mms logo

مهم ترین ترندهای روز بازاریابی ویدیویی چیست؟

بازاریابی ویدیویی

با گذشت سال ها، شاهد ترندهای بازاریابی ویدیویی از تبلیغات ۳۰ ثانیه ای و فیلم های وایرال گرفته تا ولاگ ها و فیلم های زنده هستیم . علاوه بر این، فناوری های جدید راه را برای جذاب تر شدن قالب های ویدیویی مانند تجربه ۳۶۰ درجه، فیلم های روزانه و فیلم های قابل خرید هموار کرده اند. حال تنها سؤال شما به عنوان یک برند شاید این است که ترندهای بازاریابی ویدیویی چیست؟ چگونه این روش های را در کمپین های فعلی خود اضافه کنیم؟

برای راهنمایی به شما، در این مقاله برخی از مهمترین ترندهای روز بازاریابی ویدیویی را در سال ۲۰۲۰ جمع آوری کرده ایم. از افزایش فیلم های تعاملی و قالب های ویدیویی در حال تولید گرفته تا تغییر انتظارات مشتری و استفاده روز افزون از پلتفرم های بازاریابی. در ادامه برای بهینه سازی کمپین های بازاریابی ویدیویی تحولات مهم را مورد بررسی قرار دادیم.

ویدیو مارکتینگ

می گویند یک تصویر ارزش هزاران کلمه را دارد. حال تنها تاثیری که یک ویدیو می تواند برساند را تصور کنید؟

فیلم ها حواس شنوایی و بصری را درگیر می کنند و این به شما امکان می دهد که پیام شما نسبت به سایر محتواهای تصویری تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. بیش از نیمی از مخاطبان می گویند که بیشتر با برندهایی ارتباط برقرار می کنند که از محتوای ویدیویی برای اطلاع رسانی در مورد پیشنهادات خود بهره می برند. و این را می توان به این واقعیت نسبت داد که امروزه اکثر خریداران چیزی مهمتر از تبلیغات می خواهند.

”این موضوع همچنین توسط یک مطالعه بسیار جدید توسط Wyzowl تایید شده است که نشان داد ۶۸٪ از مصرف کنندگان برای یادگیری محصولات یا خدمات جدید، تماشای فیلم را ترجیح می دهند. این امر باعث محبوبیت بیشتری نسبت به مقالات مبتنی بر متن، اینفوگرافیک و ارائه کتاب های الکترونیکی می شود.”

با این حال، در همین مقاله به افزایش سطح رقابت و سر و صدا در بازاریابی ویدیویی طی چند سال گذشته اشاره شده است. این نشان می دهد که حتی اگر ویدیو ها در صدر زنجیره مجازی هستند، تولید آنها برای برند شما به معنای موفقیت کمپین نیست. و با تمام این ها بسیاری از فیلم های با لوگو وجود دارد که برسر جلب توجه مخاطبان با هم رقابت می کنند.

همچنین از زمان اوج تبلیغات تلویزیونی، تولید و ساخت ویدیو همراه با برندسازی، بیش از پیش پیچیده شده است. رواج شبکه‌های اجتماعی همچنین بازاریابان را مجبور کرده است که فیلم های خود را تعاملی، خلاقانه و با نگاهی نو بسازند. بنابراین، برای کمک به شما در ادامه کار، به بررسی ترندها مختلف بازاریابی ویدیویی خواهیم پرداخت تا آخرین روش های موجود در این زمینه را بررسی کنیم.

مهم ترین ترندهای روز بازاریابی ویدیویی

  • تولید ویدیوهایی که منجر به خرید شوند
  • ساخت ویدیوهای آموزشی
  • تولید ویدیوهای تعاملی
  • ویدیو در شبکه های اجتماعی

تولید ویدیوهایی که منجر به خرید شوند.

فروش در شبکه های اجتماعی و فضای آنلاین شاید یکی از روندهای مهم تجارت الکترونیکی باشد که در سالهای اخیر شاهد آن بودیم. به عنوان راه حلی برای همگام سازی با اقتصاد و تقاضای امروز، این امر معاملات را بین فروشندگان و مصرف کنندگان تسریع کرده است. با این حال، بسیاری از مشاغل نیاز دارند تا شیوه تولید محتوا برای رسانه های اجتماعی خود را تغییر دهند. هدف از تولید ویدیوهایی که منجر به خرید شوند این است که با محتوایی که به مخاطب نمایش می دهید و همچنین لینکی که بر روی آن درج می شود، مخاطب به راحتی و بدون دردسر بر روی لینک وب سایت یا صفحه ی فروش مورد نظر شما کلیک کرده و به واسطه ی آن ویدیو، محصول مورد نظر را خریداری کند.

ساخت ویدیوهای آموزشی

تولید محتوای ویدیویی را می تواند یکی از بهترین روش ها در امر آموزش و یادگیری دانست. تماشای ویدیو به این دلیل که دو حس دیداری و شنوایی را بکار می اندازد می تواند تاثیر بسزایی بر روی احساسات مخاطب داشته باشد. از دید بازاریابی، شما به عنوان یک مارکتر می توانید این امر را در کسب و کار خود به کار بگیرید تا بتوانید به طور مؤثرتری بازخورد دریافت کنید.

