mms logo

چگونه محتوای تصویری جذاب تولید کنیم؟

چند اصل ساده برای تولید محتوای تصویری جذاب وجود دارد که در اینجا آنها را معرفی کرده ایم و ساده‌ترین راهکارهای ایجاد محتوای تصویری جذاب را آورده‌ایم.

لوکهای محتوای متنی برای کاربران کسل کننده و خسته کننده است و به همین دلیل تولید محتوای تصویری جذاب می تواند زمان ماندن کاربر در صفحه شما را افزایش دهد. گوگل نشان داده که نسبت به تجربه کاربری حساسیت بالایی نشان می‌دهد و هرچه ما در طراحی ux حرفه ای تر عمل کنیم، احتمال آوردن سایت به صفحه اول گوگل زیاد است.

متاسفانه بسیاری از ما عادت داریم که از تصاویر آماده گوگل استفاده کنیم، اما در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه محتوای تصویری جذاب تولید کنیم و چه راهکارهایی وجود دارد.

محتوای تصویری جذاب مرتبط با متن است

همین الان چند وبسایتی که می‌شناسید باز کنید و تصاویر استفاده شده در آنها را ببینید. متاسفانه بیش از ۹۰ درصد از وب سایت های ایرانی و حتی خارجی از تصاویر آماده گوگل استفاده می‌کنند که بعضاً هیچ ارتباطی با محتوای قبل یا بعد آن ندارد. این تصاویر اگرچه مانع از ایجاد بلوک های محتوایی شده‌اند، اما هیچ جذابیتی برای کاربر ایجاد نمی کنند.

پس به عنوان توصیه اول برای تولید محتوای تصویری جذاب سعی کنید که تا حد امکان از تصاویر آماده گوگل استفاده نکنید. حالا اگر به هر دلیلی مجبور هستید که از این تصاویر استفاده کنید سعی کنید که مرتبط ترین تصویر را انتخاب کنید. خوشبختانه موتور جستجوی گوگل بسیار قوی است و شما می‌توانید با جستجوی کلمات کلیدی مختلف یا حتی جملات بلند، مرتبط ترین تصویر بصری با متن خود را پیدا کنید.

تصاویر خام گوگل را تغییر دهید

تجربه نشان داده که بیشتر تصاویر نشان داده در گوگل تحت پوشش قانون کپی رایت هستند و استفاده از آنها تبعات بدی برای سایت شما به دنبال دارد. حالا اگر برای تولید محتوای بصری از تصاویر گوگل استفاده کنید باید تغییراتی در ساختار یا در ظاهر آن به وجود بیاورید که آن را به عنوان یک تصویر اختصاصی برای سایت خود استفاده کنید.

پس اگر شما در وهله اول تصویر مرتبط با محتوای متنی خود انتخاب کنید و سپس با نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ تغییراتی در آن به وجود بیاورید یا اسم سایت خود را روی آن قرار دهید، امتیاز بیشتری از طرف گوگل خواهید گرفت. البته کسانی که به فکر تولید محتوای تصویری جذاب هستند می توانند بخش های گرافیکی دیگری مانند متن اختصاصی یا حتی عنوان مطلب را به تصویر خود اضافه کنند.

محتوای تصویری جذاب با داستان خلق می شود

این برای کسانی که محتوای بلند برای سایت خود می‌نویسند بسیار مهم است. مثلاً ممکن است شما یک مطلب در مورد ویدیو مارکتینگ بنویسید. کسانی که با این مبحث آشنایی دارند به راحتی می‌توانند با بخش‌های مختلف محتوای شما ارتباط برقرار کرده و درک محتوا برای آنها آسان است. اما موضوع زمانی سخت می شود که کاربر یا بازدید کننده هیچ اطلاعاتی در مورد محتوای شما نداشته باشد.

