mms logo

مروری بر فیلیمو و تولید محتوای ویدیویی این رسانه

مروری بر فیلیمو و تولید محتوای ویدیوی آن

۶ سال از آغاز فعالیت فیلیمو می‌گذرد و این رسانه، این روزها به محبوب‌ترین پلتفرم پخش محصولات ویدیویی در میان ایرانیان تبدیل شده است. به‌روز رسانی سایت و محتوا، تبلیغات گسترده و حمایت‌های مالی و زیرساختی از فیلیمو تاثیر فرآوانی بر جذب مخاطب بالا آن داشته است. در ادامه مروری خواهیم داشت بر فعالیت‌های چند سال اخیر فیلیمو و تولید محتوای ویدیویی آن و همچنین دلایل رشد بیننده در مقاطع مختلف زمانی این سرویس استریم ویدیویی.

 نگاهی بر فیلیمو و فعالیت‌های آن

فیلیمو در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ با نام آپارات فیلمیو فعالیت خود را آغاز کرد. این سرویس استریم مانند آپارات، یکی از محصولات شرکت فناوران ایده پرداز صبا است که در حال حاضر سایت‌های دیگری مانند سینماتیکت و فلایتیو را نیز به زیر مجموعه خود اضافه کرده است.

پس از مدتی فیلیمو با نام فعلی و بسترسازی مناسب پخش آنلاین، از آپارات جدا شد و با راه‌اندازی اولین نسخه اپلیکیشن خود به رکورد یک میلیون نمایش ویدیو در اسفند سال ۹۴ رسید.  البته که آپارات همچنان به حمایت خود را از طریق تبلیغات کلیکی و نخست ویدیوها ادامه می‌دهد. با گذشت سال‌ها، فیلیمو به تولید ۴۵۰ میلیون دقیقه محتوای ویدیویی و ۴۰۰ هزار مشترک ماهیانه دست پیدا کرد. سرمایه‌گذاری بر روی ساخت سریال نهنگ آبی و حق پخش اختصاصی آن باعث شد این شبکه‌ی تصویری مخاطبان بیشتری را نسبت به قبل جذب کند و از طرفی هنرمندان سینما و تلویزیون برای تهیه سریال‌های نمایش خانگی همکاری خود را با آن آغاز کنند.

پخش اختصاصی سریال های نمایش خانگی توسط فیلیمو

فیلیمو و تولید محتوای ویدیویی

همان‌طور که اشاره کردیم، این بستر پخش اینترنتی هر چند وقت یکبار با تغییر در ساختار تصویری خود و شیوه‌های مختلف تبلیغاتی سعی بر این دارد تا جای پای خود را در بازار تولید محتوای ویدیویی ایرانی محکم‌تر کند و مخاطبان خود را از دست ندهد. اگر بخواهیم بررسی دقیق‌تری داشته باشیم، می‌توانیم به جزئیات قابل توجهی برسیم. از جمله طراحی وب سایت، ساخت و تهیه سریال‌های ایرانی، دوبله و زیرنویس اختصاصی، آپلود سریع جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا، سیستم پیشنهاددهی فیلم بر اساس علاقه‌مندی‌ها و جستجوی مخاطب، طراحی بازی و در نظرگرفتن جوایز هیجان‌انگیر و کدهای تخفیف خرید اشتراک اقداماتی‌ست که فیلیمو برای مخاطبان خود در نظر گرفته است.

وب سایت و سیستم توصیه‌گر فیلیمو

اگر به وب سایت فیلیمو سری زده باشید، متوجه رابط کاربری جذاب آن خواهید شد. استفاده از رنگ‌ها و عکس‌های با کیفیت باعث می‌شود کاربر در نگاه اول از لحاظ بصری با طراحی آن ارتباط خوبی برقرار کند. منوی فیلیمو شامل دسته‌بندی فیلم‌ها بر اساس ژانر است و در صفحه‌ی اول بخش‌های مختلف با عناوین قابل توجهی از جمله برترین فیلم‌های ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ و پیشنهادهای ویژه برای  است.