تمامی ما این موضوع را قبول داریم که اکنون در عصر تبلیغات بیش از حد زندگی می کنیم. هنگامی که در حال تماشای تلویزیون هستید، در اینترنت صفحات را جستجو می کنید و یا شبکه های اجتماعی خود را چک می کنید، در تمام این پلتفرها روزانه تبلیغات فرآوان می بینید. برخی اوقات نه تنها تبلیغات زیادی وجود دارد، بلکه آنها بسیار آزاردهنده هستند و حتی زمان بارگذاری صفحه را کند می کنند. در نتیجه، کاربران در هر مکانی که می توانند، تبلیغات را مسدود می کنند. در واقع ، براساس GlobalWebIndex ، اکنون ۴۷٪ از کاربران اینترنت از برنامه های مسدود کننده تبلیغات استفاده می کنند.
به عنوان یک تجارت، می توانید با سرمایه گذاری بر روی محتوای آموزنده از این امر جلوگیری کنید. برای مبتدیان در این راه، این موضوع تبلیغات نیستند، تا زمانی که بر روی سئوی SEO خود زمان بگذارید این اتفاق منفی برای شما نمی افتد. اگر ویدیوی آموزشی شما به اندازه کافی جالب باشد و مخاطب هدف داشته باشد، منجر به کلیک روی آن می شود.

تولید محتوای ویدیویی

تولید ویدیوهای تعاملی

در حال حاظر انتظارات مشتریان بیش از هر زمان دیگری از کسب و کارها بالاتر رفته است. با گذشت زمان اکثر صاحبان سرمایه به این نظر رسیده اند که ارائه خدمات خوب و ارائه محصولات با کیفیت برای جذب مشتری و وفاداری آن ها بسیار مهم است. اکنون، مشتریان به سمت برندهایی گرایش پیدا می کنند که می توانند تجارب خرید منحصر به فرد و پیشرفته ای را در اختیارشان قرار دهند. در حقیقت، ۷۵٪ از مصرف کنندگان انتظار دارند که برندها از فن آوری های جدیدی استفاده کنند تا تجربیات بهتری را برای آنها ایجاد کنند. یکی از روندهای نوظهور که هدفش حل این مشکل است، ساخت ویدیوهای تعاملی است. از این گذشته ، با ظهور فناوری های جدید و واقعیت مجازی ، تولید این نوع فیلم ها از همیشه راحت تر است. به حدی که تقریبا ۱/۴ از بازاریابان ویدیو استفاده از فیلم های تعاملی را به عنوان کانال شروع کرده اند.

نمونه جدید این فعالیت شامل تبلیغ دیزنی از فیلم سینمایی کتاب جنگل با عملکرد واقعی یا لایو اکشن آنها است. بینندگان می توانند نگاه تند و سریعی به ویدیو کنند، و اگر مایل به انجام این کار باشند، با ورق زدن اسلایدر ویدیو، چگونگی فیلمبرداری در دیزنی را تماشا کنند. مخاطبان حتی می توانند بر روی شخصیت ها کلیک کنند تا توضیحات کوتاه هر شخصیت را بخوانند.

ویدیو در شبکه های اجتماعی

روزانه میلیون ها ویدیو در کانال های مختلف رسانه ای و در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک و یا یوتیوب انتشار پیدا می کند. اغلب ما به عنوان یک کاربر ترجیح می دهیم برای کسب اطلاعات از اخبار روز، تبلیغات و یا آموزش به سراغ ویدیو برویم. این امر باعث شده تا اغلب بازاریابان و متخصصان محتوا، تمرکز اصلی کار خود را بر روی تولید محتوای ویدیویی بگذارند و برای این فعالیت چه جایی بهتر از شبکه های اجتماعی؟ سرعت دیده شدن و بازخورد گرفتن در این پلتفرم ها بسیار بالاست. با فراهم کردن ویدیویی که تمام موارد لازم ازجمله ایده خوب، محتوای جذاب، تدوین گیرا، موسیقی یا نریشن به یادماندنی و … را داشته باشد می توانید در یک چشم به هم زدن در فضای مجازی دیده شوید.

استراتژی محتوای بازاریابی ویدیویی خود را آغاز کنید!

Content is King؛ مطمئنا بارها این عبارت را شنیده اید. با این حال، به نظر می رسد که اکنون محتواهای تولید شده بایکدیگر برابر نیستند. در میان روندهای مختلف بازاریابی دیجیتال، ویدیو به طرز بحث برانگیز میان تولیدکنندگان محتوا جای باز کرده است. مخاطبان این روزهای دنیای وب، دسترسی به اطلاعات را به شکلی به روز و سریع می خواهند. بنابراین ،ویدیو به شما این را امکان می دهد تا آنچه را که آن ها نیاز دارند را در اختیارشان قرار دهید.

نظرات کاربران

guest
2 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان استودیو ایده‌پردازان، کمتر از ۲۴ساعت با شما تماس خواهند گرفت.