در این وضعیت شما باید در محتوای خود کد هایی به کاربر بدهید تا بر مبنای آن با محتوای سایت شما ارتباط برقرار کند. با توجه به اینکه شما به دنبال جذاب‌تر کردن محتوای خود هستید استفاده از گرافیک و تصاویر بصری بهترین ایده ممکن است. بنابراین شما هم در تولید محتوای تصویری جذاب موفق عمل کرده اید و هم آموزش خود را در مورد بازاریابی ویدیویی به طور کامل و مناسب انجام داده اید.

محتوای تصویری جذاب با داستان خلق می شود

حداقل های اصول طراحی گرافیکی را بشناسید

شاید برای شما رنگ زرد تفاوت چندانی با رنگ قرمز نداشته باشد و به شکل دلخواه از آن استفاده کنید. اما روانشناسی رنگ ها توصیه می‌کند که هر کدام از آنها می تواند تاثیر بسزایی روی میزان فروش شرکت و همچنین نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری داشته باشد.

حالا ممکن است شما محتوای یکپارچه‌ای داشته باشید و تصمیم بگیرید که خودتان اقدام به تولید محتوای تصویری و گرافیکی کنید. اگرچه در این مورد تلاش شما از نظر گوگل برای رسیدن به رتبه اول گوگل نادیده گرفته نمی شود، اما برای کاربران مسئله زیبایی و جذابیت هنوز هم چالش‌برانگیز است. در حقیقت شما به دنبال محتوای تصویری جذاب هستید و این محتوا باید به شکلی باشد که کاربر با رنگ و ساختار آن ارتباط برقرار کنند و به خوبی درک کند که تصویر مورد نظر چه چیزی می گوید.

آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی ضروری است

اینکه شما یک نقاش یا هنرمند باشید موضوع جدایی است که دلیل محکمی برای تولید محتوای تصویری جذاب نیست. شاید شما به کمک مداد یا خودکار بتوانید تصاویر فوق العاده ای خلق کنید که هنر شما را به بهترین شکل ممکن به رخ مخاطب بکشد. اما اگر این تصاویر تبدیل به فایل های گرافیکی نشوند و در محتوا استفاده نشوند نتیجه تلاش شما بی فایده است.

ساده ترین و شاید شناخته شده ترین نرم افزاری که در دنیای گرافیک وجود دارد نرم افزار فتوشاپ است. این نرم افزار قابلیت های بسیار جالب و فوق العاده ای دارد که به شما در تولید محتوای تصویری جذاب کمک می کند. اما شما برای خلق تصاویر گرافیکی نرم افزارهای دیگری مانند کورل دراو یا مایا یا حتی تری دی مکس را در اختیار دارید که اتفاقاً هر کدام از آنها ویژگی های جالب توجهی دارند.

اگر هم به فکر استفاده از تصاویر گرافیکی در شبکه های اجتماعی خود هستید می توانید تصاویر را به کمک نرم افزارها و اپلیکیشن های گوشی های هوشمند ادیت کنید و از این طریق بخش سئو خارجی سایت خود را انجام دهید.

داده های مهم را در قالب اینفوگرافیک آماده کنید

این یکی از جالب ترین حربه هایی است که شما می توانید از آن برای جذب کاربر استفاده کنید و در کنار آن اطلاعات مناسبی را هم در اختیار کاربران و بازدیدکنندگان قرار دهید.

اینفوگرافیک ها از این جهت اهمیت دارند که شما برای تصاویر خود از داده های متنی استفاده می کنید و آنها را با افکت های تصویری همراه می کنید. از طرف دیگر در استفاده از این شیوه شما محدودیت خاصی در استفاده از رنگ ها یا فونت های مختلف ندارید و به همین دلیل جذابیت بصری تصاویر شما در بالاترین سطح ممکن حفظ می‌شود.