وب سایت فیلیمو و طراحی رابط کاربری آن

نکته دیگر، استفاده از سیستم توصیه‌گر هوش مصنوعی است که براساس فیلم‌هایی که بیننده قبلا تماشا کرده است، دسته‌بندی جداگانه‌ای برای او در نظر می‌گیرد. این حرکت به مخاطب امکان آن را می‌دهد تا بدون جستجوی زیاد مستقیما فیلم‌ها و سریال‌هایی را تماشا کند که مورد علاقه‌اش هستند.

آمار و ارقام جالب فیلیمو در بازه‌ی زمانی یک ساله

همه‌ی ما می‌دانیم که ترند اول و عامل اصلی رشد سایت‌ها و کسب و کارها در حال حاظر ویدیو است. بازاریابی ویدیویی و تولید محتوای آن نقش کلیدی در به موفقیت رسیدن یک برند دارد و فیلیمو رسانه‌ایست که با بهره‌گیری از این ابزار فوق‌العاده توانسته به موفقیت چشم‌گیری در عرصه رسانه‌های تصویری برسد.

سال گذشته، وب سایت فیلیمو آماری قابل توجه از عملکرد یکساله خود ارائه داد. در این بررسی مشخص شد که فیلیمو به رشد ۱۲۰ درصدی مخاطب ایرانی رسیده است و مشترکان آن در مجموع بیش از ۴ میلیارد و ۶۶۰ دقیقه فیلم و سریال از طریق این پلتفرم تماش کرده‌اند.

آمار و ارقام فیلیمو

در سال‌های اخیر، خرید و استفاده از DVD فیلم و سریال‌های نمایش خانگی افت شدیدی داشته و مردم دیگر ترجیح می‌دهند از طریق آنلاین و وب سایت‌هایی مانند فیلیمو به تماشای آن‌ها بنشینند. اتفاقی که سبب شد پخش انحصاری تولیدات داخلی بر عهده‌ی فیلیمو قرار بگیرید و این سرویس به بستری به‌روز و آماده برای پخش محصولات تصویری بدل شود.

از طرفی، قرارداد فیلیمو با سرویس‌های اینترنتی و در نظرگرفتن تعرفه‌های نیم‌بها و گاه رایگان مصرف اینترنت در هنگام تماشای ویدیوهای این سایت، روش دیگری در راستای جذب مخاطب به شمار رفت. در چند ماه گذشته، فیلیمو با طراحی بازی‌های سینمایی و در نظر گرفتن جوایزی متنوع سعی بر این داشت تا علاوه بر سنجش دانش سینمایی مشترکان خود، مخاطبان جدیدتری هم به بهانه‌ی بازی‌سازی بگیرید.

مسابقه فیلیمو

استریم‌های پخش ویدیویی مانند نتفلیکس، اپل، دیزنی، آمازون و … که به موفقیتی چشم‌گیر و جهانی در عرصه‌ی دنیای تصویر رسیده‌اند، زمینه‌ساز فراهم‌ آمدن بستری مانند فیلیمو، نماوا و … در ایران شدند. البته قابل ذکر است که این رسانه‌های ایرانی اغلب محتوای ویدیویی خود را از همان شبکه‌های معروف دارند و به دلیل عدم قانون کپی رایت، فیلیمو و دیگر سایت‌های مشابه با تغییراتی مطابق قوانین داخلی از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما تمام این فعالیت‌ها نکته‌ی مهمی را به ما یادآور می‌شوند. اینکه توجه و ایده‌پردازی در زمینه تولید محتوای ویدیویی و تمرکز بر ویدیو مارکتینگ تاثیر فراوانی بر رشد یک کسب و کار و برندینگ دارد.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان استودیو ایده‌پردازان، کمتر از ۲۴ساعت با شما تماس خواهند گرفت.