فاصله، یعنی تهیه غذا و ارسال آن ادامه داد و با این ترفند تبلیغاتی، جنجالی عظیم در دنیا به راه انداخت. اقدامی که دیگر کمپانی‌ها را به فکر تغییر لوگو خود انداخت.

Coca-Cola کوکاکولا

تغییر لوگو کوکاکولا به دلیل کرونا

در ادامه‌ی موجی که کرونا و تغییر لوگو برندها در جهان راه انداخت، شرکت کوکاکولا تبلیغی را در میدان تایمز نیویورک  Times Square Square  اجرا کرد که در آن حروف لوگوی خود را از یکدیگر جدا کرده است و شعاری مرتبط به این روزها یعنی “جدا ماندن بهترین راه برای در ارتباط ماندن” است را به نمایش گذاشته است. این تغییر و تبلیغ هم مفهوم در کنار هم ماندن اما با فاصله را می‌رساند، و هم تاکیدی به رعایت اصول بهداشتی در این دوران دارد.

Audi and Volkswagen آئودی و فولکس واگن

دو شرکت خودروسازی که مالکیت مشترک دارند، آئودی و فولکس واگن، برای اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی لوگوهای خود را تغییر کوچکی دادند. همان‌طور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید، آئودی چهار حلقه‌ی خود را از هم جدا کرده است و به مردم می‌گوید که “در خانه بمانند و فاصله‌ی خود را از یکدیگر حفظ کنند.”

آئودی و تغییر لوگو به دلیل کرونا

فولکس واگن همچنین با ساخت ویدئویی مشابه، حروف V و W را از هم جدا کرد و پیغامی الهام‌بخش به مردم و مشتریان خود در رابطه با فاصله گرفتن در بحران کرونا داد و از آن‌ها به دلیل رعایت این نکته مهم تشکر کرد.

فولوکس واگن و تغییر لوگو به دلیل کرونا

Nike نایکی

نایکی لوگوی خود را تغییر نداد اما جمله‌ی معروف خود “JUST DO IT” را به “JUST DON’T DO IT” تغییر داد که اقدامی بسیار جالب بود. همچنین کمپین شبکه‌های اجتماعی بزرگی را با فهرستی از بهترین ورزشکاران جهان و ستاره‌هایی از جمله بازیکن NBA لبرون جیمز و گلف باز Tiger Woods راه اندازی کرد. به دلیل قوانین فاصله‌ی دوری اجتماعی و ممنوعیت حضور در اجتماعات بزرگ مانند ورزشگاه‌ها، در چند هفته گذشته متوقف شده است. این کمپین مردم را به ورزش در داخل خانه و محیط زندگی تشویق می‌کند. نایکی به دلیل ویروس کرونا مجبور شد چندین فروشگاه جهانی خود را تعطیل کند.

نایکی و تبلیغات در دوران کرونا

تاثیر بازسازی دوباره لوگوی برندها به مناسبت کرونا

زندگی ما این روزها دست خوش اتفاقی عجیب و در عین حال ناشناخته شده است. این بیماری یک بیماری فراگیر جهانی است. به همین دلیل اغلب افراد مشهور در سراسر دنیا دست به کار شدند تا با استفاده از تربیون‌های خود ازجمله شبکه اجتماعی اینستاگرام به تولید محتوای جذاب و مناسب این ایام رو آورده و مردم را به نشستن در خانه تشویق کنند.

در این میان برندهایی با خلاقیت و همچنین برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی کرونایی از جمله تغییر لوگو توانستند جامعه‌ی جهانی را متوجه خطر این ویروس کنند. که می‌توان به مهم‌ترین آن یعنی گوگل اشاره کرد. این کار با استقبال دیگر کمپانی‌ها مواجه شد و آن‌ها نیز این زنجیره‌ی مهم را ادامه دادند. چنین محدودیت‌هایی باعث شده روزانه شاهد محتواهایی ارزشمند و جالب در جهت کاهش مبتلایان به ویروس باشیم.

نظرات کاربران

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان استودیو ایده‌پردازان، کمتر از ۲۴ساعت با شما تماس خواهند گرفت.