نقش گرافیک ها و اینفوگرافیک ها در تولید محتوای تصویری جذاب غیر قابل انکار است، اما باید قبول کنیم که حجم آنها بسیار بیشتر از محتوای متنی است و به همین دلیل می تواند روی سرعت بارگذاری سایت تاثیر منفی بگذارد. بنابراین پیشنهاد اولیه ما این است که برای جذاب تر کردن محتوای سایت خود از اینفوگرافیک ها استفاده کنید، اما تنها در شرایط خاص و با تعداد محدود از این ابزار کمک بگیرید تا تاثیر منفی روی سرعت سایت شما نگذارد.

داده های مهم را در قالب اینفوگرافیک آماده کنید

خلق محتوای تصویری جذاب با ثبت لحظات شخصی

احتمالاً نمونه های زیادی از این سبک را در سایت‌های گردشگری دیده‌اید که به جای استفاده از تصاویر آماده گوگل یا حتی با استفاده از نرم افزار های طراحی، خودشان دست به کار شده اند و از لحظات خود عکس برداری کرده اند.

مثلاً اگر شما یک سایت مرتبط با فروش بلیط هواپیما یا سایت تورهای مسافرتی داشته باشید، خیلی راحت می توانید به کمک دوربین گوشی هوشمند یا دوربین های دیجیتالی از تجربیات شخصی خود از حضور در اماکن مختلف عکس بگیرید. در واقع شما هم در مورد جاذبه گردشگری یا در مورد هر هدف خود به طور کامل توضیح می دهید و در کنار آن از یک محتوای تصویری جذاب هم استفاده کرده اید.

یکی از راه های تقلبی که در اینجا می توانید انجام دهید این است که قبل از عکس گرفتن و تصویربرداری، حتماً در گوگل در مورد آن تحقیق کنید. این تحقیقات اولیه به شما کمک می کند تا جذاب ترین زاویه ها را برای عکس گرفتن و تصویربرداری انتخاب کنید. حالا شما برای جذاب تر کردن محتوای سایت خودتان به سراغ همان زاویه و همان دیدگاه می‌روید و تنها تغییری که انجام می دهید این است که خودتان را در دل تصویر جای می‌دهید.

در این حالت هم برای کاربر محتوای جذابی خلق کرده اید و هم محتوای خاص و منحصر به فردی دارید که نمونه مشابه آن در گوگل وجود ندارد.

یک متخصص استخدام کنید

حقیقتاً عکاسی و انجام کارهای گرافیکی نیاز به هنر دارد و در بیشتر موارد این سلیقه فردی است که می تواند به شما در انتخاب زاویه مناسب یا هدف مناسب کمک کند. شاید شما در کتاب های مختلف در مورد الگوهای تولید محتوای تصویر خوانده باشید یا حتی کار با نرم افزارهای گرافیکی را بدانید.

این در حالی است که بخش مهمی از تولید محتوای تصویری جذاب به سلیقه شما بستگی دارد و باید بتوانید که جزئیات را به خوبی نشان دهید. این موضوع به ویژه برای کسانی که به دنبال خلق تصاویر سریالی هستند و به دنبال متصل کردن تصاویر به متن خود هستند بسیار مهم است. بنابراین در برخی موارد به جای اختصاص وقت برای تولید محتوای تصویری جذاب بهتر است که یک متخصص گرافیک یا متخصص طراحی استخدام کنید و از توانایی آنها در تولید محتوا کمک بگیرید.

جمع بندی

وجود تصاویر برای جذاب تر کردن ساختار سایت و از بین بردن حالت کسل کننده محتوای متنی ضروری است. از طرف دیگر تصاویر استفاده شده در سایت هم باید جذاب باشند و هم با محتوای سایت ارتباط داشته باشند. در ضمن حجم تصاویر تولید شده باید به شکلی باشد که روی سرعت بارگذاری سایت تاثیر منفی نگذارد. در اینجا ما چند راهکار با توجه به تجربیات شخصی در زمینه تولید محتوای تصویری جذاب آورده ایم و خوشحال می شویم که شما هم در بخش نظرات در بحث ما شرکت کنید.

نظرات کاربران

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان استودیو ایده‌پردازان، کمتر از ۲۴ساعت با شما تماس خواهند گرفت.